Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite skräckblandad förtjusning här också! Har ju fött barn tidigare men eftersom det var en igångsättning så är det lite spänd förväntan nu om det får lov att börja spontant vilket jag hoppas :)

Håller tummarna för att du får uppleva en spontan förlossning denna gången 😊
 
Lite fundersam efter dagens BM-besök. Blodtrycket låg på 130/80 idag, vilket egentligen är ett normalt blodtryck men ändå markant högre än vad jag legat på tidigare och trenden är uppåtgående (har legat runt 110/60 tidigare). Urinprov negativt. BM såg lite bekymrad ut när jag sa att jag haft rejäl huvudvärk några dagar, men jag är ganska övertygad om att det beror på att jag sovit oerhört uselt, känner igen spänningarna i huvud och käke. Idag känns det mycket bättre också.

Vi bokade i alla fall in nästa besök redan på måndag så att det inte behöver gå en hel vecka. BM uppmanade mig också att ringa henne eller förlossningen om jag känner mig dålig/konstig, i och med att jag inte hade så mycket symptom förra gången.

Jag hoppas verkligen att det kan hålla sig i schack den här gången... är inte så svullen så det är ju positivt, vid det här laget förra gången hade jag knappt några fotleder :p
 
Fick precis tid för läkarbesök på Östra imorn igen efter att barnmorskan skickat ännu en remiss om att magen växer dåligt 🙈

Tre senaste mätningarna har varit på lägsta kurvan, med ett mått på 32 igår i v.39+1.
Om ungen skulle ta och komma ut nu bara så vi kan ha koll på henne på utsidan istället? 😂
 
Fick precis tid för läkarbesök på Östra imorn igen efter att barnmorskan skickat ännu en remiss om att magen växer dåligt 🙈

Tre senaste mätningarna har varit på lägsta kurvan, med ett mått på 32 igår i v.39+1.
Om ungen skulle ta och komma ut nu bara så vi kan ha koll på henne på utsidan istället? 😂
Det tycker jag ungen kan göra faktiskt, är ju ändå fullgången så vad ska hon där inne o göra längre :D

Själv mår jag rätt bra om jag tar det väldigt lugnt :angel: Är otroligt törstig bara, särkilt kvällstid, vilket gör att jag får springa på toa konstant, tur att jag sällan har någon tid att passa på morgonen.
BB väskan är så gott som klar, har tapetserat sovrummet och gjort klart till bebis inne hos oss med bedside crib. Eget rum får han när vi känner behov av det. Sen har vi renoverat tvättstugan och ordnat skötplats där, det enda som är kvar är att koppla på vattenkranen och en handdusch så bebis kan bada i diskhon och sen balja bredvid diskhon när han är lite större :)
Så jag känner mig redo nu, vecka 36 :p
 
Fick precis tid för läkarbesök på Östra imorn igen efter att barnmorskan skickat ännu en remiss om att magen växer dåligt 🙈

Tre senaste mätningarna har varit på lägsta kurvan, med ett mått på 32 igår i v.39+1.
Om ungen skulle ta och komma ut nu bara så vi kan ha koll på henne på utsidan istället? 😂

då går man från att mvc ska tjata om sf-kurvan till att bvc ska tjata om tillväxtkurvan :p
 
Det tycker jag ungen kan göra faktiskt, är ju ändå fullgången så vad ska hon där inne o göra längre :D

Själv mår jag rätt bra om jag tar det väldigt lugnt :angel: Är otroligt törstig bara, särkilt kvällstid, vilket gör att jag får springa på toa konstant, tur att jag sällan har någon tid att passa på morgonen.
BB väskan är så gott som klar, har tapetserat sovrummet och gjort klart till bebis inne hos oss med bedside crib. Eget rum får han när vi känner behov av det. Sen har vi renoverat tvättstugan och ordnat skötplats där, det enda som är kvar är att koppla på vattenkranen och en handdusch så bebis kan bada i diskhon och sen balja bredvid diskhon när han är lite större :)
Så jag känner mig redo nu, vecka 36 :p

Faktiskt, även om det verkligen är skräckblandad förtjusning för både att hon ska ta sig UT och att vi sen ska ha en unge 😂😁

Känns som att ni har läget under kontroll! Så himla fint att ha fått följa dig på den här resan ❤️
 
Men suck. Bara för att jag sa till BM att jag inte känner mig så svullen så har jag under eftermiddagen känt mig ganska ordentligt svullen i händer och fingrar och börjat få värk i händerna :meh: Maken sa också att han tänkt på att mina fingrar blivit mer svullna. Snark...
 
japp är det inte den ena så är det det andra :D men är ju mysigare att ha koll från utsidan : D

Ja, Och jag är inte van vid att ha mycket med sjukvården att göra. Kommer kännas rimligare att hänga på bvc för hennes skull, än massa läkarbesök för min egen 😅 Tänker jag iaf.

Spännande om det blir en graviditet till för oss, och den är normal. Kommer kännas konstigt att inte hänga på sjukan jämt 😅😁

Men ja, först tar vi oss igenom den här ✌️
 
Väldigt frustrerande dag på jobbet idag förresten…

Jobbar som projektledare och har en handfull projekt jag har ansvar för. Idag blev jag akut ”inkallad” för att hjälpa till i ett annat projekt. Detta kommer säkert ta 80-90 % av min tid fram till jag går på föräldraledighet.

I sig är det inga konstigheter. Jag är helt med på att det här andra projektet är prio och har all förståelse för att min chef har omfördelat resurser som hon gjort. Men de innebär också att jag inte kommer bli "klar" (så klar jag velat bli) med något av mina egna projekt innan jag slutar, kommer inte hinna lämna över som jag hade velat osv. Inte mycket att göra men....frustrerande!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 233
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
22 333
Senast: sthu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok *Ler sött och fladdrar med ögonfransarna" 6 maj Arcus "Steg till arbete" - ett drömscenario om arbetsterapeuter och arbetskonsulenter...
Svar
2
· Visningar
324
Senast: IngelaH
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 890
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp