Höga bakbensskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Supersonic_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 849
S

Supersonic_

Min ena häst har ett överben på insidan av ena bakbenet, och måste därför alltid ha höga skydd bak som täcker det för att han inte ska slå i. Dom nuvarande är så fula, är det någon som har tips på snygga skydd? Han har strykkappor nu men det täcker inte så bra, överbenet är lite mot framsidan på benet och plasten på skydden är ju mitt på.

Tips på höga skydd av alla sorter? :bump:

Sv: Höga bakbensskydd

Det finns höga heltäckande benskydd på många ställen... T.ex. Hööks eller ponnyprakt.se. Några märken är Event/Hansbo, Jacson, Veredus. Tyvärr kan jag inte säga om några av dessa är bättre än de andra... En i stallet har dock de ifrån Event, och hon är nöjd!

Höö*s har ett par för 169 kronor bruna höga både fram och bak och jag ÄLSKAR dom.

eskadron har höga bakskdd de ser ut som senskydd som man har fram.

håller med om att hööks brun/svarta är snygga!

jag har sådana mjuka i neprene som går runt hela benet från event och de har funkat bra på min häst

Pro. choice!

Neopreneskydd med bevisad effektivitet mot tex. vrickningar..
Tror Tärnsjö börjat sälja dem..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben... 2 3
Svar
43
· Visningar
5 843
Senast: kurakosz
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V