Jag behöver ett underställ

Bukefalos 30 år!

Lyan

Trådstartare
Nu börjar det bli kallt och eftersom jag vet att det kommer att bli KALLT hemma så behöver jag ett underställ. Jag brukar gå runt i min onepiece som är jätteskön tills det är dags att ta av den och byta till kläder jag kan gå ut med 🥶 Behöva dra av hela för att gå och kissa är ingen höjdare heller. Så jag behöver ett underställ som är så pass tunt så jag bara kan dra kläder ovanpå det när jag behöver gå ut, men fortfarande ordentligt varmt. Det får inte klia eller vara statiskt och helst inte megadyrt heller. Hjälp?

Nu börjar det bli kallt och eftersom jag vet att det kommer att bli KALLT hemma så behöver jag ett underställ. Jag brukar gå runt i min onepiece som är jätteskön tills det är dags att ta av den och byta till kläder jag kan gå ut med 🥶 Behöva dra av hela för att gå och kissa är ingen höjdare heller. Så jag behöver ett underställ som är så pass tunt så jag bara kan dra kläder ovanpå det när jag behöver gå ut, men fortfarande ordentligt varmt. Det får inte klia eller vara statiskt och helst inte megadyrt heller. Hjälp?
Varför inte jeans, t-shirt å hoodie? Är väl samma som onepiece. Fast utan att behöva byta om när du går nånstans?

En onepiece är väl inge extra varm tänker ja

Fast en onepiece är väl en sådan där härlig, fluffig overall i fleece eller liknande? Mycket varmare och bekvämare än jeans! Jeans är ju inte varma alls.
Låter som en väldigt opraktisk klädsel om man inte ska göra annat än att sitta på soffan och läsa en bok/titta på TV? Jag har svårt för att se mig själv laga mat, tvätta och städa i en sådan... :D

Jag gillar Rustas termoleggings.
Massor av sköljmedel så blir de inte statiska.
Och en långärmad T-shirt i bomull från Engelsons med en tunn fleece-tröja över.

Tack för tipsen! Ser att ni alla rekommenderar olika sorters material. Finns det något sätt att gissa sig fram till vilket material som passar en bäst eller är det bara prova och hoppas på det bästa som gäller?

Termoleggings bör jag ha liggande hemma någonstans tror jag så det kan jag ju börja med om jag hittar dem och de inte är för små!

Min onepiece är jättefluffig, varm och bekväm och hade den inte varit så ful så hade jag lätt använt bara den och en jacka när jag går ut, men nu är den skitful så jag visar mig inte med den utanför lägenheten om det inte är absolut kris 😅 Enda nackdelen förutom fulheten är att jag måste ta av hela den för att kunna gå på toa och det blir kallt!
Angående kläder som jag kan gå ut med utan att skämmas så tycker jag inte om att ha dem på hemma för dels är de obekväma jämfört med myskläder och dels hatar jag att tvätta så alla vettiga kläder åker av på en gång jag kommer hem så de håller sig rena så länge som möjligt.
Jag har en sweatshirt och joggingbyxor också som är bekväma hemma, men det blir samma problem som med onepiecen att jag behöver klä av mig dem för att få på andra kläder för de är för fula och slitna för att gå ut med och för pösiga för att ha under något

Jag gillar underställen från Hööks :) kanske inte supervarma, men tunna nog att kunna dra på annat ovanpå. Sen har jag en underställströja från Rusta, i någon microfiberfleece, ser skitliten ut i storlek men superstretchig och varm! Kostar typ 99 kr :) inte testat leggingsen dock.

Jag är team ull men är man väldigt känslig kanske det kan stickas eller klia. Jag tycker ju inte det alls men sonen gör tex 😅

Liknande trådar

• Leggings
  • Färganalys och mode
  • Hur besvärlig kund får man vara?
  • Vandringsskor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn