Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick in i vecka 28 idag, tredje och sista trimestern. Känns sjukt. Går så snabbt! :nailbiting: Magen är jättestor och jag är hungrig hela tiden. Skickade precis iväg maken för att köpa glass :D Jobbar sista veckan nu sen går jag på semester. Maken går inte förrän v 29 så det är jag och 4-åringen i 4 veckor... Tänker mig att vi ska packa matsäck och hänga på stranden hela dagarna. Det fixar man väl som höggravid? :laugh:

Jag går in i v28 på söndag. Om jag får planerat snitt är det mindre än 3 månader kvar. Sjukt hur fort det gått. Jag är hemma med vår 15 - månaders denna vecka eftersom mannen jobbar och det är rätt intensivt. Har är ju snabb och går inte alltid dit jag vill om man säger så. Arg som ett bi blir han och lägger sig på mage och skriker om han inte får som han vill. Vi är hemma alla tre v27-31 och det är tur det 😂

Planerar för att jobba Augusti ut. Nya bebisen beräknad 12/9. Känns lite sådär med Corona men alternativet är ju att vara hemma med syskonet och det pallar jag inte...
 
Om jag känner svågern rätt kommer dom ha dop i höst nån gång. Kommer inte gå. Vill helst inte att sonen går heller.
Förstår, jag tycker det känns läskigt att riskera något, och hoppas släkt och vänner har förståelse för att man inte kommer.
Vi har ställt in studentmottagning för äldsta sonen imorgon, men många av hans kompisar ska ha studentmottagning som vanligt.
 
Förstår, jag tycker det känns läskigt att riskera något, och hoppas släkt och vänner har förståelse för att man inte kommer.
Vi har ställt in studentmottagning för äldsta sonen imorgon, men många av hans kompisar ska ha studentmottagning som vanligt.

Klokt tycker jag. Alla borde ta ansvar för att stoppa smittspridningen nu. Att ställa in bröllop och andra evenemang trodde jag alla gjorde nu? :confused:
 
Klokt tycker jag. Alla borde ta ansvar för att stoppa smittspridningen nu. Att ställa in bröllop och andra evenemang trodde jag alla gjorde nu? :confused:
De jag har pratat med säger typ, "vi kramas inte", "jag är medveten om att det är en risk", och liknande. En kollega ville inte sprita händerna med affärens handsprit pga att "det kan ju finnas smitta på flaskan" 🤔
 
Klokt tycker jag. Alla borde ta ansvar för att stoppa smittspridningen nu. Att ställa in bröllop och andra evenemang trodde jag alla gjorde nu? :confused:

Sambon fyllde 40 i april, jag tog examen från universitetet förra veckan och fyller 30 i september.. Planen var något kombinerat firande i sommar men iom corona har vi lagt ner alla sådana planer.. Tråkigt men det kan inte hjälpas.. :down:

Upplever att många av mina nära vänner tänker som vi och ställer in bröllop osv. Men så finns det andra som kör på ändå, känns rätt oansvarigt..

Hur känner ni runt corona? Med tanke på graviditeten och kommande bebisarna, begränsar ni er mycket i era vardagar?
 
Sambon fyllde 40 i april, jag tog examen från universitetet förra veckan och fyller 30 i september.. Planen var något kombinerat firande i sommar men iom corona har vi lagt ner alla sådana planer.. Tråkigt men det kan inte hjälpas.. :down:

Upplever att många av mina nära vänner tänker som vi och ställer in bröllop osv. Men så finns det andra som kör på ändå, känns rätt oansvarigt..

Hur känner ni runt corona? Med tanke på graviditeten och kommande bebisarna, begränsar ni er mycket i era vardagar?
Grattis till examen!
Ni får ta igen firandet senare 😊

Från början sades det ju att gravida inte var någon riskgrupp, så för min egen del gjorde jag inget annat än att följa rekommendationerna. Nu är jag nojjigare faktiskt!
 
Sambon fyllde 40 i april, jag tog examen från universitetet förra veckan och fyller 30 i september.. Planen var något kombinerat firande i sommar men iom corona har vi lagt ner alla sådana planer.. Tråkigt men det kan inte hjälpas.. :down:

Upplever att många av mina nära vänner tänker som vi och ställer in bröllop osv. Men så finns det andra som kör på ändå, känns rätt oansvarigt..

Hur känner ni runt corona? Med tanke på graviditeten och kommande bebisarna, begränsar ni er mycket i era vardagar?

Här är det en otrolig smittspridning just nu så jag är ganska orolig. Skolor har stängts till och med. Folk verkar inte fatta. Sjuka går och handlar som vanligt och personer med symtom kliver in på hälsocentralen jag jobbar på trots stora skyltar om att man inte får gå in om man har förkylningssymtom. Känns otroligt skönt att gå på semester. Jag är försiktig, håller avstånd och igår handlade jag faktiskt online för att slippa gå i mataffärer.

Grattis till examen!
 
Har fått en till härlig krämpa. Svamp mellan brösten :meh: Har dessutom haft ont i vänster arm i flera dagar och nu har det börjat pirra i handleden ut i tummen. Jahopp, karpaltunnelsyndrom tänker jag. Snyggt det blir med handledsskenor och stödstrumpor i sommar :grin: Men det är det nog inte. Högg en sjukgymnast på jobbet som tror en muskel gått i baklås och ska försöka fixa det sen. Puh :D
 
Sambon fyllde 40 i april, jag tog examen från universitetet förra veckan och fyller 30 i september.. Planen var något kombinerat firande i sommar men iom corona har vi lagt ner alla sådana planer.. Tråkigt men det kan inte hjälpas.. :down:

Upplever att många av mina nära vänner tänker som vi och ställer in bröllop osv. Men så finns det andra som kör på ändå, känns rätt oansvarigt..

Hur känner ni runt corona? Med tanke på graviditeten och kommande bebisarna, begränsar ni er mycket i era vardagar?
Är halvt i riskgrupp ändå, så sambon sköter mesta handlingen tex och vi träffar inte särskilt många.
Men kommer definitivt känna mig mer orolig senare i graviditeten tror jag, när sambon ska börja flyga till jobbet igen varje vecka :(.
 
Här är det en otrolig smittspridning just nu så jag är ganska orolig. Skolor har stängts till och med. Folk verkar inte fatta. Sjuka går och handlar som vanligt och personer med symtom kliver in på hälsocentralen jag jobbar på trots stora skyltar om att man inte får gå in om man har förkylningssymtom. Känns otroligt skönt att gå på semester. Jag är försiktig, håller avstånd och igår handlade jag faktiskt online för att slippa gå i mataffärer.

Grattis till examen!
Usch vad otäckt med stor spridning. Var i landet bor du? Generellt känns det som folk skiter mer och mer i att hålla sig hemma. Här upplever jag dock ingen direkt spridning i dagsläget (norra Bohuslän) och vad man hört så har sjukhusen färre inläggningar osv med coronapatienter. Men jag undrar vad som kommer hända nu i semestertider. Är rädd att sommargästerna kommer dra med sig mer smitta hit.
Vi hade planerat åka till Gotland i sommar men har ställt in det pga Corona. Vi kommer hålla oss hemma eller i närområdet.
 
Vi jobbar ju båda inom sjukvården och min man har dagligen kontakt med Coronamisstänkta patienter. Vi är dock båda blodgrupp O (vilket påstås vara den som ger mildaste symptom 🤣) så får leva på hoppet.

vi har ju de lugnare här i vårt stad. Totalt 5 konstaterade fall, men är över 2 månader sedan.

risken är ju de här med förlossningen och att partner inte få komma med om man har förkylningssymtom. Riskerar att i alla fall få föda ensam pga barnvakts brist då alla närmar sig 70
 
Usch vad otäckt med stor spridning. Var i landet bor du? Generellt känns det som folk skiter mer och mer i att hålla sig hemma. Här upplever jag dock ingen direkt spridning i dagsläget (norra Bohuslän) och vad man hört så har sjukhusen färre inläggningar osv med coronapatienter. Men jag undrar vad som kommer hända nu i semestertider. Är rädd att sommargästerna kommer dra med sig mer smitta hit.
Vi hade planerat åka till Gotland i sommar men har ställt in det pga Corona. Vi kommer hålla oss hemma eller i närområdet.

Bor i Hälsingland. Ja, det känns som att folk tröttnat och struntar i restriktionerna. Klokt att ni håller er hemma. Ska vi också göra. Hoppas verkligen att smittan minskar nu sommar och inte ökar för att folk börjar resa igen.
 
Vi jobbar ju båda inom sjukvården och min man har dagligen kontakt med Coronamisstänkta patienter. Vi är dock båda blodgrupp O (vilket påstås vara den som ger mildaste symptom 🤣) så får leva på hoppet.

vi har ju de lugnare här i vårt stad. Totalt 5 konstaterade fall, men är över 2 månader sedan.

risken är ju de här med förlossningen och att partner inte få komma med om man har förkylningssymtom. Riskerar att i alla fall få föda ensam pga barnvakts brist då alla närmar sig 70
Usch för o föda själv. Det vet jag inte om jag hade mäktat med. Tycker det känns jobbigt nog att man ska bli lämnad på BB...
 
Usch för o föda själv. Det vet jag inte om jag hade mäktat med. Tycker det känns jobbigt nog att man ska bli lämnad på BB...

har aldrig haft partner med på bb (här får de bara vara på dagtid) så ingen större skillnad där, hoppas dessutom få åka hem efter ett par timmar.

jag har ingen ”nytta” av maken på förlossningen (vill inte att man rör eller pratar med mig 🤣) så senaste låg han och sov i en fåtölj, gissa blickarna han fick av vårdpersonalen. Men de mentala stödet skulle vara skönt
 
RUL avklarat nu på morgonen, allt såg fint ut :love: Fick filma en liten video att visa hemma, samt två bilder. Hade velat veta kön men precis som storasyster ville lill*n inte visa upp sig :p Går in i v20 idag också, halvvägs redan!

Känns så skönt. Jag är mycket mer nojig än jag var med dottern, varit mer orolig att nåt ska hända/vara fel... ska försöka släppa det nu.
 
Nån som vet om summan för hur mycket man får i föräldrapenningguiden på Försäkringskassans sida är före eller efter skatt?
 
har aldrig haft partner med på bb (här får de bara vara på dagtid) så ingen större skillnad där, hoppas dessutom få åka hem efter ett par timmar.

jag har ingen ”nytta” av maken på förlossningen (vill inte att man rör eller pratar med mig 🤣) så senaste låg han och sov i en fåtölj, gissa blickarna han fick av vårdpersonalen. Men de mentala stödet skulle vara skönt
Oj! Inte ens om man gör snitt?
Jag ska ju föda med snitt nu och hoppas verkligen dom släpper på regeln om att partnern inte får följa med på BB. Blir ju väldigt mycket högre belastning på dom som jobbat på BB dessutom. Som nysnittad kan man ju knappt komma upp ur sängen första dagen.
 
Oj! Inte ens om man gör snitt?
Jag ska ju föda med snitt nu och hoppas verkligen dom släpper på regeln om att partnern inte får följa med på BB. Blir ju väldigt mycket högre belastning på dom som jobbat på BB dessutom. Som nysnittad kan man ju knappt komma upp ur sängen första dagen.

Nope. Eller de har väl kommit några "familjerum" men de är vanliga patientrum så är det hög belastning på bb så används de som vanligt (Dvs två mammor där), tror de prioriterar förstföderskor och andra "komplikationer"

Min man var aldrig bekväm med att vara långa tider på besök, för man är som sagt två mammor i samma rum och bara ett draperi mellan sängarna. Med andra barnet måste han åka hem då våra barnvakter inte kunde stanna längre. Fanns bara EN pall för partners att sitta på (skall de dela då eller?)

Första måste vi stanna 36h pga grönt fostervatten. Andra gången ville jag hem så snabbt som möjligt, han är född 23:48 så de försökte att vi skulle sluppit hem på förmiddagen följande dag, men hans temp var 0.3 grader för låg så fick stanna en natt extra. Född på måndag innan midnatt och vi var hemma onsdag innan 14, med 10 mils reseväg.

Jag har ju rätt till snitt, i alla fall förra gången pga min skada men eftersom jag måste sövas ner känns det som för mycket risker. lite pest eller kolera över det hela
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 077
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp