Bukefalos 30 år!

MJLee

Trådstartare
Alla säger att Hoka är de bästa gåskorna. Men vilken modell är bäst för att gå, inte springa? Det finns så många olika märken och siffror. Jag behöver dessutom några jag kan ha med inlägg eftersom jag är så plattfot med korta senor.

Clifton eller Bondi beroende på hur mjuka du vill ha.
Sen beror det på hur smala eller breda du vill ha. Gillade Clifton 7 och 8 men 9 blev helt plötsligt smalare och passade inte mig.
Bondi är lite mjukare men de har jag inte provat själv.

... och för mig funkar Hoka som märke inte alls, så det allra bästa är att gå till butik eller på annat sätt få hjälp att prova ut vad som passar.

Dito! Jag hade inte vågat köpa så dyra skor utan mer att gå på än generella rekommendationer, för det som är suveränt för andra kan lika gärna vara katastrof för mina fötter.

(Pun not intended, försökte låta bli att använda "mer på fötterna". :bag:)

Vilka modeller som passar beror ju också på hur breda fötter man har. Mina kompisar som har breda gillar en sort, jag som har smala en annan.
Ta dig till Igor sport och kolla om du hittar några som känns bra, de har haft flera olika modeller när jag varit där.

Dito! Jag hade inte vågat köpa så dyra skor utan mer att gå på än generella rekommendationer, för det som är suveränt för andra kan lika gärna vara katastrof för mina fötter.

(Pun not intended, försökte låta bli att använda "mer på fötterna". :bag:)

Samma här, jag provade ett par pga hypen kring dem och de var hemska plus att de är vansinnigt dyra.

@MJLee: Om du går till en bättre butik typ Löplabbet kan de hjälpa dig men även många butiker typ Stadium brukar ha duktig personal på skoavdelningen (mina första Asics provades ut av personalen på Sörlins Sport i Falun för sådär en hundra år sedan och jag köper fortfarande deras motsvarande modell till mitt första par när jag behöver nya skor).

Samma här, jag provade ett par pga hypen kring dem och de var hemska plus att de är vansinnigt dyra.

@MJLee: Om du går till en bättre butik typ Löplabbet kan de hjälpa dig men även många butiker typ Stadium brukar ha duktig personal på skoavdelningen (mina första Asics provades ut av personalen på Sörlins Sport i Falun för sådär en hundra år sedan och jag köper fortfarande deras motsvarande modell till mitt första par när jag behöver nya skor).
Det tenderar verkligen att vara ett märke som funkar bäst för ens fötter. För mig har det alltid varit Reebok som jag har kommit tillbaka till, trots att jag ibland har provat annat.

Clifton eller Bondi beroende på hur mjuka du vill ha.
Sen beror det på hur smala eller breda du vill ha. Gillade Clifton 7 och 8 men 9 blev helt plötsligt smalare och passade inte mig.
Bondi är lite mjukare men de har jag inte provat själv.
De finns i en "wide" version, som jag själv behöver.

Jag älskar mina Hokas, både till att springa och gå. Jag har Clifton.

Jag behöver riktigt bra skor pga dåliga fötter och Hoka passar mig inte alls. De är helt enkelt inte tillräckligt stabila för min pronation. Det känns som att fötterna faller inåt mycket.

De som passar mig är Asics Kayano-serie. Jag har några olika och de är stabila för pronationen, hög drop och har bra stötdämpning. Jag springer inte utan behöver dem för att ha så lite ont i fötterna som möjligt. Jag har inlägg gjorda på löplabbet som jag använder i dem. Inte alla skor fungerar med sina inlägg då en del skor blir för trånga uppåt framme mot tårna. Men Asics Katano funkar bra med dem.

Liknande trådar

• Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Hoka
  • Jag behöver ett underställ

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Valvaka!
  • Arbetsintervju

Barn