Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh, det hör jag många gravida som får! Själv har jag fått åderbråck i hela fiffi, fasen va glamoröst livet som gravid är 🙄 eller inte...

Åh fy! Det trodde jag att jag skulle få den här gången men det har inte dykt upp nåt än. Däremot kommer jag säkert få på benen. Har stödstrumpor när jag jobbar men kan ju inte gå i det till kjol och klänning mitt i sommaren :angel:
 
Åh fy! Det trodde jag att jag skulle få den här gången men det har inte dykt upp nåt än. Däremot kommer jag säkert få på benen. Har stödstrumpor när jag jobbar men kan ju inte gå i det till kjol och klänning mitt i sommaren :angel:
Skönt så länge man slipper det! Fick det förra gången oxå men typ tre veckor innan bebis så det var ändå överkomligt, nu kom det i vecka 21 🙄
 
  • Haha
Reactions: Eli
Tror inte jag har åderbråck i fiffi. Men blev sydd rätt mycket efter första (läkaren tog mig verkligen på orden då jag behöver sys med ”dubbelt så täta stygn pga stygn vill spricka upp för mig) hade andra gradens spricka.

märker inte av de i vanliga fall men under graviditet så samlas de ju mer blod där nere. Och huden är extremt oelastisk så är smått obehagligt att gå på toaletten då de ”hänger mer fritt” eller hur man skall säga:angel:
 
Hur mycket borde man skydda magen? Gossarna har ovanan att kracha på mig med jämna mellanrum (eller så ligger de och sparkar på mig på natten)

försöker be dem att ta det lugnt men försök nu få en 3,5 åring och en 2 åring att låta bli att kraschlanda (som bäst har de nått maraton här i sängen och snabbaste vägen är ÖVER mig.)
 
Hur mycket borde man skydda magen? Gossarna har ovanan att kracha på mig med jämna mellanrum (eller så ligger de och sparkar på mig på natten)

försöker be dem att ta det lugnt men försök nu få en 3,5 åring och en 2 åring att låta bli att kraschlanda (som bäst har de nått maraton här i sängen och snabbaste vägen är ÖVER mig.)
Ingen aning, men jag har fått rid- MTB- och surfförbud av min sambo p.g.a oro att jag ska skada bebis. Jag tycker det känns som den lille borde vara bra skyddad men hade inte velat ha stötar i magen för säkerhetskull, särskilt inte nu när magen börjar puta och man tydligt känner hur nära kroppsdelarna känns därinne.
 
Ingen aning, men jag har fått rid- MTB- och surfförbud av min sambo p.g.a oro att jag ska skada bebis. Jag tycker det känns som den lille borde vara bra skyddad men hade inte velat ha stötar i magen för säkerhetskull, särskilt inte nu när magen börjar puta och man tydligt känner hur nära kroppsdelarna känns därinne.

Konstatera att man blir bara nojjigare för var gång.

Första barnet. Red till v 30, slutade mest för att de blev obekvämt (och att min häst kanske inte var helt 100% säker). Höll igång och jobbade 100%


Barn två. Sålde hästen i vecka 12. Tidsbrist + ekonomiska orsaker den främsta orsaken. Promenerade lite mellan varven, var ledig ännu med första barnet

Barn tre. Är det okej att gräva i trädgården måntro, eller borde jag låta bli? (får nu mest foglossningar om jag tar i för mycket) Tungt att jobba två dagar i veckan :angel:
 
RUL avklarat!
Lågt sittande moderkaka i bakvägg var väl enda hon nämnde som konstigt ska iallafall kollas senare igen, men hon verkade inte särskilt orolig utan frågade bara om jag blött nånting, vilket jag inte gjort den här gången och så var huvudformen lite svårmätt pga avlångt huvud men lät inte som de var några konstigheter heller utan hon fick bara mäta lite mer

Fick 1/11 som beräknat datum, så tidigare än de "typ 4-6 november" som vi trott tidigare
 
Gick in i vecka 28 idag, tredje och sista trimestern. Känns sjukt. Går så snabbt! :nailbiting: Magen är jättestor och jag är hungrig hela tiden. Skickade precis iväg maken för att köpa glass :D Jobbar sista veckan nu sen går jag på semester. Maken går inte förrän v 29 så det är jag och 4-åringen i 4 veckor... Tänker mig att vi ska packa matsäck och hänga på stranden hela dagarna. Det fixar man väl som höggravid? :laugh:
 
Gick in i vecka 28 idag, tredje och sista trimestern. Känns sjukt. Går så snabbt! :nailbiting: Magen är jättestor och jag är hungrig hela tiden. Skickade precis iväg maken för att köpa glass :D Jobbar sista veckan nu sen går jag på semester. Maken går inte förrän v 29 så det är jag och 4-åringen i 4 veckor... Tänker mig att vi ska packa matsäck och hänga på stranden hela dagarna. Det fixar man väl som höggravid? :laugh:
Fasen så gött med semester 😍 hahaha jo men visst, ambitionsnivån brukar ju va hög innan iaf 😉
Själv går jag inte på semester förrän vecka 30. Känns som en evighet just nu... 🙄 men så tröstar jag mig med att nästa år är man hemma hela vår och sommar :love:
 
  • Gilla
Reactions: Eli
143431"]
Gick in i vecka 28 idag, tredje och sista trimestern. Känns sjukt. Går så snabbt! :nailbiting: Magen är jättestor och jag är hungrig hela tiden. Skickade precis iväg maken för att köpa glass :D Jobbar sista veckan nu sen går jag på semester. Maken går inte förrän v 29 så det är jag och 4-åringen i 4 veckor... Tänker mig att vi ska packa matsäck och hänga på stranden hela dagarna. Det fixar man väl som höggravid? :laugh:
[/QUOTE]
Så jäkla gött 🤩
Kom på mig själv med att bli lite sotis för att du har kommit så långt, sen kom jag på att jag ju "bara" är fyra veckor efter.
Ska du jobba mer efter semestern eller är det hejdå tills efter föräldraledigheten?
 
Gick in i vecka 28 idag, tredje och sista trimestern. Känns sjukt. Går så snabbt! :nailbiting: Magen är jättestor och jag är hungrig hela tiden. Skickade precis iväg maken för att köpa glass :D Jobbar sista veckan nu sen går jag på semester. Maken går inte förrän v 29 så det är jag och 4-åringen i 4 veckor... Tänker mig att vi ska packa matsäck och hänga på stranden hela dagarna. Det fixar man väl som höggravid? :laugh:

Och jag som tvingade mannen att bygga staket runt hela gården för att jag skall vara ensam med 2 barn (3,5 och 2 år) hela juli. Planen är att inte röra oss så många meter utanför hemmet de dagar han jobbar. Måste bara få honom att fixa en gunga också så är kalaset klart ;)
 
143431"]
Gick in i vecka 28 idag, tredje och sista trimestern. Känns sjukt. Går så snabbt! :nailbiting: Magen är jättestor och jag är hungrig hela tiden. Skickade precis iväg maken för att köpa glass :D Jobbar sista veckan nu sen går jag på semester. Maken går inte förrän v 29 så det är jag och 4-åringen i 4 veckor... Tänker mig att vi ska packa matsäck och hänga på stranden hela dagarna. Det fixar man väl som höggravid? :laugh:
Så jäkla gött 🤩
Kom på mig själv med att bli lite sotis för att du har kommit så långt, sen kom jag på att jag ju "bara" är fyra veckor efter.
Ska du jobba mer efter semestern eller är det hejdå tills efter föräldraledigheten?
[/QUOTE]

Tänk att snart är det höst och bebisarna är här! :love:

Planen är att jag ska tillbaka och jobba 5 veckor och gå på föräldraledighet 17 aug, men alltså jag har sån foglossning redan och dessutom vill jag inte riskera att bli smittad av covid, så vi får se om jag blir sjukskriven några veckor innan jag tänkt gå hem.
 
Så jäkla gött 🤩
Kom på mig själv med att bli lite sotis för att du har kommit så långt, sen kom jag på att jag ju "bara" är fyra veckor efter.
Ska du jobba mer efter semestern eller är det hejdå tills efter föräldraledigheten?

Tänk att snart är det höst och bebisarna är här! :love:

Planen är att jag ska tillbaka och jobba 5 veckor och gå på föräldraledighet 17 aug, men alltså jag har sån foglossning redan och dessutom vill jag inte riskera att bli smittad av covid, så vi får se om jag blir sjukskriven några veckor innan jag tänkt gå hem.
[/QUOTE]
Ja, det är både snart och samtidigt en jäkla evighet!

Undrar om foglossningen kan bli bättre, eller är det lite så att har det väl börjat så har det, typ 🤔

Jag känner inte av foglossning än, däremot blir jag väldigt trött i benen av att stå upp hela dagarna. Funkar inte att använda kontorsstol, nacke och axlar protesterar direkt då. Men sjukskriven pga ont i fötterna låter ju lite långsökt också.

Angående covid börjar jag känna mig mer och mer orolig då allt fler lite närmre blivit väldigt väldigt dåliga. Jag är bjuden på min brors bröllop i mitten på augusti och vill egentligen inte gå pga risk för smitta men känns lite dumt att tacka nej... Så ska fundera lite till.
 
="Monkie, post: 19297538, member: 136671"]

Ja, det är både snart och samtidigt en jäkla evighet!

Undrar om foglossningen kan bli bättre, eller är det lite så att har det väl börjat så har det, typ 🤔

Jag känner inte av foglossning än, däremot blir jag väldigt trött i benen av att stå upp hela dagarna. Funkar inte att använda kontorsstol, nacke och axlar protesterar direkt då. Men sjukskriven pga ont i fötterna låter ju lite långsökt också.

Angående covid börjar jag känna mig mer och mer orolig då allt fler lite närmre blivit väldigt väldigt dåliga. Jag är bjuden på min brors bröllop i mitten på augusti och vill egentligen inte gå pga risk för smitta men känns lite dumt att tacka nej... Så ska fundera lite till.
Om jag känner svågern rätt kommer dom ha dop i höst nån gång. Kommer inte gå. Vill helst inte att sonen går heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 962
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp