Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har ni för tvättmedel till bebiskläderna?

Lillasyster har världens torraste hud och får som eksem. Vi har visserligen fruktansvärt torrt inne, sambon ska köpa en luftfuktare imorgon eller på måndag, men jag började fundera på om hon reagerar på tvättmedlet.
Har visserligen samma som när hon var nyfödd (köpte 10kg i somras) och hon reagerade inte då, så tror det mest beror på torra luften. Men kan ju vara bra utesluta tvättmedlet tänker jag.
 
Jag var till läkare vid nyår och fick en tablett Fluconazol och Cortimyk kräm som jag skulle smörja mellan amningarna. Han sa dock att jag måste tvätta bort den med tvål och vatten när jag ska amma och det är så himla meckigt det med. Ska jag iväg eller ut struntar jag ju i att smörja utifall jag behöver amma. Låter ju mycket smidigare att torka bort med bröstmjölk...

Barnmorskan tyckte jag skulle prova med amningsnapp eftersom vi verkar smitta om varandra hela tiden, och pumpar gör jag nu då han vägrar ta bröstet sedan några dagar.

Har du fått ordning på svampen med din behandling?
Jag har inte fått bort det till 100 än men det är bättre.

Tycker också amningshjälpens slutna grupp är bra! Jag är också med i amningshjälpen Hjälpmammor svarar. Hoppas det finns något tips där som kna hjälpa ❤️
 
Vad har ni för tvättmedel till bebiskläderna?

Lillasyster har världens torraste hud och får som eksem. Vi har visserligen fruktansvärt torrt inne, sambon ska köpa en luftfuktare imorgon eller på måndag, men jag började fundera på om hon reagerar på tvättmedlet.
Har visserligen samma som när hon var nyfödd (köpte 10kg i somras) och hon reagerade inte då, så tror det mest beror på torra luften. Men kan ju vara bra utesluta tvättmedlet tänker jag.
Neutral, både tvättmedel och sköljmedel. Funkar varken bättre eller sämre än något annat jag testat.
 
Jag har inte fått bort det till 100 än men det är bättre.

Tycker också amningshjälpens slutna grupp är bra! Jag är också med i amningshjälpen Hjälpmammor svarar. Hoppas det finns något tips där som kna hjälpa ❤️

Okej. Det är redan lite bättre på mig nu också faktiskt när jag inte ammat så mycket och kunnat ha krämen på i fler timmar i sträck. Och han tog bröstet nu ikväll, så det kanske löser sig :heart
 
Jag försöker ha lite framförhållning med kläder här, men vad har man egentligen för ytterkläder på de små när det blivit vår? Har ärvt två vindfleece i storlek 68 som jag hoppas att de kan ha i typ mars, men sen när det blir varmare?
 
Jag försöker ha lite framförhållning med kläder här, men vad har man egentligen för ytterkläder på de små när det blivit vår? Har ärvt två vindfleece i storlek 68 som jag hoppas att de kan ha i typ mars, men sen när det blir varmare?

En typ sweatshirtoverall är lämplig att ha i vagnen tycker jag. Annars räcker det nog med kofta eller tunn jacka på våren. Har en tunnare bomberjacka som storebror hade våren han fyllde 1 år som lillebror nog kommer kunna ha 😅
 
Beror helt på väder och vart i landet man bor 😂 men brorsan hade vindfleecejacka och jeans alt en typ fleeceoverall med lite ull i eller sweatshirtoverall. Sen hade vi några olika filtar att välja mellan bla en tjockare Klippanfilt. Raggisar på fötterna. Har inte köpt nåt till lillasyster men hittar säkert nåt i gömmorna 😉
 
Jag försöker ha lite framförhållning med kläder här, men vad har man egentligen för ytterkläder på de små när det blivit vår? Har ärvt två vindfleece i storlek 68 som jag hoppas att de kan ha i typ mars, men sen när det blir varmare?
Vi bor i höjd med Umeå. Och vår stackars tös har vindfleece i babyskyddet just nu. Med en filt på 🤫.
 
Vet ju att det är några här i tråden som satt in hormonspiral efter förlossningen? Hur upplever ni att den fungerar? Funderar på att sätta in en men är lite oroad för biverkningar, främst viktuppgång 😔
 
Vet ju att det är några här i tråden som satt in hormonspiral efter förlossningen? Hur upplever ni att den fungerar? Funderar på att sätta in en men är lite oroad för biverkningar, främst viktuppgång 😔
Inte märkt några biverkningar än.
Eller jo, småblödde i stort sett dagligen i en månad direkt efter insättning. Men räckte med trosskydd.
Hungrig var jag redan innan :p.
 
Vet ju att det är några här i tråden som satt in hormonspiral efter förlossningen? Hur upplever ni att den fungerar? Funderar på att sätta in en men är lite oroad för biverkningar, främst viktuppgång 😔

Jag satte in i november, eller var det oktober? 🤔 Har småblödit mycket sedan dess men ingen riktig blödning alls. Jag har gått ner i vikt sedan jag satte in den men inte lika mycket som jag gick ner med storebror när jag ammade. Kan ju bero på att jag äter sjuka mängder choklad dock, jag vet inte 😅 Tror inte mitt chokladsug beror på spiralen, det hade jag långt innan :laugh:
 
Vi har också hunnit med ett besök till BVC nu på morgonen, nu har han precis kravlat sig över 9 kg, stadig liten kille. Undrar vad han tänker väga på sin ettårsdag? 😅
Fått vaccin också, får väl se om det blir feber denna gång också. Redan väldigt gnällig, stackarn.
 
Vet ju att det är några här i tråden som satt in hormonspiral efter förlossningen? Hur upplever ni att den fungerar? Funderar på att sätta in en men är lite oroad för biverkningar, främst viktuppgång 😔
Jag satte in i slutet av december, har blött småblödningar sen dess men annars inte direkt märkt av nåt. Har i och för sig gått upp lite i vikt, har inte tänkt på att det kan ha nåt samband. Svårt att veta vad som är vad dock för jag har också fikat varje dag sen oktober typ 😅.
 
Jag satte in i november, eller var det oktober? 🤔 Har småblödit mycket sedan dess men ingen riktig blödning alls. Jag har gått ner i vikt sedan jag satte in den men inte lika mycket som jag gick ner med storebror när jag ammade. Kan ju bero på att jag äter sjuka mängder choklad dock, jag vet inte 😅 Tror inte mitt chokladsug beror på spiralen, det hade jag långt innan :laugh:

Jag satte in i slutet av december, har blött småblödningar sen dess men annars inte direkt märkt av nåt. Har i och för sig gått upp lite i vikt, har inte tänkt på att det kan ha nåt samband. Svårt att veta vad som är vad dock för jag har också fikat varje dag sen oktober typ 😅.
Skönt det inte bara är jag som är onyttig :D
 
Vi har också hunnit med ett besök till BVC nu på morgonen, nu har han precis kravlat sig över 9 kg, stadig liten kille. Undrar vad han tänker väga på sin ettårsdag? 😅
Fått vaccin också, får väl se om det blir feber denna gång också. Redan väldigt gnällig, stackarn.
Ojoj, rejäl grabb. Min pojk har ju två lika gamla kusiner. De var också rätt stora killar som bebisar, typ 7,5 kg som tre månaders. Vår vägde väl 4,4 vid den åldern. 🙄 Men alla tre vägde runt 12 som 18 månaders så det verkar jämna ut sig med åldern
 
Ojoj, rejäl grabb. Min pojk har ju två lika gamla kusiner. De var också rätt stora killar som bebisar, typ 7,5 kg som tre månaders. Vår vägde väl 4,4 vid den åldern. 🙄 Men alla tre vägde runt 12 som 18 månaders så det verkar jämna ut sig med åldern

Aha, intressant! Här vägdes det också kring 7,5 kg vid tre månader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
796
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: seahawk
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 108
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp