Höstföräldrar 2023

Är så less på folk som lägger sig i. Trodde det skulle vara bättre den här gången i och med att han är mitt andra barn men det är nästan värre.

Nu tjatas det om spjälsäng så att han lär sig att sova själv så det inte blir som med dottern. Hon sover i egen säng i mitt rum nu men sov ju med mig och H några månader tills jag ledsnade. Vill bara skrika på folk att låta mig vara ifred. Vill bara njuta av min sista lilla bebis.

Jag tror knappast hon inte vill sova själv för att jag inte lärde henne det som bebis. Hon sov faktiskt själv i spjälsäng några månader tills hon fick nattskräck.

Sen är det att jag inte ska äta vad som helst eftersom det kan ge magont på bebis. Men va tyst liksom. Bara va tyst! Snart kommer jag nog explodera på den som tjatar mest.
Men gud så störande. Jag har valt att inte lära/vänja min bebis vid något utan han får bestämma och så anpassar jag mig. Det är en så himla kort tid i livet och som du säger, jag vill bara njuta av min bebis. Tids nog ska vi etablera goda vanor, men då tror jag att en trygg och glad bebis är en bra utgångspunkt.

Och förstår inte varför folk ska kommentera ens mat, det är väl aldrig ok annars. Explodera på du, jag förstår dig helt.

Lyckligtvis är jag rätt förskonad från åsikter, men det är klart, jag träffar inte så mycket folk heller :p
 
Men gud så störande. Jag har valt att inte lära/vänja min bebis vid något utan han får bestämma och så anpassar jag mig. Det är en så himla kort tid i livet och som du säger, jag vill bara njuta av min bebis. Tids nog ska vi etablera goda vanor, men då tror jag att en trygg och glad bebis är en bra utgångspunkt.

Och förstår inte varför folk ska kommentera ens mat, det är väl aldrig ok annars. Explodera på du, jag förstår dig helt.

Lyckligtvis är jag rätt förskonad från åsikter, men det är klart, jag träffar inte så mycket folk heller :p

Jag tänker likadant som du. En trygg och bra start gör det kanske något enklare sen. H styr nästan precis allt här hemma. Går under namnet minibossen. Det är så mycket enklare att följa honom och hans behov än att jobba emot dom.

Jag träffar knappt några heller utan den som är värst tillhör ju såklart familj och vädrar gärna sina åsikter via telefon också. Man kan höra henne kommentera grejer i bakgrunden.
 
Sömnen är fortfarande katastrof. Jag är så trött. Nu har jag börjat ligga vaken igen dessutom eftersom jag efter tillräckligt många uppvak inte kan somna om. Börjar bli rejält less. Är så så nära på att testa och se ifall H vill ta flaskan men samtidigt vet jag inte hur jag skulle reagera ifall han inte vill amma sen. Har börjat kika på flaska lugnt metoden och tänker fundera lite till.
 
Sömnen är fortfarande katastrof. Jag är så trött. Nu har jag börjat ligga vaken igen dessutom eftersom jag efter tillräckligt många uppvak inte kan somna om. Börjar bli rejält less. Är så så nära på att testa och se ifall H vill ta flaskan men samtidigt vet jag inte hur jag skulle reagera ifall han inte vill amma sen. Har börjat kika på flaska lugnt metoden och tänker fundera lite till.
Usch, lider med dig… jag har ju samma problem och har haft länge. Det har dock blivit liiite bättre, nu vaknar han bara 5-6 gånger per natt istället för 7-8.

Jalmar både ammar och tar flaska, fungerar hur bra som helst för oss. Idag på eftermiddagen var han hemma med pappa 6 timmar när jag var på möte och då hade han ätit både broccolimos och ersättning.
Tror du att han skulle sluta amma helt om han får flaska ibland?
 
Usch, lider med dig… jag har ju samma problem och har haft länge. Det har dock blivit liiite bättre, nu vaknar han bara 5-6 gånger per natt istället för 7-8.

Jalmar både ammar och tar flaska, fungerar hur bra som helst för oss. Idag på eftermiddagen var han hemma med pappa 6 timmar när jag var på möte och då hade han ätit både broccolimos och ersättning.
Tror du att han skulle sluta amma helt om han får flaska ibland?

Min dotter vägrade bröstet till slut och föredrog flaska. Jag vill inte att det händer igen. Sörjde amningen länge den gången.

H gillar gröt så pappan kan ge honom det om jag vill vara borta en stund. Sen äter han bra ur sked också och kopp.
 
Är så less på folk som lägger sig i. Trodde det skulle vara bättre den här gången i och med att han är mitt andra barn men det är nästan värre.

Nu tjatas det om spjälsäng så att han lär sig att sova själv så det inte blir som med dottern. Hon sover i egen säng i mitt rum nu men sov ju med mig och H några månader tills jag ledsnade. Vill bara skrika på folk att låta mig vara ifred. Vill bara njuta av min sista lilla bebis.

Jag tror knappast hon inte vill sova själv för att jag inte lärde henne det som bebis. Hon sov faktiskt själv i spjälsäng några månader tills hon fick nattskräck.

Sen är det att jag inte ska äta vad som helst eftersom det kan ge magont på bebis. Men va tyst liksom. Bara va tyst! Snart kommer jag nog explodera på den som tjatar mest.
folk är ju hopplösa!
Att be folk att inte lägga sig i kan ju ha effekt och några tänker till.
 
Jag har fortfarande sjukt jäkla ont när jag ammar. Svampen är inte borta så idag ringde jag Bvc. Är det inte det minsta bättre på torsdag ska jag ringa vc för då kan jag behöva annan behandling. Tur han äter hela nätterna så brösten får vila :angel:
 
folk är ju hopplösa!
Att be folk att inte lägga sig i kan ju ha effekt och några tänker till.

Det funkar inte på den här människan. Jag lackade ur rejält på henne för några år sedan. Det var bra i några månader sen började det om, inte på samma sätt som innan men fortfarande väldigt störigt.

Nu undviker vi helst att åka dit alls vilket är tråkigt.
 
Det funkar inte på den här människan. Jag lackade ur rejält på henne för några år sedan. Det var bra i några månader sen började det om, inte på samma sätt som innan men fortfarande väldigt störigt.

Nu undviker vi helst att åka dit alls vilket är tråkigt.
Så tråkigt!
Vissa är ju bara hopplösa!
 
Det är bara att erkänna - jag är en bebisperson. Trodde aldrig det inför mitt första barn, men älskade bebisperioden då och gör det nu med lillebror också. Lillebror R är en väldigt lättsam bebis (förutom vad gäller att sova på nätterna...) och han är så himla glad :love: Ler jämt och skrattar ofta. Är drygt fyra månader gammal nu och roar sig gärna på golvet med att vända sig hela tiden. För det mesta får R mest hänga på i vad 2-årige storebror gör, men när det finns möjlighet är det så himla mysigt att låta honom amma och somna i min famn. Det går ju så fort... men den här bebistiden njuter jag bara av nuet. Håller inte koll på några utvecklingssprång, har inte börjat med några smakbitar och tänker väldigt lite på vem R kommer vara när han blir större. Här och nu, det räcker fint.
 
...Och bara för att jag skrev så fick jag en riktig skräpnatt tillbaka. Vi gick och la oss vid 22, uppvak efter en timme som varade kanske 30 min, sen vaknade han vid 01 igen och det slutade med att vi kunde somna om först efter 04 :arghh: Och sen blev vi väckta lite efter 06 av storebror. Jag önskar nästan att jag drack kaffe :wtf:
 
Vi hade tre uppvak i natt, TRE!!! Lite skillnad på de senaste veckorna när det varit minst sex uppvak.

Jag har sovit som en stock, till halv fyra då herrn var missnöjd och jätte hungrig. Sen var han jätte snackig efter maten och låg och flinade och pratade med sina fötter :love:

Han somnade sedan om runt halv fem och sov till halv sju. Är det såhär det känns att vara hyfsat utvilad?
 
Vi hade tre uppvak i natt, TRE!!! Lite skillnad på de senaste veckorna när det varit minst sex uppvak.

Jag har sovit som en stock, till halv fyra då herrn var missnöjd och jätte hungrig. Sen var han jätte snackig efter maten och låg och flinade och pratade med sina fötter :love:

Han somnade sedan om runt halv fem och sov till halv sju. Är det såhär det känns att vara hyfsat utvilad?
Avundsjuk!
Så det finns hopp alltså!
 
Vi testade flaska för någon dag sen. H sa nej tack, det är bra ändå, blev jätte sur och ville sen ha tröst bröst :angel: på ett vis är jag ändå lättad.
 
Lille R alltså, nu 4,5 månader gammal, han är världens gladaste bebis... så länge han får vara i någons famn. Han börjar skrika så fort rumpan nuddar babysittern, och slutar i samma sekund som man tar upp honom igen, och då fyrar han av världens leende mot en :meh: Men så ljuvlig! Och sover (på dagtid) gärna 2-3 timmar i sträck på förmiddagen, väldigt lyxigt.
 
I natt hade vi troligtvis den värsta natten hitills. Han vaknade tre gånger innan tolv och var ledsen. Sen var det dags för bajs vid 01, ända fram till 02.30. sen skulle det maratonammas till runt 03.30 och sen somnade han runt 05. Jag var helt slut och uppgiven.

Pratade med bvc och de hade en teori att han kan äta så pass mycket på nätterna för att han inte har tid att äta ordentligt på dagarna och äter då igen på nätterna när det är tyst och lugnt och det låter ju ganska rimligt faktiskt. Men varför han är ledsen vet jag inte. Kan ju ha med magen att göra då han pruttade väldigt mycket i natt.

Men sovit på dagen har han gjort idag. Fem timmars sömn skramlade han ihop. Fyra timmar mellan 9 och 13 och sen en timme på eftermiddagen. Sen har han fått ett bad och nu ligger han och chillar i sängen, än så länge nöjd. Hoppas verkligen på en bättre natt. Jag behöver det!
 
Lille R alltså, nu 4,5 månader gammal, han är världens gladaste bebis... så länge han får vara i någons famn. Han börjar skrika så fort rumpan nuddar babysittern, och slutar i samma sekund som man tar upp honom igen, och då fyrar han av världens leende mot en :meh: Men så ljuvlig! Och sover (på dagtid) gärna 2-3 timmar i sträck på förmiddagen, väldigt lyxigt.

Herrn här sitter gärna i sin babysitter ett tag. Speciellt om storasyster leker framför honom. Igår byggde hon lego och det var himla kul att titta på då han skrattade så han sprattlade. De är så söta när de skrattar med hela kroppen :heart
 

Liknande trådar

Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
803
Gravid - 1år Jaaaahapp.. jag startade en tråd för ett tag sen om hur man ska veta om man vill ha fler barn eller inte. Jag har två sen innan och...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 228
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Hej! Nu är det väl dags för en grupp för oss som väntar barn till sommaren 2023? Jag har iaf längtat så nu drar jag igång denna tråd...
10 11 12
Svar
227
· Visningar
26 190
Senast: bumpo
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp