Sv: homeopati

till hovis...en halsopererad häst är ju oftast sydd..stygn som går upp ganska direkt...ett sånt stort sår läker naturligtvis inte på en dag, man kan man hjälpa läkningen så är ju det bara bra, eller hur...dessa hästar tar flera veckor att läkas utvändigt.

Varför är det så viktigt för er att tala om att jag inget kan? Att ni kan mest...Hovis vet ju inte ens vad han talar om....förlamade stämband :eek:
Vid en misslyckad operation kan man få dom förslappade, det märks när dom äter eller gnäggar.

Strupipning kan nog travare ha men det är ganska ovanligt, har bara haft EN enda sån häst och han hade även entrappment. De andra har varit många, kanske 30-40 st

är det inte bättre med en hel normal hov än en plastad ? Varför skulle jag behöva plasta om hoven funkade ändå?

till hovis...en halsopererad häst är ju oftast sydd..stygn som går upp ganska direkt...ett sånt stort sår läker naturligtvis inte på en dag, man kan man hjälpa läkningen så är ju det bara bra, eller hur...dessa hästar tar flera veckor att läkas utvändigt.

Varför är det så viktigt för er att tala om att jag inget kan? Att ni kan mest...Hovis vet ju inte ens vad han talar om....förlamade stämband :eek:
Vid en misslyckad operation kan man få dom förslappade, det märks när dom äter eller gnäggar.

Strupipning kan nog travare ha men det är ganska ovanligt, har bara haft EN enda sån häst och han hade även entrappment. De andra har varit många, kanske 30-40 st

Struppipning beror på en vänstersidig förlamning av recurrensnerven som sörjer för stämbandens rörelser.

Vad anser du att struppipning är?

Dessa sys normalt inte vid operation.

dessutom den vet du nämnde....hmmm, samtliga hästar jag fått därifrån har varit misslyckade halsop....och jag är inte den enda.
Han kan nog mycket, men inte operera halsar....

jag anser inget om det eftersom jag inte har nån eg erfarenhet av såna..som sagt är det nog mest ridhästar som har det och den jag hade var ju redan opererad när han kom till mig.

Ja visst är struppipning förlamat stämband.
Vi försöker inte tala om att du inget kan påpekar bara det du inte kan efterhand som du presenterar det.
PL

I detta fallet så var plastning det rätta eftersom hoven blev bra och dessutom på väligt kort tid. Ditt fall kan jag inte uttala mig om då jag inte sett den hoven. Men jag tror nog att din hovis gjorde mer än "vattensmittan"

dessutom den vet du nämnde....hmmm, samtliga hästar jag fått därifrån har varit misslyckade halsop....och jag är inte den enda.
Han kan nog mycket, men inte operera halsar....

Utanför homeopatvärlden så anses han vara en av de allra främsta på just att operera halsar.

Jag har ju sagt att jag inget kan om struppipare...travare opereras oftast inte för det. Jag är ingen hovsagare eller veterinär, jag tar hand om eftervården..den som ni veterinärer oftast inte är med om alls....

jag anser inget om det eftersom jag inte har nån eg erfarenhet av såna..som sagt är det nog mest ridhästar som har det och den jag hade var ju redan opererad när han kom till mig.

Ändå säger du att jag svamlar?
Jag kan säga så här att ju fler stora fransmän vi får desto vanligare kommer åkomman att bli.

Dit skulle jag inte skicka en häst om han så var den sista, men du kan ju tro att han är främst...han fick inte många av "mina" hästar efter flopparna...facit talar ju om...bl a var det en fin 2 årsmärr som var syster till Scarlet Knight...det kom mat ur näsan på henne t om....

Om du nu inte vet ngn om struppipning så varför säger du då ena gången att "ni" kaller det entrapment o nästa förslappat gomsegel, o sen klagar du på att VI försöker säga att du inte vet ngt.
PL

Om du jobbat med konvalecenter så har du väl kommit i kontakt med en eller annan strupipsopererad häst? vad tror du skulle hända den om såret slöt sig och svullnade?

Jag sa att jag INTE hade struppipare, utan mest entrappment....förslappade gomsegel...INTE INTE struppipare
Läs innantill

Jag sa att jag INTE hade struppipare, utan mest entrappment....förslappade gomsegel...INTE INTE struppipare
Läs innantill

Du skrev vi kallar det. Om du skrev fel så säg det iställetså vi kan börja tala om samma sak!
O som sagt struppipning förekommer på travare även om det inte är lika vanligt som förslappat gomsegel.
PL

du har läst inlägget fel och missförstått som vanligt..jag menar att vi har entrappment o gomsegelhästar och INTE struppipare...om ni inte hittar nåt annat å gnälla på kan ni väl ge er istället..Jävla tjat om piparna....låt ridisarna ta hand om dom istället.

Jag är inte intresserad av struppipare och det var inte det det handlade om, utan läkning,

Dit skulle jag inte skicka en häst om han så var den sista, men du kan ju tro att han är främst...han fick inte många av "mina" hästar efter flopparna...facit talar ju om...bl a var det en fin 2 årsmärr som var syster till Scarlet Knight...det kom mat ur näsan på henne t om....

Och på vilket sätt menar du att hon felbehandlats? Det kom mat lite varstans från på min men han blev frisk.
tittar man på vilka tränare han är husveterinär hos så lär de lyckade behandlingarna överväga.

ja, men ni går ju på mig bägge två så jag hinner ju knappt ha fingrarna på tangenterna mellan varven för o svara.....

Försök skriva på ett vettigt sätt istället för att beskylla mig för att inte kunna läsa!!!!
"Entrapment kallar vi det" kan väl bara tolkas på ett sätt!
PL

Liknande trådar

Hästvård Brukar ni använda vinterskorna första sommarskoningen utan broddar? 2
Svar
30
· Visningar
1 624
Senast: Mia_R
·
Hästvård Är det någon som har erfarenhet av ormbett eller stora otäcka sår så får ni gärna dela med er av lite solskenshistorier här så jag får... 2 3 4
Svar
77
· Visningar
7 321
Senast: Bregen
·
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
40
· Visningar
2 125
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Bästa Buke! Min tvååring har gått på bete i snart en vecka och har nu börjat få utslag på ena sidan av huvudet och halsen som känns...
Svar
6
· Visningar
599
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka