Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev så långt förra inlägget så skriver ett nytt om vår uppdatering 😅

Var på bvc imorse, lillan växer på bra 😊 hon har sen början haft ett öga som runnit en del, trång tårkanal... till nästa gång ville de eventuellt ta en odling så det inte är någon bakterie... försöker hålla tummarna i styr och inte googla det idag..... 😬 nästa gång blir det 3 mån vaccination med, vårt sista besök här innan flytt.

Jag fick fylla i enkäten hur jag mår, fick 0 poäng.

Nästa besök ska även storasyster få mäta och väga sig, bara för det är intressant att se hur hon växt 😊 vi tackade nej till 3-års kontroll, är inget besök då egentligen utan de ska bara erbjuda om vi vill. Men vi är ju redan där så ofta med lillasyster. Så både jag och sköterskan tyckte det kunde vara kul att göra sista besöket där, storasyster tycker ju själv bara att det är roligt.
 
Tror att det är tänder på g här och att det är orsak till febern. Febern kom tillbaka på eftermiddagen och låg på 38,2. Han dreglar otroligt mycket och har händerna i munnen konstant. Gnället har också varit konstant hela dagen :grin:, under de få timmar han har varit vaken vill säga, oj vad trött han varit. Hoppas det är tänder för han har verkligen inte varit sig lik. Dock har han ätit som vanligt i alla fall. Och 5 månader blir han idag! 🥳
 
Phu vilken kväll. Elsa är sååå känslig för ljud, om nån i familjen typ harklar sig blir hon jätterädd. Ikväll hostade sonen till, varpå Elsa fick panik, hon skrek nästan otröstlig.

Hon blir också ledsen av att min stora son pratar med henne, eller om nån hon inte känner kommer för nära. Hur är era med sånt?
 
Phu vilken kväll. Elsa är sååå känslig för ljud, om nån i familjen typ harklar sig blir hon jätterädd. Ikväll hostade sonen till, varpå Elsa fick panik, hon skrek nästan otröstlig.

Hon blir också ledsen av att min stora son pratar med henne, eller om nån hon inte känner kommer för nära. Hur är era med sånt?

Tintin har inte varit rädd för okända förrän bara senaste veckorna. Allra mest verkar han reagera på de som är högljudda. Både svärmor och svärfar pratar rätt högt så dom blir han rädd för :grin: Tycker det känns skitjobbigt när dom kommer och vill hålla och jag bara känner NEJ, jag vill inte! Klart dom vill hålla sitt barnbarn men han börjar ju gråta varenda gång och jag vill inte utsätta honom för det. Har hänt någon gång att han legat på golvet, börjat gråta eller gnälla och svärfar varit på väg att ta upp honom och jag skyndat mig dit före :o Han känt att han kanske tyckt att jag är lite hönsig, men vad fasiken, det är mitt barn.
 
Tintin har inte varit rädd för okända förrän bara senaste veckorna. Allra mest verkar han reagera på de som är högljudda. Både svärmor och svärfar pratar rätt högt så dom blir han rädd för :grin: Tycker det känns skitjobbigt när dom kommer och vill hålla och jag bara känner NEJ, jag vill inte! Klart dom vill hålla sitt barnbarn men han börjar ju gråta varenda gång och jag vill inte utsätta honom för det. Har hänt någon gång att han legat på golvet, börjat gråta eller gnälla och svärfar varit på väg att ta upp honom och jag skyndat mig dit före :o Han känt att han kanske tyckt att jag är lite hönsig, men vad fasiken, det är mitt barn.
Mina svärföräldrar vill gärna hålla, men om hon börjar gnälla eller bli ledsen så lämnar de över henne så det känns tryggt på det viset.

Klart vi är hönsiga med våra små skatter ❤️
 
Phu vilken kväll. Elsa är sååå känslig för ljud, om nån i familjen typ harklar sig blir hon jätterädd. Ikväll hostade sonen till, varpå Elsa fick panik, hon skrek nästan otröstlig.

Hon blir också ledsen av att min stora son pratar med henne, eller om nån hon inte känner kommer för nära. Hur är era med sånt?
Mina är inte så känsliga för andra människor än, de har ju typ bara träffat sina mor-och farföräldrar eftersom vi träffat alla andra utomhus och då sover de alltid 🙈. Nu har vi varit hos mina svärföräldrar några dagar och båda barnen har smilat upp sig totalt när de ser farmor och farfar och har även gått bra att de matat osv så det är skönt! Sen vill de ju till mig eller pappan när de är ledsna men det är ju nästan bara skönt att de känner skillnad.
 
senaste besök vid BVC visade hon tydlig skepticism mot vår skötare. Men vi har inte heller träffat i princip några andra än mina föräldrar på ett år (vi bor i samma stad). Funderar lite på hur de kan påverka, just de att man inte träffar andra. Med de två anda har jag i alla fall sporadiskt deltagit i olika träffar
 
senaste besök vid BVC visade hon tydlig skepticism mot vår skötare. Men vi har inte heller träffat i princip några andra än mina föräldrar på ett år (vi bor i samma stad). Funderar lite på hur de kan påverka, just de att man inte träffar andra. Med de två anda har jag i alla fall sporadiskt deltagit i olika träffar
Ja, det funderar jag med på, kommer ju bli en chock för dem när de ska börja förskola...
 
Jag har för mig att sonen också hade en sån här period runt 4-6 månader (utan Corona och mitt i sommaren då man ändå träffar en del folk) och det var inga problem att skola in på fsk. Han var iofs mest rädd för äldre kvinnor, min mormor och vår översta chef 😂
 
Vad har ni för babygym och gillar era bebisar dem? Vi har ett i trä från Ikea men dels får bara en plats i taget och dels börjar de gråta så fort jag lägger dem under det... däremot kan de ligga länge och studera Ikeas mobil som jag lite provisoriskt hänger upp på olika köksredskap och sticker in i lådor.
 
Vad har ni för babygym och gillar era bebisar dem? Vi har ett i trä från Ikea men dels får bara en plats i taget och dels börjar de gråta så fort jag lägger dem under det... däremot kan de ligga länge och studera Ikeas mobil som jag lite provisoriskt hänger upp på olika köksredskap och sticker in i lådor.
Vi har ett från Fischer Price. Massa färger men fruktansvärt ljud, jag har plockat bort batterierna. Om humöret är rätt kan det vara kul nån minut. Å andra sidan vill min bebis bli buren nästan jämt så något annat gym hade nog inte varit roligare 🙂
 
Vad har ni för babygym och gillar era bebisar dem? Vi har ett i trä från Ikea men dels får bara en plats i taget och dels börjar de gråta så fort jag lägger dem under det... däremot kan de ligga länge och studera Ikeas mobil som jag lite provisoriskt hänger upp på olika köksredskap och sticker in i lådor.

Vi har Ikeas mjuka gym. Väldigt populärt här!
 
Jag brukar äta samtidigt som jag ammar. Elsa greppade tallriken igår och kikade upp över kanten och flinade, så söt 😅.

Hon sitter själv i knät nu, drar sig upp med magen så hon sitter utan stöd för ryggen. Känns tidigt? Mina andra var runt fem månader har jag för mig.
 
Jag brukar äta samtidigt som jag ammar. Elsa greppade tallriken igår och kikade upp över kanten och flinade, så söt 😅.

Hon sitter själv i knät nu, drar sig upp med magen så hon sitter utan stöd för ryggen. Känns tidigt? Mina andra var runt fem månader har jag för mig.
Oj! Så stark hon är! Hur gammal är hon nu?
 
Alltså är bebisar så här när de får tänder eller vad händer? Tintin hade feber tis-ons sedan feberfri igår men otroligt gnällig, svår att söva och ville inte amma. Tror han åt tre gånger på hela dagen, 6 timmar emellan som längst. Åt två gånger i natt sen fick jag nog vid 10 imorse när han fortfarande inte ätit sen i natt, bara skrek när jag la honom till bröstet, så jag pumpade ur och provade flaska. Då åt han 75 ml i ett svep O_o Han är ganska glad emellanåt men gnällig som sagt. Har tryckt vid öronen och det reagerar han inte på så borde inte vara öroninflammation som jag tänkte lite på iom att han inte vill ligga ner och amma. Har provat en massa amningspositioner men han vill inte.

On top of that falsklarmade vårt brandlarm TVÅ gånger i natt, KUL :arghh: Inte ett dugg trött idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
367
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: seahawk
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 471
Senast: Gnist
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 262
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp