Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två av barnen har förkylningssymptom och är hemma resten av veckan, så jag tog alla tre hemmavarande barn till isbanan bakom huset tidigare idag. Smidigt med en lillasyster som bara hänger på och somnar så fort vagnen rör sig :D
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20211209-195956_Gallery.jpg
    Screenshot_20211209-195956_Gallery.jpg
    162,4 KB · Visningar: 157
Vad ni skriver massa kul, mysiga och härliga inlägg :love:

Jag grävde ner mig totalt i bebishålet och kollar inte buke så ofta, amningen strular en del då bebbot har för litet grepp men vi kämpar på och hoppas det blir ordning snart så jag har mer ork för viktiga saker som buke tex :D

Tänkte ju skriva en förlossningberättelse dels för det är kul att själv kunna läsa sen samt jag älskar att läsa andras.
Men nu vet jag att många som väntar barn läser trådarna här och min förlossning gick bra till slut men den känns inte lämplig att dela här ifall nån blir uppskrämd.

Bebbot är iaf en ljuvlig liten varelse, otroligt lik sin storasyster och pappa men ändå sin egen. Vill va nära hela tiden och har börjat kolla in omvärlden nu senaste dagarna :)

Tänkte på dig idag och hoppades det gick bra för er! Hoppas amningen lossnar snart :)

Förlossningsberättelse går ju att lägga bakom spoiler med en liten varning. Men det kanske du redan tänkt på :)
 
Jag har också en coracor men tycker det är så svårt att få till huvudet i en bra position. 😏
Och inte få bebis helt sne. Antar det är något man får träna på.

Jag får heller inte riktigt till det. Trots att jag burit barn i sjal förut. Vet inte om det beror på att bebis är så liten att det är svårt att få ”fast” honom i bra position. Men å andra sidan väger han ju typ inget så det funkar bra att bära ändå. Min coracor är påväg hem så får se om den funkar bättre än den jag har nu.
 
Jag har inte använt sjalen så mycket med A, får till det bra och han gillar sjal men jag har gått över till sele istället. Det tar liksom emot att hålla på och knyta och greja när jag så enkelt kan slänga upp honom i selen. Men så är han rätt stor och stadig för sin ålder också så det funkar bra. Mvh lat mamma :p
 
Jag har också en coracor men tycker det är så svårt att få till huvudet i en bra position. 😏
Och inte få bebis helt sne. Antar det är något man får träna på.

Coracor här med (samma som @Sleepan men annan färgsättning) och har samma problem när lillan är vaken. Då vill hon ha ut huvudet och se sig omkring som en surikat mest hela tiden, vilket hon får när jag sitter ner och kan vakta nacken men ska jag bara sitta still kan jag ju lika gärna hålla henne. Dessutom blir vi båda lätt för varma. Men det är väldigt mysigt när hon vill sova i den ♥️

Maken till aktiv onge alltså. Hon ligger still när hon är i djupsömn och ibland när hon ligger på oss eller på pappas arm men annars är det konstant rörelse och helst stånkande och småpip också. Tydligen har det med frustration kring att vilja upptäcka världen men inte kunna och det kan man ju förstå.
 
Här firar vi 1 månad idag! Eller ja korrigerad ålder -3 dagar om man ska vara noga :p

Tänkte ta mig an projektet fota bebis på vårt överkast vilket jag gjorde varje månad första året med de andra barnen. Nu även med 4-årig hjälp(stjälp?)reda :p
 
Efter att jagat försäkringsbolaget i lite mer än en vecka för att kunna få ansöka om en sjukförsäkring för lilla E så äntligen listade kundtjänst ut att jag måste ha en fysisk blankett då vi ska ansöka om en utökad försäkring. Så nu hoppas jag att det blir rätt, och vi äntligen kan få henne helt försäkrad!

Alldeles strax kommer min man hem och byter av barnpasset med de 3 yngsta barnen så jag kan ha föreläsning tills han måste åka på julbord. Det blir första gången jag blir helt själv hemma med 4 barn varav femåringen inte vill somna själv. Så nattningen får bli lillasyster i sele eller babysitter medan jag sitter på femåringens rum, med dörren öppen till den blivande 8 åringen. Förhoppningsvis så är tonåringen tystare ikväll när han spelar med sina kompisar för där kan man få behöva gå in flera gånger per kväll eftersom han väcker femåringen. När jag väl skrivit detta så blir det nog att de nattas i dubbelsängen istället och maken får ta gästsängen :rofl:
 
Vi håller också på med försäkringsstrul tydligen…

Vi fick ju kompletterade frågor att fylla i pga prematur bebis. Eftersom han inte vårdats på neo eller annan avdelning, inte fått någon medicinering och inte har några kvarvarande symptom eller besvär fyllde jag inte i något sånt.

Nu har vi fått nytt brev om att de saknar uppgifter i formuläret. Vilket ju är sant eftersom jag inte kryssat för bekymmer han inte haft…

Fattar inte hur jag skulle fyllt i dessa frågor? Ingenstans i formuläret står det att man ska fylla i på särskilt sätt om barnet INTE haft besväret så 🤷‍♀️
 

Bifogade filer

  • 1A5DB3C9-C07E-45A5-B69C-208CA7B69ACF.jpeg
    1A5DB3C9-C07E-45A5-B69C-208CA7B69ACF.jpeg
    173,5 KB · Visningar: 92
Vi håller också på med försäkringsstrul tydligen…

Vi fick ju kompletterade frågor att fylla i pga prematur bebis. Eftersom han inte vårdats på neo eller annan avdelning, inte fått någon medicinering och inte har några kvarvarande symptom eller besvär fyllde jag inte i något sånt.

Nu har vi fått nytt brev om att de saknar uppgifter i formuläret. Vilket ju är sant eftersom jag inte kryssat för bekymmer han inte haft…

Fattar inte hur jag skulle fyllt i dessa frågor? Ingenstans i formuläret står det att man ska fylla i på särskilt sätt om barnet INTE haft besväret så 🤷‍♀️
Meh vad krångligt. Kanske enklast att ringa och fråga?
 
Idag blir Frej 1 månad. Helt förundrad över hur mycket vi redan älskar den här lilla pojken och hur självklar han känns i våra liv ❤

Visst är det fascinerande! Tyckte det var så med både andra och tredje barnet. Att innan kunde man inte föreställa sig att man skulle ha ett barn som inte var det man redan hade. Sen tar det bara en sekund innan man inte kan föreställa sig tiden innan bebisen fanns.
 
Min välartade bebis har varit på restaurang ikväll :o :up:
Barnens mormor har firat födelsedag så det blev både lunch och kvällsmat på restaurang. Lunchen var lilla E vaken på, det blev nog lite väl mycket (!) intryck, ikväll däremot somnade hon i sin vagn med en flaska och en filt som fick hänga ner och göra det lite mörkt, och sen sov hon genom drygt två timmars restaurangbesök, en bilresa hem och läggning hemma.

Jag är så glad och tacksam över hennes lättsamhet :heart Eftersom det hade varit helt otänkbart att göra något i den här stilen med storebror som mest skrek om kvällarna som bebis känns det som sån frihet att kunna göra en sån här sak. Det lär dock inte bli någon vana med tanke på hur trötta vi är nu :laugh:
IMG_20211211_200629.jpg
 
Så många söta bebisar 😍 och alla ser så stora ut! Satt igår med min 4-åring och tittade på bilder från när hon föddes och var bebis. Hon sa flera gånger ”men mamma vad STOR jag var!” Hennes enda referens är ju minilillebror :p Fast egentligen är det ju hon som var normalstor :)

Här blir det nog inga bebisbilder i tråden. Då får man isf pm:a om instagramlänk ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 133
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 682
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 327

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp