Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såhär sover lillasyster nuförtiden, nappen ratas helt till förmån för lång- och ringfinger 😂

4C045ABD-8DCB-4BCE-97E7-E34DA440EAF4.jpeg
 
Jag har sen förra omgången amning med storebror haft en knöl i bröstet. Den är kollad på mammografi och biopsi och är inget farligt. Men nu har jag fått en oerhörd smärta i det bröstet och är så öm där 😫 vet inte vad jag ska göra 😔
Är som tusen knivar när han ammar det bröstet och när det rinner till.
 
Jag har sen förra omgången amning med storebror haft en knöl i bröstet. Den är kollad på mammografi och biopsi och är inget farligt. Men nu har jag fått en oerhörd smärta i det bröstet och är så öm där 😫 vet inte vad jag ska göra 😔
Är som tusen knivar när han ammar det bröstet och när det rinner till.

Fy fasen, det låter inte skönt alls 😭
 
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Får jag igång mer produktion kanske det lockar mer, vad vet jag?

Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengar 😝🙄 får ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med 😝
 
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Får jag igång mer produktion kanske det lockar mer, vad vet jag?

Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengar 😝🙄 får ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med 😝
100ml är ju inte dåligt! Små bebisar äter ju inte några galna länder direkt :) och om du pumpar sällan är det ju en del ändå.
Hoppas pumpningsrace ger önskat resultat.
Jag pumpade som en dåre i 3 dagar för att få upp produktionen lite så bebbot slipper amma 4 ggr i timmen i 15 min ;) gav bra resultat… så pass att det stackars barnet numera blir duschad i mjölk så lugnade mig lite med pumpandet:angel:
 
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Får jag igång mer produktion kanske det lockar mer, vad vet jag?

Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengar 😝🙄 får ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med 😝

Bebis behöver säkert träna! Det krävs mer jobb av bebis att amma jämfört med att äta via flaska. Och inte bara om det skulle finnas lite mjölk utan pga tekniken. Därför blir de lätt lite lata när de vant sig med flaska :D Men det går absolut att träna upp! :)

Och håller med @Cocos om att 100 ml inte är dåligt. Och det är inte heller så att så my ner du lyckas pumpa ut är allt som finns. Bebis är bättre än pumpen på att få ut mjölk. Det är ofta jag pumpat tills bröstet är vad det verkar tomt, men kan ändå amma direkt efter och bebis får i sig.

Ett tips för att få ut mer via pumpen är att pumpa från det andra bröstet samtidigt som du ammar. Bebis triggar utdrivningen. Lite trixigt att få till och lite mjölkkossevarning bara :D
 
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Får jag igång mer produktion kanske det lockar mer, vad vet jag?

Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengar 😝🙄 får ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med 😝

Hur ofta pumpar du?

Själv försöker jag ju dra ner på det men det är svårt, brösten blir ju stenhårda och obekväma liksom plus att jag blir lite rädd för mjölkstockning. Just nu försöker jag pumpa var 4-5 timme och ca 10 min på varje bröst men efter natten så måste jag pumpa tills de känns tomma, annars är de stenhårda bara någon timme efter. Tidigare pumpade jag var 3-4 timma, 15 min på varje bröst så lite mindre har det ändå blivit!
 
Håller med om att det känns som om lilla E alltid varit här, och en självklar del av syskonskaran. Men så kikade jag på kort på när barnen åkte skridskor i februari, då visste jag inte att jag var gravid :rofl:
 
Fått hem trattar till min hyrda pump i bättre storlek än de som medföljde. Ska försöka köra ett riktigt race med pumpande här nu, och försöka få igång det, samt göra ett försök med amningen iaf. Bebis är inte jättepepp på amning dock, men det är ju bara att träna.
Får jag igång mer produktion kanske det lockar mer, vad vet jag?

Annars får jag lämna tillbaka pumpen. Just nu kostar den ju bara massa pengar 😝🙄 får ut typ max 100 ml om dagen, men så pumpar jag ju alldeles för sällan med 😝
Vill du ha en? Finns gratis att hämta här (har svårt att ta mig iväg innan jul), en medela swing tror jag det är, finns i centrala Göteborg. Tror alla delar är på plats men kan rota lite om du vill ha den :)
 
100ml är ju inte dåligt! Små bebisar äter ju inte några galna länder direkt :) och om du pumpar sällan är det ju en del ändå.
Hoppas pumpningsrace ger önskat resultat.
Jag pumpade som en dåre i 3 dagar för att få upp produktionen lite så bebbot slipper amma 4 ggr i timmen i 15 min ;) gav bra resultat… så pass att det stackars barnet numera blir duschad i mjölk så lugnade mig lite med pumpandet:angel:

Nej men räcker inte långt om man ser till hur mycket hon ska äta på ett dygn 😅
Har så svårt att få ro och tid till att pumpa, eller att ta mig tid, men ska försöka!👍
 
Bebis behöver säkert träna! Det krävs mer jobb av bebis att amma jämfört med att äta via flaska. Och inte bara om det skulle finnas lite mjölk utan pga tekniken. Därför blir de lätt lite lata när de vant sig med flaska :D Men det går absolut att träna upp! :)

Och håller med @Cocos om att 100 ml inte är dåligt. Och det är inte heller så att så my ner du lyckas pumpa ut är allt som finns. Bebis är bättre än pumpen på att få ut mjölk. Det är ofta jag pumpat tills bröstet är vad det verkar tomt, men kan ändå amma direkt efter och bebis får i sig.

Ett tips för att få ut mer via pumpen är att pumpa från det andra bröstet samtidigt som du ammar. Bebis triggar utdrivningen. Lite trixigt att få till och lite mjölkkossevarning bara :D

Ja, hon behöver absolut träna. Hon har ju fortfarande svårt att andas med näsan, och andas väldigt mycket genom munnen, så amningen är svår för henne. Blir gärna att jag ger upp då, eftersom hon bara blir förbannad. Men ska försöka, för jag hade verkligen velat kunna både amma och ge flaska...
 
Hur ofta pumpar du?

Själv försöker jag ju dra ner på det men det är svårt, brösten blir ju stenhårda och obekväma liksom plus att jag blir lite rädd för mjölkstockning. Just nu försöker jag pumpa var 4-5 timme och ca 10 min på varje bröst men efter natten så måste jag pumpa tills de känns tomma, annars är de stenhårda bara någon timme efter. Tidigare pumpade jag var 3-4 timma, 15 min på varje bröst så lite mindre har det ändå blivit!

Alldeles för sällan. Typ tre gånger om dygnet, så fattar ju att det inte kommer igång ordentligt eftersom bebis inte ammar.. 🙈

Ska försöka få till det inatt när jag matat, även om jag helst kommer vilja kasta mig i säng... 🙈
 
Vill du ha en? Finns gratis att hämta här (har svårt att ta mig iväg innan jul), en medela swing tror jag det är, finns i centrala Göteborg. Tror alla delar är på plats men kan rota lite om du vill ha den :)

Tack, vad du är gullig! Har en gammal sån, men måste kolla så den funkar bara. Men symphonyn är ju bra nu när jag försöker få igång det, men sen får det bli swing. Ska kolla om min funkar - annars gärna!
 
Hur ofta pumpar du?

Själv försöker jag ju dra ner på det men det är svårt, brösten blir ju stenhårda och obekväma liksom plus att jag blir lite rädd för mjölkstockning. Just nu försöker jag pumpa var 4-5 timme och ca 10 min på varje bröst men efter natten så måste jag pumpa tills de känns tomma, annars är de stenhårda bara någon timme efter. Tidigare pumpade jag var 3-4 timma, 15 min på varje bröst så lite mindre har det ändå blivit!
Har du kollat om mjölkkoppen kan vara något för dig? Den stimulerar inte produktionen men tömmer ändå 😅
 
Mjölkkoppen fungerar suveränt för mig!
Jag pallar inte pumpen, disk, meck och stökigt.
Med mjölkkoppen får jag en vanlig morgon ut 100ml.
Senare under dagen skulle jag kunna få ut en mindre dos, men det är på morgonen överskottet är jobbigt och jag behöver inte mer mjölk till frysen så det blir inte av.
 
Alltså den här bebisen skaffar sig så knasiga vanor :p

Han påstår sig vara vrålhungrig med jämna mellanrum. Men när jag lägger honom vi bröstet börjar han inte äta, utan ligger där och tittar, snuttar lite ytligt på bröstvårtan och ser ut att mest bara mysa. Sen efter några minuter är det som att han kommer på hur hungrig han var för då hugger han efter bröstvårtan och äter sen mycket och länge. Händer varje gång :laugh:

Och så är det tydligen absolut bäst att bajsa på nätterna. Är nog bortskämd med första barnen som man nästan inte behövde byta på på nätterna alls. Den här, nog so much :p I natt bytte jag bajsblöja tre gånger. Sista gången kl 06:00, och sen dess har han sen inte bajsat. Byt dygnsrytm tack :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 151
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
297
· Visningar
21 188
Senast: marti130
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 855
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 367

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp