Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ju just låga mått i rad som jag syftade på, det är ju dock lite svårt när du är förkyld. Men samtidigt är det ett viktigt besök för er :heart

Jo, men jag menar att det lär ju vara pga det. Att tillväxten är sämre nu helt enkelt. 🤷

Jag fick inte komma iaf. Hundvakt väldigt löst i helgen så på så vis får hon gärna komma nu, innan jag smittar ner min man. Men som barnmorskan i telefon sa "det är nog bra att du har en backup.."
Ja jo, och det har jag. Två. Men det är ju inte riktigt samma grej...
Gah, vad trött jag blir. Ska jag ha en unge till hoppas jag inte det är en jävla pandemi.

Skulle lämna urin och ta blodtryck hos barnmorskan med, men antar att de inte heller vill ha dit mig. Fick en tid för att bli uppringd 20 min innan jag ska vara där. Älskar inte hur svårt det är att få fatt i folk.
 
Så, två nya tider hos läkare och barnmorska på måndag. Så det är ju uppenbarligen tillräckligt viktigt för att de ska vilja kolla. Men inte tillräckligt viktigt för att ta in mig för koll.
Känner för att vara dum och rabiat och skita i att åka dit, men det skulle jag givetvis aldrig.

Orkar inte med mer strul med Östra nu dock. Som tur väl säger ju alla man pratar med att förlossningen är fantastiska. ❤️
 
Men, vad tufft ni har det @Emtherlia och @Sleepan ! Lider med er och hoppas innerligt att de kan ta emot dig på lördag, Emtherlia, och att din man håller sig frisk, Sleepan! Ja, du också såklart, åtminstone såpass att du får behålla orken. Men att inte få ha med partnern vid förlossningen är ju verkligen en mardröm (det är personligen det jag är mest nervös för i allt detta, och då har vi inte haft i närheten samma jobbiga resa som ni)! :heart
 
Men, vad tufft ni har det @Emtherlia och @Sleepan ! Lider med er och hoppas innerligt att de kan ta emot dig på lördag, Emtherlia, och att din man håller sig frisk, Sleepan! Ja, du också såklart, åtminstone såpass att du får behålla orken. Men att inte få ha med partnern vid förlossningen är ju verkligen en mardröm (det är personligen det jag är mest nervös för i allt detta, och då har vi inte haft i närheten samma jobbiga resa som ni)! :heart

Jag man kunde ju tycka att det vore fint om det var slut på strulet nu så här tre dagar innan BF 😂
 
@Sleepan men vad tusan då!!! Inte får ni bli sjuka nu ju :crazy: jag håller tummarna att inte din man blir smittad och att du kan gå på dina läkarbesök.

@Emtherlia förstår verkligen din besvikelse :( hoppas det sätter igång nu eller att du får tid på lördag!

@Bexzor wiiiiii!!!! Vad glad jag blev av den där uppdateringen :bump: äntligen lite flyt för er!
 
Alltså nu bara måste jag gnälla lite!
Varnar för snippsnack och sånt.


Min stackars snippa alltså :crazy: den är svullen så det känns som att ha en jäkla bigmac mellan benen. Till och med dottern utbrast förvånat när jag klev ur duschen ”men mamma din snippa är superstor”, jo jag vetO_o
Kan inte ha nån typ av stringtrosor för då får jag skavsår i mellangården som blöder.
Är så torr att det kliar nått vansinnigt.
Är så himla tjurig över detta i allmänhet och nästan mest pga sexlivet blir lidande.
Har ändå hållit igång sexlivet bra trots mage ivägen och ömma fogar osv men tappat sugen nästan helt nu för blir öm, torr och får kletiga flygningar efter minsta lilla snuskerier.

End of rant.

Hoppa era underliv mår bättre än mitt!
 
@Cocos Jag känner med dig, min är med svullen. :( Dock inga besvär förutom obekvämt liksom.

Sexliv, vad är det? :laugh: Jag har foglossning i ljumskarna så aldrig i livet att jag särar på benen, ont i magen så fort den kommer minsta lilla i kläm (typ att jag sitter helt vanligt :crazy: ) samt att mitt psykiska mående denna graviditet har gjort att 0 lust har funnits.
 
@Cocos Jag känner med dig, min är med svullen. :( Dock inga besvär förutom obekvämt liksom.

Sexliv, vad är det? :laugh: Jag har foglossning i ljumskarna så aldrig i livet att jag särar på benen, ont i magen så fort den kommer minsta lilla i kläm (typ att jag sitter helt vanligt :crazy: ) samt att mitt psykiska mående denna graviditet har gjort att 0 lust har funnits.
Lider med dig! Varför ska snippan svullna nu för liksom? Räcker det inte med hur den blir efter förlossningen :wtf:

Ont i ljumskarna låter ju hemskt. Jag är också väldigt känslig för tryck på magen men funkar i vissa ställningar iaf.
Jag hoppas du mår bättre snart när bebisen kommit ut, inte kul att må dåligt så som du gör :(
 
Alltså nu bara måste jag gnälla lite!
Varnar för snippsnack och sånt.


Min stackars snippa alltså :crazy: den är svullen så det känns som att ha en jäkla bigmac mellan benen. Till och med dottern utbrast förvånat när jag klev ur duschen ”men mamma din snippa är superstor”, jo jag vetO_o
Kan inte ha nån typ av stringtrosor för då får jag skavsår i mellangården som blöder.
Är så torr att det kliar nått vansinnigt.
Är så himla tjurig över detta i allmänhet och nästan mest pga sexlivet blir lidande.
Har ändå hållit igång sexlivet bra trots mage ivägen och ömma fogar osv men tappat sugen nästan helt nu för blir öm, torr och får kletiga flygningar efter minsta lilla snuskerier.

End of rant.

Hoppa era underliv mår bättre än mitt!
Jag tycker hela underlivet känns bulligt och konstigt. Kan ju knappt se det ordentligt och rakningen är ett helt träningspass med förmodligen fult resultat :p Har mkt flytningar och det känns rätt otrevligt, så min sexlust har absolut minskat för jag känner mig liksom ofräsch:down:
Saknar sexlusten men det får vara som det är just nu
 
Själv hade jag gärna legat, och underlivet känns helt okej. Men efter den vilda (nåja, rätt ovild på den fronten, men ändå) sena tonåren fick jag kondylom - som läkt ut. Men nu som gravid har den givetvis gjort entré igen. Fest! ✌️
Inte alls illa, men vill fan inte riskera att smitta ner den stackars maken. 😝
 
Fortsatt döende här idag känns det som. Bihåleinflammation alltså, vilken jävla skit det är. Åt nyss ett par satsumas iaf, och ska slänga i mig något mer då jag kände att smak/luktsinnet faktiskt fanns där, om än jävligt svagt. Jag tappar alltid luktsinnet när jag är förkyld/har bihåleinflammation (får nästan jämt drt sistnämnda när jag får en förkylning), så inget Coronasymtom för min del.
 
Här blir det inte heller något ligga sen i somras typ, jag har inte direkt lust även om underlivet känns okej. Vet att det är tillfälligt så jag stressar inte upp mig över det just nu :)
 
Fortsatt döende här idag känns det som. Bihåleinflammation alltså, vilken jävla skit det är. Åt nyss ett par satsumas iaf, och ska slänga i mig något mer då jag kände att smak/luktsinnet faktiskt fanns där, om än jävligt svagt. Jag tappar alltid luktsinnet när jag är förkyld/har bihåleinflammation (får nästan jämt drt sistnämnda när jag får en förkylning), så inget Coronasymtom för min del.

jag har varit förkyld i 2 veckor nu! Snuva som aldrig försvinner liksom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
400
Senast: Nevermind
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 325
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 996
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
361
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp