Höstjacka/softshelljacka

strawberrysylt

Trådstartare
Halloj!
Vad har ni på er nu i "mittemellan"-tider?

Jag har skaljackor, men de är för varma nu och vanlig kofta blir snart för kallt. Jag skulle vilja en funktionsjacka/tröja, softshell-jacka typ eller kanske nåt parkasliknande...? Någon som vet vart det finns fina inte alltför dyra? Gärna rosa!

:)
 
Jag har några olika varianter:

Tunn ofodrad regnjacka (svart, snygg) med eller utan tunn fleece under.

Tunn jacka som är softshell på bålen och rygg men tunn, tunn dunjacka på ärmarna och sidorna. Den kan också kombineras med en tunn fleece under vid behov.

Skinnjacka, för att den är snygg.
 
Just nu har jag antingen en softshellkappa från Busse eller en kofta + en klassisk Fjällräven (ofodrad).

Fjällrävenjackan är ju en bomullsmix och inte så rolig om det ösregnar, men min överlägset skönaste jacka vid uppehåll och lite varmt. Ingen av dem är särskilt billig eller rosa dock.

Kan vara värt att kolla på de större "outletbutikerna" eller tex sportshoppen, där tycker jag ofta att man ser vettiga jackor till bra priser.
 
Än så länge går jag i fleecetröja om det är för kallt för att ha bara t-shirt, eller regnjacka. Jag kombinerar också gärna fleece + regnjacka om det är både kallt och regnigt. Jag har förvisso en softshelljacka också, men den används inte lika flitigt.

Alla mina jackor är från Bergans :angel: De kostar ofta lite mer, om man inte hittar dem på rea, men håller läääänge och har en så fantastisk passform att jag som hela livet hatat jackor känner mig bekväm och snygg i dem. Dessutom tillverkas de på betydligt trevligare sätt (med mindre klimatpåverkan) än mycket annat på marknaden idag.
 
Har en softshell med liiite foder från Akkha som jag köpte från Ellos för några år sedan. Tycker den funkar på vår/höst och också på vintern med en kofta under innan det blir kallare än typ -15.
 
Jag kör med väst. Älskar västar. Och det värmer så himla bra med en väst. Dessutom tycker jag att det ser lite sportigt välklätt ut. Jag har både en lång i något fejk ullmaterial och flera täckvästar i olika färger.

Behöver jag vara lite mer uppklädd har jag kavaj. Kavaj med tjock halsduk tycker jag är superhärligt att ha på hösten.

1693512745687.png
 
Jag har endel olika beroende på väderlek,

Jeansjacka modell tjockare som går ner till höften och knyts i midjan
Kavaj
Skinnjacka
Regnponcho från Blæst
Väst i täckmaterial

Alla ovan kan jag ha till det blir rätt kallt beroende på vad jag har under, tunn ull, dubbelt med ull, tjocktröja, fleece..lägger man på vantar,mössa/pannband, halsduk så blir det ju med en gång mkt varmare ☺️ det enda är att dom flesta passar dåligt vid regn. Gillar ponchon mkt just nu, väldigt lätt att slänga över sig vid regn + den har en ficka med dragkedja - kostar en del. Tycker det är svårt att hitta softshell som tål väta utan att det kostar en del och är egentligen på span själv men hittar inte så mkt så följer tråden ☺️👍
 
Jag har en softshell från Revolution Race som jag är väldigt nöjd med. Står emot vind och lätt regn sant att den har en stor luva. Valde att ta en storlek större så att den är rymlig nog för ett tjockare mellanlager.
 
Men jag funderar också på den här:

Den är ju jättefin, men jag kände på en sån i butik och den var jättetunn... men finns kanske någon lite värme ändå? Någon som har?
Annars behöver jag iofs en till vindjacka också, har bara en tränings...
 

Bifogade filer

  • 20230901_085204.jpg
    20230901_085204.jpg
    109,8 KB · Visningar: 39
Men jag funderar också på den här:

Den är ju jättefin, men jag kände på en sån i butik och den var jättetunn... men finns kanske någon lite värme ändå? Någon som har?
Annars behöver jag iofs en till vindjacka också, har bara en tränings...
Det där tänker jag är en träningsjacka för vinterväder. Vet inte annars vad man ska ha den till. Som du är inne på bidrar den nog inte med så mycket värme eftersom den är så tunn, men den kan hjälpa till att hålla värmen kvar när man redan är varm (under träning) och omgivningen är kall.
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 168
Senast: LiviaFilippa
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 591
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 251
Senast: Gunnar
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
3 939
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp