Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur är det mer er aptit? Just nu äter jag nästan mindre än min treåring ( så glassen/chips/godis osv på kvällen har jag noll dåligt samvete för nu). Tex till middag fick jag i mig EN morotsbiff (ni vet en sådan där fryst färdiglagad) och kanske 1 dl kokta makaroner och lite sallad. Blir inte ens hungrig men kan känna illamående om de gått mer än 4h sen senaste mål.
Den är inte så frisk precis, och jag blir mätt väldigt snabbt!
 
Lite nyfiken, glukosbelastning, görs det på rutin eller beror det på något värde du haft? Jag har inte fått någon info om glukosbelastning så det är därför jag undrar 😊
Här i Skåne så erbjuds alla gravida en glukosbelastning i vecka 28-29.. Detta är mitt tredje barn och har gjort det med alla.. :) Jag har däremot aldrig annars mätt p-glukos vid vanliga bm-besök..

Hur är det mer er aptit? Just nu äter jag nästan mindre än min treåring ( så glassen/chips/godis osv på kvällen har jag noll dåligt samvete för nu). Tex till middag fick jag i mig EN morotsbiff (ni vet en sådan där fryst färdiglagad) och kanske 1 dl kokta makaroner och lite sallad. Blir inte ens hungrig men kan känna illamående om de gått mer än 4h sen senaste mål.
Sådär.. Suget efter mat är inte stort och jag blir mätt på nästan ingenting.. Därför blir jag också hungrig efter rätt kort tid, men suget lyser med sin frånvaro.. Märker att jag måste äta lite oftare än nu för jag får lätt blodsockerfall..
 
Här i Skåne så erbjuds alla gravida en glukosbelastning i vecka 28-29.. Detta är mitt tredje barn och har gjort det med alla.. :) Jag har däremot aldrig annars mätt p-glukos vid vanliga bm-besök..


Sådär.. Suget efter mat är inte stort och jag blir mätt på nästan ingenting.. Därför blir jag också hungrig efter rätt kort tid, men suget lyser med sin frånvaro.. Märker att jag måste äta lite oftare än nu för jag får lätt blodsockerfall..
Okej, här mäter de glukos varje gång,! Så olika det verkar vara i olika regioner!
 
Aurorasamtal idag. Känner att jag gillar barnmorskan jag går hos (men det gjorde jag förra gången också). Vi kom inte så mycket längre idag. Jag vet ju vad min rädsla består av (okontrollerad smärta) som bygger på när jag var överstimulerad efter vår ivf och upplevelsen vid första förlossningen när jag lämnades ensam i över en timme med en uska vikarie.
Vi pratade dels om vad jag kan göra annorlunda/ hur förbereda mig, men jag känner lite att när det väl hettar till och jag får såna smärtor att jag spyr 🤮 så hjälper inte ngn profylaxandning i världen utan jag blir helt panikslagen. Sen pratade vi om vad de kunde göra annorlunda inför nästa förlossning, men lite är det ju så att hur mycket de än skriver att de ska ha personal på rummet så kan de ju inte lova det. Det är ju en akutverksamhet.

Sen pratade vi om Corona och att det innebär att partnern inte får stanna på bb vilket stressar mig, men samtidigt är det ju lika för alla och inget vi kan påverka. Hon trodde inte att det skulle ändra sig till september.

läkarbesök för ställningstagande till snitt på måndag och hon trodde typ 50/50 på mina chanser att få igenom det.

Jag känner mig rätt uppgiven faktiskt. Får jag inte snitt så skiter jag i alla förberedelser och lägger huvudet i sanden och då får dom väl ha en galen föderska på förlossningen som skriker efter snitt. Tror inte att det blir bra för nån faktiskt
Usch, jag förstår precis hur jobbigt det känns ❤️ Säg till läkaren att det inte finns något alternativ utan det är bara snitt du känner dig trygg med. Jag grät hejdlöst och sa att mitt psykiska mående var skit pga det här. Ångest som hänger över mig från morgon till kväll. Jag hoppas verkligen du träffar en förstående läkare!
 
Varning för lite gnäll men. Känner mig totalt slutkörd efter en arbetsdag och vill bara ligga ner och har ingen lust för någonting.
Sa till chefen idag att vi får söka gravpenning nu för belastningen börjar bli jobbig. Extremt mkt o göra på jobbet samt för lite personal då många fortfarande är permitterade vilket medför att en annan får slita röva av sig. Min chef tycker tydligen det är okej att köra o plocka dricka och det tyngsta i butiken när man är gravid 🙄
 
Varning för lite gnäll men. Känner mig totalt slutkörd efter en arbetsdag och vill bara ligga ner och har ingen lust för någonting.
Sa till chefen idag att vi får söka gravpenning nu för belastningen börjar bli jobbig. Extremt mkt o göra på jobbet samt för lite personal då många fortfarande är permitterade vilket medför att en annan får slita röva av sig. Min chef tycker tydligen det är okej att köra o plocka dricka och det tyngsta i butiken när man är gravid 🙄
Vad jobbigt! Hur tidigt kan man få gravpenning?
 
Två månader innan bf så om jag har tur o får det beviljat skulle det innebära att jag inte kommer tillbaka från semestern. Man kan ju alltid hoppas 😃
Håller tummarna!!

Jag blir helt slutkörd av mitt kontorsjobb 🙈 kroppen börjar bli tung och det är strängt att stå en hel dag. Dessutom finns ingen AC, igår svettades armarna fast på skrivbordet 😅.
 
Varning för lite gnäll men. Känner mig totalt slutkörd efter en arbetsdag och vill bara ligga ner och har ingen lust för någonting.
Sa till chefen idag att vi får söka gravpenning nu för belastningen börjar bli jobbig. Extremt mkt o göra på jobbet samt för lite personal då många fortfarande är permitterade vilket medför att en annan får slita röva av sig. Min chef tycker tydligen det är okej att köra o plocka dricka och det tyngsta i butiken när man är gravid 🙄

Håller tummarna att du får graviditetspenning! Jag hade aldrig klarat av ett sådant tungt jobb nu, jobbigt nog med "skrivbordsjobb"!

Idag går jag på 6 veckors semester, skall bli så skönt! Efter det så är det bara några få veckor kvar till BF...
 
Varning för lite gnäll men. Känner mig totalt slutkörd efter en arbetsdag och vill bara ligga ner och har ingen lust för någonting.
Sa till chefen idag att vi får söka gravpenning nu för belastningen börjar bli jobbig. Extremt mkt o göra på jobbet samt för lite personal då många fortfarande är permitterade vilket medför att en annan får slita röva av sig. Min chef tycker tydligen det är okej att köra o plocka dricka och det tyngsta i butiken när man är gravid 🙄

Håller tummarna att du får beviljat!
ska själv skicka in papper nu till veckan, men blir ju avstängd så det ska inte vara några problem att få godkänt. Körde 12h pass i veckan och då går man runt 2 mil också, det kändes.... nu har jag bara kortare pass kvar som tur är, 2 veckor jobb sen 2 veckor semester. Några få jobb dagar kvar efter semestern och sen går jag nog hem:)
 
härligt med en gravidkropp. Hade en del ärenden till grannstaden så blev lite spontant att vi åkte dit idag hela familjen. Gubben jobbar där och skulle hämta sin nya arbetslista då han varit på semester. Är ca 40 min med bil att åka.

Var inte så farligt, 4 saker som skulle hämtas från fyra olika affärer, inga tunga saker heller utan typ kroppskudde/gravidkudde, delar till barnens tågbana, kaninmat, ritpapper på rulle och en kyldyna för hund, till mig så att jag kanske kan sova pga värmen :angel: (inget av detta finns i vår stad)

Hela resan tog väl knappa 3 timmar inklusive bilåkandet och barnen uppförde sig till och med så behövde varken bära eller springa efter nått barn

Trots de kan jag knappt gå nu för fick så sjukt ont i korsryggen. Känns inte som folglossningar utan är mera där ryggraden möter bäckenet.
 
Idag har jag varit och simmat, det kändes helt fantastiskt, plötsligt kände jag mig tyngdlös och smidig! Var lite orolig innan att det skulle kännas i bäckenet, men det var inga problem.

Vet inte om det har att göra med tyngden, men cykling fungerar inte alls längre, får så sjukt ont i baken direkt. @KarinStarfighter fungerar cykling för dig nu?
 
Idag har jag varit och simmat, det kändes helt fantastiskt, plötsligt kände jag mig tyngdlös och smidig! Var lite orolig innan att det skulle kännas i bäckenet, men det var inga problem.

Vet inte om det har att göra med tyngden, men cykling fungerar inte alls längre, får så sjukt ont i baken direkt. @KarinStarfighter fungerar cykling för dig nu?
Så skönt att simning funkar för dej! Jag simmade typ till v 39 förra gången. Så skönt! Har simmat en handfull gånger denna graviditeten men det tar ju ändå typ minst 2h dörr till dörr om jag ska simma drygt en timme så blir inte att jag prioriterar det tidsmässigt när vi har en liten hemma också.
Cykling funkar fortfarande. Har en runda på 2 mil som vi kör ett par gånger. Fick lite sammandragningar härom veckan så får ta det lite lugnare än vad jag flåsmässigt klarar, men sonen är nöjd i sin cykelvagn så det blir lite win-win. Föräldrarna får motion och ungen sysselsättning 😜
 
Så skönt att simning funkar för dej! Jag simmade typ till v 39 förra gången. Så skönt! Har simmat en handfull gånger denna graviditeten men det tar ju ändå typ minst 2h dörr till dörr om jag ska simma drygt en timme så blir inte att jag prioriterar det tidsmässigt när vi har en liten hemma också.
Cykling funkar fortfarande. Har en runda på 2 mil som vi kör ett par gånger. Fick lite sammandragningar härom veckan så får ta det lite lugnare än vad jag flåsmässigt klarar, men sonen är nöjd i sin cykelvagn så det blir lite win-win. Föräldrarna får motion och ungen sysselsättning 😜
Perfekt sysselsättning för er då ju!

Jag funderar på att testa byta sadel, har sportsadlar på båda cyklarna. Men vet inte riktigt om jag pallar lägga pengar på det nu. Å andra sidan kan det vara värt det om jag kan hålla igång.
 
Idag har jag varit och simmat, det kändes helt fantastiskt, plötsligt kände jag mig tyngdlös och smidig! Var lite orolig innan att det skulle kännas i bäckenet, men det var inga problem.

Vet inte om det har att göra med tyngden, men cykling fungerar inte alls längre, får så sjukt ont i baken direkt. @KarinStarfighter fungerar cykling för dig nu?
Åh simma är ju så sjukt skönt när man är gravid. Jag simmade en del förra graviditeten men den här gången har jag inte kommit iväg en enda gång. Kommer definitivt försöka komma iväg snart 😊
 
Idag går jag in i vecka 26! Hur ligger vi till i tråden nu? Har för mig att @vinkelina och @KarinStarfighter eller @Poison-heart (era bilder är rätt lika varandra) är rätt lika i tid?
Visa bifogad fil 53088
Är inne i vecka 27 (26+3) nu, tycker att det går rätt fort nu.. Bara 93 dagar kvar till BF, så det är tvåsiffrigt numera! :love:
20200629_230452.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 845
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 141
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 032
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp