Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vår Tintin föddes kl 03.45 i natt, efter en smärtsam men snabb förlossning! Vattnet gick ju vid 21.30. Värkarna började så smått vid 22.30 och vid 00.30 åkte vi mot Förlossningen. Framme strax efter 01 och var då endast öppen 3 cm, men på 2,5 timme öppnade jag mig helt och krystade ut honom på 2 värkar. Tyvärr bråkade han lite och rörde sig konstant under hela förlossningen, så när han skulle ut vred och vände han sig och hamnade troligen lite snett, så på första krystvärken knäckte jag svanskontan 🙈 Har brutit den förut och det var troligen därför den gick av ganska lätt nu. Lite tjatigt för jag mår bra i kroppen annars nu, har bara väldigt ont i svanskotan.

Han väger 3810 g och är 51 cm lång. Född i vecka 38+1.
Grattis 😍 Underbart minus svanskotan!! Otroligt häftigt med trådens första bebis!
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Bör man vara orolig när 70% av packningen i ens bb väska består av snacks 🤣🤐. Och då har jag inte ens planera att stanna så länge, eller är en sådan som kan äta under förlossningen
 
Bör man vara orolig när 70% av packningen i ens bb väska består av snacks 🤣🤐. Och då har jag inte ens planera att stanna så länge, eller är en sådan som kan äta under förlossningen
Det låter väl rimligt!

Jag är mer orolig över min oförmåga att förmå mig att packa ner ett enda snacks. Jag kan inte ens komma på något förutom Risifrutti som ju är en kylvara, som jag dessutom inte äter annars...

Vad har ni för väskor? Bara för att få en uppfattning om packningens storlek liksom. Jag har en hockeytrunk :D Sambon har försökt hindra mig och ville att jag skulle ha som en nätt liten väska modell stor handväska/liten gymväska.
 
Det låter väl rimligt!

Jag är mer orolig över min oförmåga att förmå mig att packa ner ett enda snacks. Jag kan inte ens komma på något förutom Risifrutti som ju är en kylvara, som jag dessutom inte äter annars...

Vad har ni för väskor? Bara för att få en uppfattning om packningens storlek liksom. Jag har en hockeytrunk :D Sambon har försökt hindra mig och ville att jag skulle ha som en nätt liten väska modell stor handväska/liten gymväska.

Mina grejer i en större sportbag/ träningsväskan. Bebisens grejer är bara framlagda men tror det blir en ryggsäck till dem
 
Det låter väl rimligt!

Jag är mer orolig över min oförmåga att förmå mig att packa ner ett enda snacks. Jag kan inte ens komma på något förutom Risifrutti som ju är en kylvara, som jag dessutom inte äter annars...

Vad har ni för väskor? Bara för att få en uppfattning om packningens storlek liksom. Jag har en hockeytrunk :D Sambon har försökt hindra mig och ville att jag skulle ha som en nätt liten väska modell stor handväska/liten gymväska.
En sportbag, typ.

Godis?
Chips?
Kexchoklad?
Läsk?
Frukt?
Färdiga hårdmackor, såna separatpackade?
Som förslag på snacks.
 
Det låter väl rimligt!

Jag är mer orolig över min oförmåga att förmå mig att packa ner ett enda snacks. Jag kan inte ens komma på något förutom Risifrutti som ju är en kylvara, som jag dessutom inte äter annars...

Vad har ni för väskor? Bara för att få en uppfattning om packningens storlek liksom. Jag har en hockeytrunk :D Sambon har försökt hindra mig och ville att jag skulle ha som en nätt liten väska modell stor handväska/liten gymväska.

Jag har en sportbag. Blev inte så mycket packat. ett ombyte trosor och amningsbh. Ett par tights då de brukar vara kyligt på bb. Yllestrumpor. Hygienartiklar. Ett ombyte till mannen. Ett ombyte till babyn för hemfärd, väntar ännu på en overall jag beställt. iPad och hörlurar. Och så en massa snacks. Lite godis. Chips. Nötter (vi har inget förbud mot nötter här). Några proteinbars. Och två små portionsförpackningar med konserverad persika. Jag har aldrig kunnat äta under förlossningen så de mesta är sedan när man är HUNGRIG

Räknar med att jag har samma kläder på hemvägen som ditvägen.
 
Det låter väl rimligt!

Jag är mer orolig över min oförmåga att förmå mig att packa ner ett enda snacks. Jag kan inte ens komma på något förutom Risifrutti som ju är en kylvara, som jag dessutom inte äter annars...

Vad har ni för väskor? Bara för att få en uppfattning om packningens storlek liksom. Jag har en hockeytrunk :D Sambon har försökt hindra mig och ville att jag skulle ha som en nätt liten väska modell stor handväska/liten gymväska.
Jag skulle vilja leta fram min sportbag men den ligger någonstans på vinden och jag är för lat just nu för att börja leta :angel: så tänkte faktiskt ta en ryggsäck till mina saker och skötväska till bebisens grejer. Babynest, är det något ni tar med? Ser att vissa tar med det men tycker ändå det känns lite onödigt.
 
En sportbag, typ.

Godis?
Chips?
Kexchoklad?
Läsk?
Frukt?
Färdiga hårdmackor, såna separatpackade?
Som förslag på snacks.
Är inte så förtjust i något direkt snacks eller läsk, eller färdigmat överhuvudetaget. Innan graviditeten kunde jag äta godis och chips. Obehindrat och mycket! Nu är jag märkligt osugen! Lyxproblem egentligen! :D Ett glas oboy brukar jag ta som snacks eller men känns osmidigt att bära med sig ett paket mjölk. Äh, det går ju heller inte att vara så himla övertänkande heller, jag får väl bara köpa nån gammal bar och taga vad jag haver :D
 
Bm-besök idag och allt såg bra ut. Järnvärdet hade stigit från 100 till 120 så det var bra :up: järntabletter och torkade aprikoser kanske var en bra idé. Jag har ju inte problem med hård mage längre iaf...
bm gjorde ett ultraljud och konstaterade att huvudet var fixerat. Hjärtslagen låg mellan typ 145-160. Ni som väntar/fått flicka , har det stämt att hjärtljuden ofta ligger lite högre då?
 
Jag skulle vilja leta fram min sportbag men den ligger någonstans på vinden och jag är för lat just nu för att börja leta :angel: så tänkte faktiskt ta en ryggsäck till mina saker och skötväska till bebisens grejer. Babynest, är det något ni tar med? Ser att vissa tar med det men tycker ändå det känns lite onödigt.
Jag ska inte ta med mitt babynest. Vet inte om det finns någon plats på BB att lägga bebisen och nestet på liksom, eller om man bara kör runt bebisen i en sån där liten vagn eller har den i famnen.
 
Bm-besök idag och allt såg bra ut. Järnvärdet hade stigit från 100 till 120 så det var bra :up: järntabletter och torkade aprikoser kanske var en bra idé. Jag har ju inte problem med hård mage längre iaf...
bm gjorde ett ultraljud och konstaterade att huvudet var fixerat. Hjärtslagen låg mellan typ 145-160. Ni som väntar/fått flicka , har det stämt att hjärtljuden ofta ligger lite högre då?
Även mitt järnvärde har stigit. Jag blev nästan besviken, har känt mig så oerhört trött och det hade varit smidigt om det gått att bota med lite mer järn...
Min flickas hjärtslag låg sist på 136, har tidigare legat på runt 145!
 
Jag ska inte ta med mitt babynest. Vet inte om det finns någon plats på BB att lägga bebisen och nestet på liksom, eller om man bara kör runt bebisen i en sån där liten vagn eller har den i famnen.
Ja precis, den där vagnen hade vi sist på BB och tyckte det funkade fint. Vissa lägger nestet i vagnen eller i sin säng men asså sjukhussängen e ju minimal vill jag minnas så där får väl inte ett beat plats? 😂
 
Ja precis, den där vagnen hade vi sist på BB och tyckte det funkade fint. Vissa lägger nestet i vagnen eller i sin säng men asså sjukhussängen e ju minimal vill jag minnas så där får väl inte ett beat plats? 😂
De sjukhussängar jag har varit i har varit väldigt smala! Jag kanske är ovanligt bred, men jag hade inte fått plats med mitt babynest bredvid.
 
På vår förlossning hade vi inte fått plats med ett nest någonstans. Finns heller inga plastbaljor utan man får en tubsjal att bära bebis i för att vara hud mot hud så mycket som möjligt.

Tredje dagen efter förlossningen nu och nu har baby bluesen slagit till :cry: Han är så himla fiiin min bebis så jag gråter därför samtidigt som jag gråter för att jag har så fruktansvärt ont i svanskotan och kan inte göra nånting. Är sjukt frustrerande att be om hjälp med allt och nu stör jag mig på att min man är så sjukt ineffektiv. Inget blir gjort. Är otroligt jobbigt att bara ligga och se allt som behöver göras och inte kunna kliva upp ens.

Jag har i alla fall fått världens finaste bebis :heartcry:
IMG_20200828_152441__01__01.jpg


På återbesöket på BB idag vägde han 3630 g så har gått ner lite men mjölken har runnit till ordentligt idag så nu vänder han nog.
 
På vår förlossning hade vi inte fått plats med ett nest någonstans. Finns heller inga plastbaljor utan man får en tubsjal att bära bebis i för att vara hud mot hud så mycket som möjligt.

Tredje dagen efter förlossningen nu och nu har baby bluesen slagit till :cry: Han är så himla fiiin min bebis så jag gråter därför samtidigt som jag gråter för att jag har så fruktansvärt ont i svanskotan och kan inte göra nånting. Är sjukt frustrerande att be om hjälp med allt och nu stör jag mig på att min man är så sjukt ineffektiv. Inget blir gjort. Är otroligt jobbigt att bara ligga och se allt som behöver göras och inte kunna kliva upp ens.

Jag har i alla fall fått världens finaste bebis :heartcry:
Visa bifogad fil 56405

På återbesöket på BB idag vägde han 3630 g så har gått ner lite men mjölken har runnit till ordentligt idag så nu vänder han nog.

Han är fantastiskt fin!
 
  • Hjärta
Reactions: Eli
På vår förlossning hade vi inte fått plats med ett nest någonstans. Finns heller inga plastbaljor utan man får en tubsjal att bära bebis i för att vara hud mot hud så mycket som möjligt.

Tredje dagen efter förlossningen nu och nu har baby bluesen slagit till :cry: Han är så himla fiiin min bebis så jag gråter därför samtidigt som jag gråter för att jag har så fruktansvärt ont i svanskotan och kan inte göra nånting. Är sjukt frustrerande att be om hjälp med allt och nu stör jag mig på att min man är så sjukt ineffektiv. Inget blir gjort. Är otroligt jobbigt att bara ligga och se allt som behöver göras och inte kunna kliva upp ens.

Jag har i alla fall fått världens finaste bebis :heartcry:
Visa bifogad fil 56405

På återbesöket på BB idag vägde han 3630 g så har gått ner lite men mjölken har runnit till ordentligt idag så nu vänder han nog.
Så fin han är! Den där baby bluesen är ju sjukt jobbig, känslorna är verkligen överallt. Hoppas din svanskota läker snabbt! Gör dom något mot en bruten svanskota?
 
På vår förlossning hade vi inte fått plats med ett nest någonstans. Finns heller inga plastbaljor utan man får en tubsjal att bära bebis i för att vara hud mot hud så mycket som möjligt.

Tredje dagen efter förlossningen nu och nu har baby bluesen slagit till :cry: Han är så himla fiiin min bebis så jag gråter därför samtidigt som jag gråter för att jag har så fruktansvärt ont i svanskotan och kan inte göra nånting. Är sjukt frustrerande att be om hjälp med allt och nu stör jag mig på att min man är så sjukt ineffektiv. Inget blir gjort. Är otroligt jobbigt att bara ligga och se allt som behöver göras och inte kunna kliva upp ens.

Jag har i alla fall fått världens finaste bebis :heartcry:
Visa bifogad fil 56405

På återbesöket på BB idag vägde han 3630 g så har gått ner lite men mjölken har runnit till ordentligt idag så nu vänder han nog.
Såå fin 😍

Minns den där bluesen, det var helt sjukt vad man grät och grät! Tur det går över :heart
 
På vår förlossning hade vi inte fått plats med ett nest någonstans. Finns heller inga plastbaljor utan man får en tubsjal att bära bebis i för att vara hud mot hud så mycket som möjligt.

Tredje dagen efter förlossningen nu och nu har baby bluesen slagit till :cry: Han är så himla fiiin min bebis så jag gråter därför samtidigt som jag gråter för att jag har så fruktansvärt ont i svanskotan och kan inte göra nånting. Är sjukt frustrerande att be om hjälp med allt och nu stör jag mig på att min man är så sjukt ineffektiv. Inget blir gjort. Är otroligt jobbigt att bara ligga och se allt som behöver göras och inte kunna kliva upp ens.

Jag har i alla fall fått världens finaste bebis :heartcry:
Visa bifogad fil 56405

På återbesöket på BB idag vägde han 3630 g så har gått ner lite men mjölken har runnit till ordentligt idag så nu vänder han nog.
Han är fantastiskt fin 😍🤩

Får du någon bra smärtlindring för svanskotan nu när du ammar? Känns kroppen ok annars efter förlossningen?

Vad är det för tubsjal? Som en trikåsjal, typ? Jag har packat ner en i min BB-väska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 022
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 161
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 081
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 326
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp