Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vågar knappt säga det men mina sover faktiskt bra både på natten och dagen just nu 🥳. Ett uppvak runt kl 03 för mat och därefter igen runt 06. De har varit rätt gnälliga på dagarna ett tag men de sover i allafall 😅. Man får njuta så länge det varar, imorgon blir det vaccination så är väl bäst att ställa in sig på kaos. Hur har era reagerat på tre månadersvaccinet?
 
Jag vågar knappt säga det men mina sover faktiskt bra både på natten och dagen just nu 🥳. Ett uppvak runt kl 03 för mat och därefter igen runt 06. De har varit rätt gnälliga på dagarna ett tag men de sover i allafall 😅. Man får njuta så länge det varar, imorgon blir det vaccination så är väl bäst att ställa in sig på kaos. Hur har era reagerat på tre månadersvaccinet?
Elsa var gnällig på kvällen så gav henne Alvedon. Hon somnade och på morgonen därefter märktes inget. Ett tips är väl att ha Alvedon hemma om ifall att.
 
Jag vågar knappt säga det men mina sover faktiskt bra både på natten och dagen just nu 🥳. Ett uppvak runt kl 03 för mat och därefter igen runt 06. De har varit rätt gnälliga på dagarna ett tag men de sover i allafall 😅. Man får njuta så länge det varar, imorgon blir det vaccination så är väl bäst att ställa in sig på kaos. Hur har era reagerat på tre månadersvaccinet?
Matilda blev lite tröttare, det var allt. Men hon blev desto argare vid sticken ;). Men det gick över fort.
 
Här fortsätter gnöl och gnäll vid bröstet, i alla fall på kvällen (som nu). Och så bits hon samtidigt. Vet inte om hon blir arg för att det kommer mjölk eller vad det är frågan om. Sjukt jobbigt att inte kunna trösta bra :(.

Usch ja vi har ju haft samma med totalvägran av bröstet. Idag har det dock vänt för oss 🙏 Kanske är en fas? Om hon mest knölar på kvällen?
 
Usch ja vi har ju haft samma med totalvägran av bröstet. Idag har det dock vänt för oss 🙏 Kanske är en fas? Om hon mest knölar på kvällen?
Jag hoppas det. Kan egentligen inte dra mig till minnes att det skett dagtid, bara kvällar.
Hur länge satt det i för er?
 
Jag har förresten bestämt mig för att börja jobba 2-3 dagar i veckan from maj. Känner mig lite kluven. Samtidigt som det känns jätteskönt att komma hemifrån och träffa lite folk så är det ju lite jobbigt också, att vara ifrån Elsa. Tröstar mig med att jag ska vara ledig 9 veckor i sommar och ändå hade tänkt börja jobba i augusti. Allt som allt blir det kanske 18 pass och det är ju inte så mycket. Trivs bra på jobbet och det är jag glad för ❤️
 
Jag hoppas det. Kan egentligen inte dra mig till minnes att det skett dagtid, bara kvällar.
Hur länge satt det i för er?

3 dagar 😅 Eller ja, idag är första dagen det gått bra så ska inte ropa hej än. Jag gav flaska när han vägrade för han vägrade verkligen men åt ur flaskan. Har gett två flaskor idag för vila mina bröst som har svamp på sig annars har han ammat. Kan hon äta i sömnen? Kanske är hon för trött för att amma men om du söver henne och när hon precis somnar till försöker du? Har funkat för oss några gånger.
 
Jag har förresten bestämt mig för att börja jobba 2-3 dagar i veckan from maj. Känner mig lite kluven. Samtidigt som det känns jätteskönt att komma hemifrån och träffa lite folk så är det ju lite jobbigt också, att vara ifrån Elsa. Tröstar mig med att jag ska vara ledig 9 veckor i sommar och ändå hade tänkt börja jobba i augusti. Allt som allt blir det kanske 18 pass och det är ju inte så mycket. Trivs bra på jobbet och det är jag glad för ❤️

Tycker jag att du gör rätt i om du känner för det. Jag har velat fram och tillbaka själv hur jag vill göra men vi kom gemensamt överens om att jag är hemma till augusti. Tyvärr måste vi tänka lite på ekonomin annars hade jag gärna delat på föräldraledigheten från i vår.
 
3 dagar 😅 Eller ja, idag är första dagen det gått bra så ska inte ropa hej än. Jag gav flaska när han vägrade för han vägrade verkligen men åt ur flaskan. Har gett två flaskor idag för vila mina bröst som har svamp på sig annars har han ammat. Kan hon äta i sömnen? Kanske är hon för trött för att amma men om du söver henne och när hon precis somnar till försöker du? Har funkat för oss några gånger.
Upplever faktiskt ofta att det infaller med att hon är trött (inser jag när hon somnar...), nu när du säger det.
Så ska försöka söva först nästa gång och sen erbjuda, för äta i sömnen kan hon.
 
Jag har förresten bestämt mig för att börja jobba 2-3 dagar i veckan from maj. Känner mig lite kluven. Samtidigt som det känns jätteskönt att komma hemifrån och träffa lite folk så är det ju lite jobbigt också, att vara ifrån Elsa. Tröstar mig med att jag ska vara ledig 9 veckor i sommar och ändå hade tänkt börja jobba i augusti. Allt som allt blir det kanske 18 pass och det är ju inte så mycket. Trivs bra på jobbet och det är jag glad för ❤️
Jag ska nog jobba lite i sommar. Fick nytt jobb från 1 december (trots att de visste att jag skulle vara mammaledig och inte vilja jobba förrän lite i sommar).
Inte bestämt hur mycket än, beror lite på hur mycket hon äter av annat än amning dagtid, men tänker typ 2-3 halvdagar i veckan.
 
Här har vi ju en till liten som sover bra på natten men sämre dagtid.. guldvärt dock att nätterna är så bra 😍 hade inte haft ork till båda barnen dagtid annars.

Dagtid kan hon sova Max 1h om vi är hemma i stöten. Men om vi är på språng ute så sover hon flera timmar i vagnen, oftast får vi inte stå still bara så det funkar ju mindre bra om min stora vill ut och leka. Ibland funkar det ibland inte, selen/sjal funkar alltid men då blir jag istället lite begränsad att hjälpa stora.

Nu är ju ändå sambon också hemma så allt går ju mycket smidigare än om jag varit själv ändå 😊 Hade varit krävande eftersom min stora inte går på fsk 😅
 
Igår hade vi dock en sämre kväll... lillan väckte våran stora och ingen ville somna om... så vi sov allihop i våran stora säng 🥰 mysig dock, men det blev lite senare än vanligt.

Lillan bråkar ikväll igen, tror det är någon ökningsfas pågång...
 
Vad har ni för tvättmedel till bebiskläderna?

Lillasyster har världens torraste hud och får som eksem. Vi har visserligen fruktansvärt torrt inne, sambon ska köpa en luftfuktare imorgon eller på måndag, men jag började fundera på om hon reagerar på tvättmedlet.
Har visserligen samma som när hon var nyfödd (köpte 10kg i somras) och hon reagerade inte då, så tror det mest beror på torra luften. Men kan ju vara bra utesluta tvättmedlet tänker jag.
Neutral använder vi. Tycker det funkar bra.
 
Har haft en intensiv vecka förra veckan hemma med båda barnen då jag bestämde mig för att få sonen på 2 år och 4 mån blöjfri. Nu en vecka senare så går han självmant på pottan och kissar och bajsar. Va väl inte superkul att rodda en bebis och en 2åring som kissa och bajsa hejvilt i huset men nu känns det skönt med bara ett blöjbarn 👍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
796
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: ryujaneiro
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
308
Senast: seahawk
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 061
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp