Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick ett mycket kort svar från 1177 som bestod av hänvisning till denna sidan
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20210129-115720_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20210129-115720_Samsung Internet.jpg
    112,8 KB · Visningar: 22
Alltså är bebisar så här när de får tänder eller vad händer? Tintin hade feber tis-ons sedan feberfri igår men otroligt gnällig, svår att söva och ville inte amma. Tror han åt tre gånger på hela dagen, 6 timmar emellan som längst. Åt två gånger i natt sen fick jag nog vid 10 imorse när han fortfarande inte ätit sen i natt, bara skrek när jag la honom till bröstet, så jag pumpade ur och provade flaska. Då åt han 75 ml i ett svep O_o Han är ganska glad emellanåt men gnällig som sagt. Har tryckt vid öronen och det reagerar han inte på så borde inte vara öroninflammation som jag tänkte lite på iom att han inte vill ligga ner och amma. Har provat en massa amningspositioner men han vill inte.

On top of that falsklarmade vårt brandlarm TVÅ gånger i natt, KUL :arghh: Inte ett dugg trött idag.
Stackars ❤️. Tänkte på en grej jag läst i amningsgruppen, att de kan bli tuttförvirrade och vägra amma om de också får flaska. Bara en tanke som dök upp. Har också läst där att de kommer i jobbiga perioder och blir svårammade.

Alla dessa faser 🙄😅
 
Stackars ❤️. Tänkte på en grej jag läst i amningsgruppen, att de kan bli tuttförvirrade och vägra amma om de också får flaska. Bara en tanke som dök upp. Har också läst där att de kommer i jobbiga perioder och blir svårammade.

Alla dessa faser 🙄😅
Jag har också läst om tuttförvrring. Däremot känner jag inte någon bebis som helt vägrat bröstet efter flaska då och då. Såklart finns de bebisar som gör så, men efter vad som nämns i gruppen så finns inga bebisar som klarar både och. Men, det är som sagt min erfarenhet av typ 15 bebisar till vänner och syskon.
 
Stackars ❤️. Tänkte på en grej jag läst i amningsgruppen, att de kan bli tuttförvirrade och vägra amma om de också får flaska. Bara en tanke som dök upp. Har också läst där att de kommer i jobbiga perioder och blir svårammade.

Alla dessa faser 🙄😅

Jo jag vet, blev lite desperat när han inte ätit på 8 timmar bara. Han har fått flaska förr så hoppas att det går bra. Googlade lite på amningsvägran och kom in på en sida med massa tips som jag kände igen, så jag har förmodligen googlat på samma med storebror 😅 Ska prova släcka ner och amma i sovrummet nästa gång.
 
Vår son har sedan bara ett par veckors ålder fått åtminstone en flaska med ersättning per dag och ammats samtidigt, det har aldrig varit något problem med förvirring för hans del. Eftersom amningen krånglat så mycket för mig så försökte vi ett tag med att ge honom fler mål om dagen ur flaska för att avlasta men då sa Lilleman stopp och började vägra flaska helt. :p Enligt BVC här så är det tydligen inte helt ovanligt om amningen väl är etablerad att bebisen istället vägrar flaska. Så jag skulle inte oroa mig.
 
Jag har också läst om tuttförvrring. Däremot känner jag inte någon bebis som helt vägrat bröstet efter flaska då och då. Såklart finns de bebisar som gör så, men efter vad som nämns i gruppen så finns inga bebisar som klarar både och. Men, det är som sagt min erfarenhet av typ 15 bebisar till vänner och syskon.
Jag har ingen erfarenhet alls, har bara gjort det ena eller andra i taget 🙈.
 
Jo jag vet, blev lite desperat när han inte ätit på 8 timmar bara. Han har fått flaska förr så hoppas att det går bra. Googlade lite på amningsvägran och kom in på en sida med massa tips som jag kände igen, så jag har förmodligen googlat på samma med storebror 😅 Ska prova släcka ner och amma i sovrummet nästa gång.
Förstår det ❤️ Det går säkert bra! Jag har aldrig testat flaska med min, kommer ju inget nör jag pumpar 😅
 
Storasyster gillade aldrig flaska 🤷‍♀️ Men hon åt ju ändå när jag inte var hemma. Till våren blir det ett år sen hon slutade amma, hon kan fortfarande fråga när lillasyster ammar 😅 tuttgalen! (Verkar båda vara)

Lillasyster tar flaska bättre 😊 än så länge blivit väldigt få gånger dock.
 
Här är nån allmänt gnällig fas. Både vid bröstet och annars.
Vill ha tillbaka min glada lillfia.
Tack och lov är hon överlag fortfarande nöjd att sova i vagnen, så det blir en ordentlig promenad varje dag i alla fall.
Samma här! Mina vanligtvis superglada bebisar är just nu två gnällspikar när de är vakna, inte ens under matning är de nöjda. Våra är väl ungefär lika gamla väl? Mina är födda 25/10. Längtar tills fasen är över!
 
Förstår det ❤️ Det går säkert bra! Jag har aldrig testat flaska med min, kommer ju inget nör jag pumpar 😅

Har också haft svårt att pumpa, det har kommit men det har tagit evigheter att få ihop nån mängd att tala om. Men så satt jag och pumpade samtidigt som jag försvann bort och stirrade ut genom fönstret och då släppte det bara, och nu får jag ut minst 1 dl per bröst :laugh: Så min grej är att inte tänka på att jag pumpar. Helst inget alls 😂
 
Har också haft svårt att pumpa, det har kommit men det har tagit evigheter att få ihop nån mängd att tala om. Men så satt jag och pumpade samtidigt som jag försvann bort och stirrade ut genom fönstret och då släppte det bara, och nu får jag ut minst 1 dl per bröst :laugh: Så min grej är att inte tänka på att jag pumpar. Helst inget alls 😂
Bra tips, ska testa!! Har du också en handpump?
 
Samma här! Mina vanligtvis superglada bebisar är just nu två gnällspikar när de är vakna, inte ens under matning är de nöjda. Våra är väl ungefär lika gamla väl? Mina är födda 25/10. Längtar tills fasen är över!
Ja, dottern är född 20/10 så dom är verkligen jämngamla.
Nu bet hon mig i bröstet med :arghh: , så ont det gör!! Tog bort på en gång och vad gör hon - världens flin mot mig. Tur hon är söt...:p
 
Ja, dottern är född 20/10 så dom är verkligen jämngamla.
Nu bet hon mig i bröstet med :arghh: , så ont det gör!! Tog bort på en gång och vad gör hon - världens flin mot mig. Tur hon är söt...:p
Och @Julgranen
Oj min är ju född den 16/10

Haha ja tandköttsbett gör ont, undrar hur det blir när de får tänder!!
 
Storasyster gillade aldrig flaska 🤷‍♀️ Men hon åt ju ändå när jag inte var hemma. Till våren blir det ett år sen hon slutade amma, hon kan fortfarande fråga när lillasyster ammar 😅 tuttgalen! (Verkar båda vara)

Lillasyster tar flaska bättre 😊 än så länge blivit väldigt få gånger dock.
Storebror slutade amma sommaren -19, han har frågat om han får smaka tutte nån gång när lillasyster ammat :D.
Lillasyster föredrar verkligen att amma framför flaska, men tar flaska tex i bilen eller med pappa. Som tur är.

Och @Julgranen
Oj min är ju född den 16/10

Haha ja tandköttsbett gör ont, undrar hur det blir när de får tänder!!
Sonen var rätt snäll och bet sällan, har en känsla av att lillasyster inte kommer vara lika snäll :nailbiting: .
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
791
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: seahawk
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 971
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp