Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollade lite på det, det står att dagsdosen innehåller20 mg järn, jag äter i och med ACOS-gravid tabletter redan 30 mg, så det kanske hade varit bra att lägga till! Lättillgängligt också!
Tipsar om sideral som är mkt snällare mot magen än niferex. Dock dyrare. Men äter du inte så många per dag så är det lätt värt det tycker jag.
 
Tipsar om sideral som är mkt snällare mot magen än niferex. Dock dyrare. Men äter du inte så många per dag så är det lätt värt det tycker jag.
Håller helt med! Sider AL är mycket bättre, men också dyrare.. Tar bara Sider AL när jag ger blod, får problem av magen av nästan alla andra som jag provat..
 
Städat hela förmiddagen. Inga sammandragningar, men ont och öm i livmodern nu. Tänker inte göra nåt mer ansträngande idag.
Det låter klokt! Fick stressa en del med stora barnet till skolan med sammandragningar som resultat, inte roligt..

Ska förresten till bm imorgon, ska bli roligt har inte varit där (förutom RUL) sedan i mars.. :grin:
 
Har ni ont av värmen? Här har det varit sjukt varmt nu ett tag och jag ska absolut inte klaga, det är skönt med sommar men nätterna ligger jag och svettas och har svårt att sova. Satt även på restaurang igår utan AC och det var det vidrigaste jag varit med om. Svetten bara rann och jag blev helt yr.
Beställde iaf en ac igår som jag ska ha i sovrummet. Hoppas den hjälper :up:
 
Jag har haft jätteont i magen idag, vissa stunder har det tryckt neråt, mot baken och ibland i nedre delen av magen. Känns likt ägglossningssmärta. Jag är inte orolig över att det är något farligt, men undrar vad det kan vara? Kan sammandragningar kännas så, och sitta i flera minuter åt gången?
 
Har ni ont av värmen? Här har det varit sjukt varmt nu ett tag och jag ska absolut inte klaga, det är skönt med sommar men nätterna ligger jag och svettas och har svårt att sova. Satt även på restaurang igår utan AC och det var det vidrigaste jag varit med om. Svetten bara rann och jag blev helt yr.
Beställde iaf en ac igår som jag ska ha i sovrummet. Hoppas den hjälper :up:
Blä vad jobbigt! Jag har inte jätteont av värmen men är mer känslig än vanligtvis!
 
Har ni ont av värmen? Här har det varit sjukt varmt nu ett tag och jag ska absolut inte klaga, det är skönt med sommar men nätterna ligger jag och svettas och har svårt att sova. Satt även på restaurang igår utan AC och det var det vidrigaste jag varit med om. Svetten bara rann och jag blev helt yr.
Beställde iaf en ac igår som jag ska ha i sovrummet. Hoppas den hjälper :up:

Så länge jag får ta det lugnt och göra som jag vill går det bra med värmen än så länge. Tyvärr får man ju inte alltid göra som man vill pga familj :grin:

Tog premiärturen med båten igår och jag kände bara "oj shit, hur fasiken ska jag klara det här i sommar med sinnet i behåll??". Jobbigt när det är varmt, jobbigt när det blåser, jobbigt att bli kissnödig hela tiden och det enda som finns är allmänt dass eller skog etc etc. Min man är tyvärr helt oförstående, "är väl jätteskönt att vara ute, slippa träffa folk och ligga på stranden så mycket du vill??" :meh:
 
Jag har haft jätteont i magen idag, vissa stunder har det tryckt neråt, mot baken och ibland i nedre delen av magen. Känns likt ägglossningssmärta. Jag är inte orolig över att det är något farligt, men undrar vad det kan vara? Kan sammandragningar kännas så, och sitta i flera minuter åt gången?
Sammandragningar ska inte göra ont eller trycka på nedåt.
Jag skulle kontakta bm om jag var du, för säkerhets skull. Eller förlossningen, du har väl kommit över 22+0 nu.
Hellre en gång för mycket.
 
Håller med om att hetta inte är nått för mig. Har i vanliga fall problem med att jag blir överhettad och inte svettas. Tusen gången värre nu. Vårt hus är byggd för den finska vintern, inte för varma somrar

tur i oturen bor vi 300 m från havet så de blåser nästan alltid på vår går, och är bara en 2 timmar mitt på dagen som vi inte har skugga

men har ju en bra orsak att äta chips nu (medicinskt syfte så klart för att få i mig salt)
 
Har ni ont av värmen? Här har det varit sjukt varmt nu ett tag och jag ska absolut inte klaga, det är skönt med sommar men nätterna ligger jag och svettas och har svårt att sova. Satt även på restaurang igår utan AC och det var det vidrigaste jag varit med om. Svetten bara rann och jag blev helt yr.
Beställde iaf en ac igår som jag ska ha i sovrummet. Hoppas den hjälper :up:
Lider inte värre än vanligt av värmen (25+ är inte min kopp te, nånsin, om man säger så).
 
Jag har haft jätteont i magen idag, vissa stunder har det tryckt neråt, mot baken och ibland i nedre delen av magen. Känns likt ägglossningssmärta. Jag är inte orolig över att det är något farligt, men undrar vad det kan vara? Kan sammandragningar kännas så, och sitta i flera minuter åt gången?
Tycker också att du ska söka. Kan ju också vara tecken på uvi tänker jag...
 
Har ni ont av värmen? Här har det varit sjukt varmt nu ett tag och jag ska absolut inte klaga, det är skönt med sommar men nätterna ligger jag och svettas och har svårt att sova. Satt även på restaurang igår utan AC och det var det vidrigaste jag varit med om. Svetten bara rann och jag blev helt yr.
Beställde iaf en ac igår som jag ska ha i sovrummet. Hoppas den hjälper :up:

Lider av värmen vet jag inte, men visst var det lättare att vara höggravid på vintern än vad det är nu. Jag har svårare att sova nu när det är varmt. Som tur är har vi gästrum i sutteräng och där brukar det vara rätt svalt. Sen tycker jag fötterna sväller och att det är svårt att klä sig snyggt. Förra gången kunde jag ha gravidjeans och ngn lösare blus ändå fram till bf.
 
Har ni ont av värmen? Här har det varit sjukt varmt nu ett tag och jag ska absolut inte klaga, det är skönt med sommar men nätterna ligger jag och svettas och har svårt att sova. Satt även på restaurang igår utan AC och det var det vidrigaste jag varit med om. Svetten bara rann och jag blev helt yr.
Beställde iaf en ac igår som jag ska ha i sovrummet. Hoppas den hjälper :up:
Värme och jag går inte riktigt ihop.. Visst är det skönt när det inte är kallt men högsommarvärme är inte min favorit.. 😅 Svettas floder och vill helst vara i skuggan med kall dryck.. Svullnade inte så mycket förra graviditeten med bf 12/9 så hoppas att det blir så denna gång också..
 
Nä det är ju inte riktigt så illa som det var sommaren -18 än, att va höggravid då va lite väl mastigt. Men vi har haft ca 35 grader här, dock lite svalare idag, och knappt någon vind. Då blir det snart outhärdligt.
 
Det här med värmen... lider väl inte men det känns ju extra varmt som gravid, svettas mer... och känner mig snabbt varm. Jobbar tyvärr en del i kostym också, men får tack och lov ta av kavajen åtminstone.

med dottern född 2018 i feb slapp man ju värsta varma sommaren som gravid, men var inte super lätt med en liten den sommaren heller... :p Tycker dock det är lättare att klä sig under sommaren, har svårt för allt som sitter åt när jag är gravid... så alla typer av byxor och tröjor väljs gärna bort. Tycker det är toppen att leva i klänning, helst utan bh också. Med dottern levde jag i klänning oftast också, dock behövdes ju tights då till.. men det funkade.
 
Känner mig lite förvirrad! Fick reda på KUB, tror jag det var, att moderkakan låg i bakvägg. Idag hos barnmorskan hade de skrivit in att den ligger högt i framvägg. Så vad som är rätt eller fel vet jag faktiskt inte nu, och nu kollar de väl inte mer. Men, den sitter i alla fall inte därnere så det spelar kanske inte så stor roll.

Fina hjärtljud på bebis!

Hb och blodsocker HELT oförändrat, så det var skönt! Angående smärtor så skulle jag höra av mig till förlossningen om jag får ont igen. Jag har gått upp 9 kilo nu i vecka 24+2, lite chockartat och jobbigt faktiskt, men jag får ta igen det sen.

Nu är det en månad till nästa besök. Känns helt okej, jag har inget direkt att ventilera eller någon oro som behöver tas om hand om extra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 497
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 273
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 257
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 440
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp