Vårföräldrar 2024

Jag visste inte ens om jag ville ha ett barn länge. Vid 36 fick jag första och 2år senare landade vi i att vi ville ha en andra.
Jag har t.o.m. avskaffat alla baby saker som babyskydd iom att vi inte ens pratat om en till.
 
Idag är det prick max 5 veckor tills vi har lillebror här! 🥳 Är så satans taggad på att inte vara gravid längre, att få träffa bebisen, att få RÖRA PÅ MIG, att få vara mig själv igen (hyfsat i alla fall). Har beställt nya vandringsbyxor och dagdrömmer om en höst där jag är ute och går jättemycket med bebisen om dagarna 😍. Och helger då vi alla fyra kan vara ute och vandra, med bebisen i sele hos mig och dottern i bärstol hos maken. Fy så härligt det ska bli!

Så: idag max 5 veckor kvar. På tisdag 3 veckor till första möjliga datumet. Så lite kvar! 🥳
 
IMG_8296.jpeg
 
Vår dotter kom i tisdags, 9/4 kl. 21:29, 4 dagar innan BF. :heart

Molande mensvärk hela dagen fram tills vattnet gick strax innan 21. Där efter gick allt mycket fort och dottern föddes hemma i badkaret typ 30 minuter senare. Allt gick bra, vi mår bra och upplevelsen var positiv trots att det gick så fort och inte riktigt blev som vi hade tänkt oss. Jag hade inte velat ha det annorlunda!
 
Vår dotter kom i tisdags, 9/4 kl. 21:29, 4 dagar innan BF. :heart

Molande mensvärk hela dagen fram tills vattnet gick strax innan 21. Där efter gick allt mycket fort och dottern föddes hemma i badkaret typ 30 minuter senare. Allt gick bra, vi mår bra och upplevelsen var positiv trots att det gick så fort och inte riktigt blev som vi hade tänkt oss. Jag hade inte velat ha det annorlunda!
Stort grattis till dottern!
 
Vår dotter kom i tisdags, 9/4 kl. 21:29, 4 dagar innan BF. :heart

Molande mensvärk hela dagen fram tills vattnet gick strax innan 21. Där efter gick allt mycket fort och dottern föddes hemma i badkaret typ 30 minuter senare. Allt gick bra, vi mår bra och upplevelsen var positiv trots att det gick så fort och inte riktigt blev som vi hade tänkt oss. Jag hade inte velat ha det annorlunda!
Stort grattis! :heart :love: Var planen att föda hemma eller var det en del i det som inte blev som tänkt?
 
Vår dotter kom i tisdags, 9/4 kl. 21:29, 4 dagar innan BF. :heart

Molande mensvärk hela dagen fram tills vattnet gick strax innan 21. Där efter gick allt mycket fort och dottern föddes hemma i badkaret typ 30 minuter senare. Allt gick bra, vi mår bra och upplevelsen var positiv trots att det gick så fort och inte riktigt blev som vi hade tänkt oss. Jag hade inte velat ha det annorlunda!
Men så häftigt 😍🤩
Stort grattis till hela familjen!

Är det ditt första barn?
 
Har såna sammandragningar/förvärkar att jag bara vill lägga mig i sängen och gråta.
Foglossning som gör att jag inte kan gå.

Ringde förlossningen och frågade om råd. Paracetamol och värmedyna. Hjälper ingeting..
 
Har såna sammandragningar/förvärkar att jag bara vill lägga mig i sängen och gråta.
Foglossning som gör att jag inte kan gå.

Ringde förlossningen och frågade om råd. Paracetamol och värmedyna. Hjälper ingeting..
Värdelöst!
Vad säger din barnmorska?

Är du sjukskriven heltid nu?
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 474
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 236
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
488
· Visningar
12 438
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
419
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp