Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Känner mig lite förvirrad! Fick reda på KUB, tror jag det var, att moderkakan låg i bakvägg. Idag hos barnmorskan hade de skrivit in att den ligger högt i framvägg. Så vad som är rätt eller fel vet jag faktiskt inte nu, och nu kollar de väl inte mer. Men, den sitter i alla fall inte därnere så det spelar kanske inte så stor roll.

Fina hjärtljud på bebis!

Hb och blodsocker HELT oförändrat, så det var skönt! Angående smärtor så skulle jag höra av mig till förlossningen om jag får ont igen. Jag har gått upp 9 kilo nu i vecka 24+2, lite chockartat och jobbigt faktiskt, men jag får ta igen det sen.

Nu är det en månad till nästa besök. Känns helt okej, jag har inget direkt att ventilera eller någon oro som behöver tas om hand om extra.

Jag hade gått upp något liknande om inte mer när jag vägde mig hos barnmorskan i v. 24 +, fick en chock då jag inte har någon egen våg hemma och inte hade vägt mig sedan första besöket hos bm. Då kände jag mig inte så stor så siffran på vågen kändes ganska jobbig. Nu när jag var där sist i v. 29 + 4 så hade jag bara gått upp något kilo eller två sedan sist men magen har verkligen börjat växa rejält de senaste veckorna. Så åtminstone i mitt fall verkar viktuppgången ske lite ojämnt. :)
 



Jag hade gått upp något liknande om inte mer när jag vägde mig hos barnmorskan i v. 24 +, fick en chock då jag inte har någon egen våg hemma och inte hade vägt mig sedan första besöket hos bm. Då kände jag mig inte så stor så siffran på vågen kändes ganska jobbig. Nu när jag var där sist i v. 29 + 4 så hade jag bara gått upp något kilo eller två sedan sist men magen har verkligen börjat växa rejält de senaste veckorna. Så åtminstone i mitt fall verkar viktuppgången ske lite ojämnt. :)
Tack för att du delar erfarenhet. Jag hoppas verkligen det blir detsamma för mig, fortsätter jag i den här takten blir det liksom.. väldigt mycket till slut! Jag äter knappt något "onyttigt", äter mindre chips och godis än vanligt pga inte sugen, äter mindre portioner också pga snabbare mätt. Barnmorskan verkade inte reagera alls på min vikt, så troligen är det helt normalt, men ja som du säger, det känns lite jobbigt!
 
Nä det är ju inte riktigt så illa som det var sommaren -18 än, att va höggravid då va lite väl mastigt. Men vi har haft ca 35 grader här, dock lite svalare idag, och knappt någon vind. Då blir det snart outhärdligt.
Då satt jag med hundens kyldyna mellan mig och sonen när han ammade :p. I ett rum med gardinerna fördragna och ac på. Fy vilken värme det var då.
 
Inte alls bekvämt att sova. Sover helst på vänster sida. Men babyn verkar ha lagt sig tillrätta på vänster sida. Så nu är de obekvämt att sova där. Och ligger jag på höger så får jag halsbränna (och på rygg ingen luft 😬)

”Bara” 15 veckor kvar då
 
Idag ska vi hämta en barnvagn 😍
Screenshot_20200622_074651_com.android.gallery3d.jpg
 
Besök hos BM idag, alla värden var bra. Dock tycker jag själv att jag gått upp lite väl mkt i vikt så får nog försöka tänka lite på det framöver. Inget BM sa dock men känner själv att det blivit lite väl mkt glass och godis :angel:
Vi pratade om att jag upplever en del tyngd nedåt pga åderbråcken jag fått och hon tyckte att jag skulle överväga sjukskrivning för det. Jag inbillar mig ju att jag ska klara att jobba länge till men blir det värre innan semestern börjar så kommer jag inte gå tillbaka till jobbet efter semesterns slut v32 utan sjukskriva mig.
Vi ska kontakta sjukhuset i augusti och få en tid för snitt i slutet av september vad det verkar. Åh det känns nästan för bra för att vara sant ❤️ Inatt drömde jag t.o.m. att vi åkte in för att göra snittet 😍
 
Jag känner mig halvt sviken av vården. Vet inte varför jag började känna så just nu, men vaknade med den känslan just idag.
På inskrivningen sa bm att hon såklart skulle skriva remiss till spec.mvc pga vår historia med sonen och att jag skulle bli kallad dit för att få bestämma med dom hur ofta jag ska få extra kontroller.
På RUL frågade jag den bm (på spec.mvc) om hon kunde se om jag var inbokad (ska på TUL pga egen sjukdom också) och jag satt på nån väntelista för att bli kallad i v.28 och 32. 28 känns jättesent att komma och ev planera kontroller. Sonen togs ju ut i v.33. Hade trott det skulle vara runt v.24 eller så.

BM sa också att jag ska få komma till henne så ofta jag känner att jag behöver. Ska dit 23+1, sen har hon semester 4 veckor - och är enda bm där så då kan jag inte få nån koll.

Känner mig så utelämnad, inte alls som jag vart lovad.
Vet inte ens vad jag vill med inlägget, mest ösa ur mig tror jag.
Ska i alla fall ta upp mina tankar med BM vid nästa besök. Bara två veckor kvar dit.

Dessutom vill inte syster kännas vid så mycket idag än. Rätt lugnt igår med. Och jag blir såklart orolig fast jag vet att hon har gott om plats att snurra på därinne.
 
Jag känner mig halvt sviken av vården. Vet inte varför jag började känna så just nu, men vaknade med den känslan just idag.
På inskrivningen sa bm att hon såklart skulle skriva remiss till spec.mvc pga vår historia med sonen och att jag skulle bli kallad dit för att få bestämma med dom hur ofta jag ska få extra kontroller.
På RUL frågade jag den bm (på spec.mvc) om hon kunde se om jag var inbokad (ska på TUL pga egen sjukdom också) och jag satt på nån väntelista för att bli kallad i v.28 och 32. 28 känns jättesent att komma och ev planera kontroller. Sonen togs ju ut i v.33. Hade trott det skulle vara runt v.24 eller så.

BM sa också att jag ska få komma till henne så ofta jag känner att jag behöver. Ska dit 23+1, sen har hon semester 4 veckor - och är enda bm där så då kan jag inte få nån koll.

Känner mig så utelämnad, inte alls som jag vart lovad.
Vet inte ens vad jag vill med inlägget, mest ösa ur mig tror jag.
Ska i alla fall ta upp mina tankar med BM vid nästa besök. Bara två veckor kvar dit.

Dessutom vill inte syster kännas vid så mycket idag än. Rätt lugnt igår med. Och jag blir såklart orolig fast jag vet att hoon har gott om plats att snurra på därinne.
Ös på! Förstår att det känns tufft. Hoppas det blir fler kontroller så du kan känna dig lugnare.

Min dotter var för liten, 17% och jag fick göra mycket undersökningar på grund av det så jag blev lite förvånad över att de inte mätte magen sist, det kommer bli första gången i slutet av vecka 29.
 
Besök hos BM idag, alla värden var bra. Dock tycker jag själv att jag gått upp lite väl mkt i vikt så får nog försöka tänka lite på det framöver. Inget BM sa dock men känner själv att det blivit lite väl mkt glass och godis :angel:
Vi pratade om att jag upplever en del tyngd nedåt pga åderbråcken jag fått och hon tyckte att jag skulle överväga sjukskrivning för det. Jag inbillar mig ju att jag ska klara att jobba länge till men blir det värre innan semestern börjar så kommer jag inte gå tillbaka till jobbet efter semesterns slut v32 utan sjukskriva mig.
Vi ska kontakta sjukhuset i augusti och få en tid för snitt i slutet av september vad det verkar. Åh det känns nästan för bra för att vara sant ❤ Inatt drömde jag t.o.m. att vi åkte in för att göra snittet 😍
Härligt att allt såg bra ut hos bm och att ni får snitt i september! När är BF?
Jag var hos bm i förra veckan, allt såg bra ut här med, men skulle börja med järntabletter för säkerhets skull.. :grin:

Jag känner mig halvt sviken av vården. Vet inte varför jag började känna så just nu, men vaknade med den känslan just idag.
På inskrivningen sa bm att hon såklart skulle skriva remiss till spec.mvc pga vår historia med sonen och att jag skulle bli kallad dit för att få bestämma med dom hur ofta jag ska få extra kontroller.
På RUL frågade jag den bm (på spec.mvc) om hon kunde se om jag var inbokad (ska på TUL pga egen sjukdom också) och jag satt på nån väntelista för att bli kallad i v.28 och 32. 28 känns jättesent att komma och ev planera kontroller. Sonen togs ju ut i v.33. Hade trott det skulle vara runt v.24 eller så.

BM sa också att jag ska få komma till henne så ofta jag känner att jag behöver. Ska dit 23+1, sen har hon semester 4 veckor - och är enda bm där så då kan jag inte få nån koll.

Känner mig så utelämnad, inte alls som jag vart lovad.
Vet inte ens vad jag vill med inlägget, mest ösa ur mig tror jag.
Ska i alla fall ta upp mina tankar med BM vid nästa besök. Bara två veckor kvar dit.

Dessutom vill inte syster kännas vid så mycket idag än. Rätt lugnt igår med. Och jag blir såklart orolig fast jag vet att hon har gott om plats att snurra på därinne.
Åh, blir lite ledsen av ditt inlägg, så ska du inte behöva känna.. Du kan inte kontakta din bm nu och se om hon kan få in ett möte/kontroll på spec. mödravården innan v. 28? Just med tanke på er historia? Skickar iaf en kram till dig och hoppas att lillasyster dansar disco i magen snart.:heart


Förresten, hur ofta går ni till bm? Tycker inte att jag ska dit så ofta, visserligen omföderska men ändå. Nu var jag där i torsdags, då i v. 24+6, nästa besök blir glukosbelastning i vecka 29+0, men då görs ju inga andra kontroller, och därefter i v. 31+4.. Efter det blir det besök varannan vecka fram till bf..
 
Härligt att allt såg bra ut hos bm och att ni får snitt i september! När är BF?
Jag var hos bm i förra veckan, allt såg bra ut här med, men skulle börja med järntabletter för säkerhets skull.. :grin:


Åh, blir lite ledsen av ditt inlägg, så ska du inte behöva känna.. Du kan inte kontakta din bm nu och se om hon kan få in ett möte/kontroll på spec. mödravården innan v. 28? Just med tanke på er historia? Skickar iaf en kram till dig och hoppas att lillasyster dansar disco i magen snart.:heart


Förresten, hur ofta går ni till bm? Tycker inte att jag ska dit så ofta, visserligen omföderska men ändå. Nu var jag där i torsdags, då i v. 24+6, nästa besök blir glukosbelastning i vecka 29+0, men då görs ju inga andra kontroller, och därefter i v. 31+4.. Efter det blir det besök varannan vecka fram till bf..
Hade också lite lågt järnvärde, 110, så dom tyckte jag skulle käka mer tabletter...
Jag har bf 6 oktober så tänker att jag får tid en vecka innan ungefär :)
Tycker också det är väldigt glest mellan besöken hos bm. Fick alla tider nu fram till förlossningen men det var bara 4 st fram tills dess? Är snart i vecka 26. Känns som mycket färre besök nu.
 
Hade också lite lågt järnvärde, 110, så dom tyckte jag skulle käka mer tabletter...
Jag har bf 6 oktober så tänker att jag får tid en vecka innan ungefär :)
Tycker också det är väldigt glest mellan besöken hos bm. Fick alla tider nu fram till förlossningen men det var bara 4 st fram tills dess? Är snart i vecka 26. Känns som mycket färre besök nu.
Omföderskor har färre kontroller sa min bm.
 
Också omföderska och tänkt på att det känns som glesare mellan tiderna hos bm... främst känns det som jätte långt hopp nu innan jag faktiskt ska börja gå dit, hittills bara varit inskrivning, kub, rul och nu är det inget förrän jag är i v25... har för mig att det var nåt besök tidigare än så förra gången men kanske minns fel. Men vet ju att det är åtminstone 1-2 besök mindre som omföderska.

Jag är i v21 nu, har en bra period men tycker tiden går lite långsamt just nu :p kan bero på nedräkning till semester och sen även när jag går hem för denna gång också...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 048
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 171
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 090
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 347
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp