Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon här som planerar att gå på babysim? Vi ska börja nu den 3 februari. Det ska vara coronaanpassat med mindre grupper osv. Men nu har smittan ökat här igen så känner mig ändå lite orolig 🤔 men känner samtidigt att det ska bli så roligt att hitta på något (man sitter ju mest hemma med barnen) och tyckte just babysimmet var väldigt mysigt med sonen.

Vi har tänkt gå men just nu är det stängt pga corona här där vi bor. Går med storebror annars. Om det öppnar hoppar vi nog på nästa kurs i typ mars/april. Tycker babysimmet är viktigt men är faktiskt lite trött på det efter att ha gått de senaste fyra åren med storebror 😅
 
Någon här som planerar att gå på babysim? Vi ska börja nu den 3 februari. Det ska vara coronaanpassat med mindre grupper osv. Men nu har smittan ökat här igen så känner mig ändå lite orolig 🤔 men känner samtidigt att det ska bli så roligt att hitta på något (man sitter ju mest hemma med barnen) och tyckte just babysimmet var väldigt mysigt med sonen.
Jag har anmält oss till en grupp som drar igång i mars, skall bli väldigt roligt så jag hoppas verkligen att det blir av.
 
Någon här som planerar att gå på babysim? Vi ska börja nu den 3 februari. Det ska vara coronaanpassat med mindre grupper osv. Men nu har smittan ökat här igen så känner mig ändå lite orolig 🤔 men känner samtidigt att det ska bli så roligt att hitta på något (man sitter ju mest hemma med barnen) och tyckte just babysimmet var väldigt mysigt med sonen.
Det är inställt här :(
Går inte ens att ställa sig i kö tydligen.
 
Bebis har växt ut som overall, så jag köpte en ny som jag tyckte såg lagom ut.... Bra ögonmått 🙈
 

Bifogade filer

  • 20210122_202621.jpg
    20210122_202621.jpg
    175,7 KB · Visningar: 50
Idag har jag varit ute på promenad med en annan tvillingmamma som jag träffade via mvc, vi födde på samma dag så var roligt att kunna jämföra både barn och upplevelsen av de första tre månaderna. Var så himla trevligt att komma ut själv (med barnen såklart, men utan sambo) och prata med nån annan i samma situation.
 
Idag har jag varit ute på promenad med en annan tvillingmamma som jag träffade via mvc, vi födde på samma dag så var roligt att kunna jämföra både barn och upplevelsen av de första tre månaderna. Var så himla trevligt att komma ut själv (med barnen såklart, men utan sambo) och prata med nån annan i samma situation.
Så mysigt!
Det saknar jag, lite mammakompisar!
 
Idag har jag varit ute på promenad med en annan tvillingmamma som jag träffade via mvc, vi födde på samma dag så var roligt att kunna jämföra både barn och upplevelsen av de första tre månaderna. Var så himla trevligt att komma ut själv (med barnen såklart, men utan sambo) och prata med nån annan i samma situation.
Vad härligt.
Jag saknar verkligen babyrytmiken och babymassage och babysim som jag fick med med sonen (inte allt samtidigt då ;)). Var så trevligt att prata med andra med barn i samma ålder.
 
I höstas köpte jag vinterkläder till sonen, ute i god tid och han skulle ju hinna bli lite större innan det var dags, tänkte jag. Det blev han inte :p. Får på sig extra lager under så håller sig varm ändå.

Haha, här blev det precis tvärtom. 😂 Vi köpte vinterkläder i olika storlekar vi tänkte skulle räcka vintern ut, vi hann inte ens börja använda dem innan de blev urväxta. :D
 
Haha, här blev det precis tvärtom. 😂 Vi köpte vinterkläder i olika storlekar vi tänkte skulle räcka vintern ut, vi hann inte ens börja använda dem innan de blev urväxta. :D

Exakt lika här 😂 Sålde storebrors vinteroverall i strl 74 i höstas "för den kommer ju lillebror ha växt i till sommaren". Jo då den hade suttit perfekt nu 😅 Köpte en ny overall i strl 68/74 som han använde en gång sen var den urvuxen. Min bonussyrra tyckte synd om mig och grävde fram en overall hennes yngsta hade när hon börjat gå :laugh:
 
Exakt lika här 😂 Sålde storebrors vinteroverall i strl 74 i höstas "för den kommer ju lillebror ha växt i till sommaren". Jo då den hade suttit perfekt nu 😅 Köpte en ny overall i strl 68/74 som han använde en gång sen var den urvuxen. Min bonussyrra tyckte synd om mig och grävde fram en overall hennes yngsta hade när hon börjat gå :laugh:

Slutsats, det är omöjligt att köpa rätt storlek till sina bebisar hur man än bär sig åt. :D
 
Exakt lika här 😂 Sålde storebrors vinteroverall i strl 74 i höstas "för den kommer ju lillebror ha växt i till sommaren". Jo då den hade suttit perfekt nu 😅 Köpte en ny overall i strl 68/74 som han använde en gång sen var den urvuxen. Min bonussyrra tyckte synd om mig och grävde fram en overall hennes yngsta hade när hon börjat gå :laugh:
74 känns långt borta. Kanske när hon är ett år eller så 🤔Med vänlig hälsning, mamma med 4,5 månaders som fortfarande använder sina kläder i 50 och 56 även om de börjar bli korta i grenen 🤣
 
Min bebis är taskig mot sin mor...hon ler massor mot mig och så, framförallt när vi sjunger "klappa händerna när du är riktigt glad" :D. Men så fort mobilen kommer fram för att jag ska ta kort blir hon så fascinerad och bara stirrar på den :meh:.

De få bilderna på leenden är suddiga...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 853
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 952
Senast: Barbabelle
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 427
Senast: Trott
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 221
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp