Sv: homeopati

Alla mina hästar för veterinärvård i första hand....men ibland så hjälper inte det och att driva ut en hovböld för 1 kr ( och att ev dolda också kommer ut på samma gång) är inte djurplågeri i mina ögon...en hovböld är lika smärtsam ändå vilket som.
Att ge arnica vid slagskador, träningsvärk, sårskador gör inget annat än bara väl. Istället för att ge smärtlindrande som har sönder magen på dom så föredrar jag det. Dessutom ger det snabbare läkning,

Min katts op ärr var läkt på en dag. syntes inte ens att dom skurit i honom.
 
Sv: homeopati

Jag vet inte vad ni kallar det för jag är ingen hovis, men om man tog ett tag vid ballen o ett vid sprickan så kunde man "vrida" isär hela alltet...det satt nästa löst och därför trodde dom inte att det skulle klara sig , utan att den lösa delen skulle dö pga dålig cirkulation... ska försöka hitta nån hovbild o rita ut hur sprickan/klyftan satt....men den bakre delen mot ballen var helt en egen del som knappt satt fast i hoven...detvar inte bara hornet...
 
Sv: homeopati

Jag vet inte vad ni kallar det för jag är ingen hovis, men om man tog ett tag vid ballen o ett vid sprickan så kunde man "vrida" isär hela alltet...det satt nästa löst och därför trodde dom inte att det skulle klara sig , utan att den lösa delen skulle dö pga dålig cirkulation... ska försöka hitta nån hovbild o rita ut hur sprickan/klyftan satt....men den bakre delen mot ballen var helt en egen del som knappt satt fast i hoven...detvar inte bara hornet...

Nyhet: vägghornet ÄR dött det har ingen cirkulation.
 
Sv: homeopati

9988190.jpg


Om du tänker ung såhär och det satt löst pga att sprickan eller klyftan var så himla djup så du kunde bryta det i 2 delar... men sprickan att nog lite längre bak än det jag ritade....
 
Sv: homeopati

KL.
Det vore ju bra om vi vore överens om vi pratar om en hovspricka el hornklyfta!
Uttrycket längsgående utan närmare referens säger egentligen ingenting.
Är längsgående parallellt med kronranden eller med hornrören?
PL
 
Sv: homeopati

Det ÄR sant och det är ju naturligtvis bra...mest för katten som slapp ha tratt o fick gå ut dagen efetr en op pga krypto...ett snitt i ljumsken för att få ut den testikeln som vi inte fann innan
 
Sv: homeopati

Det var mao en vanlig traktspricka. Tvärgående inte längsgående.
 
Sv: homeopati

Och om det skulle det skulle det vara bra eller dåligt?

Om operatonsärr kunde läka på rätt sätt på en dag vore det mycket bra. Tänk så mycket rehabilitering vi kunde spara på alla däggdjur!

Men det är för snabbt. Kroppen fixar inte att läka så snabbt. Med homeopati eller utan. Naturens regler.

Norrland
 
Sv: homeopati

så vanlig var den inte...jag har haft en massa "vanliga" hovsprickor och vet hur dom brukar vara...
 
Sv: homeopati

Alla mina hästar för veterinärvård i första hand....men ibland så hjälper inte det och att driva ut en hovböld för 1 kr ( och att ev dolda också kommer ut på samma gång) är inte djurplågeri i mina ögon...en hovböld är lika smärtsam ändå vilket som.
Att ge arnica vid slagskador, träningsvärk, sårskador gör inget annat än bara väl. Istället för att ge smärtlindrande som har sönder magen på dom så föredrar jag det. Dessutom ger det snabbare läkning,

Min katts op ärr var läkt på en dag. syntes inte ens att dom skurit i honom.

Menar du verkligen att homeopatika skulle få ett op-sår att läka på en dag????
Hur det se ut är en annan sak som beror på hur det är sytt o om det svullnat eller ej. ofta syr man så att det bildas en tydlig valk vilket syns mer men håller bättre.
PL
 
Sv: homeopati

Det ÄR sant och det är ju naturligtvis bra...mest för katten som slapp ha tratt o fick gå ut dagen efetr en op pga krypto...ett snitt i ljumsken för att få ut den testikeln som vi inte fann innan

Jaså det är bra? Vad hade hänt om det läkt på mindre än ett dygn och du fått en instängd bakterieinfektion innanför det läkta op-snittet?
 
Sv: homeopati

Nähe....synd att inte min katt visste det då :D

Tror du jag ljuger? Prova nästa gång...nu var detta ett litet snitt på kanske 2-3 stygn...arnica ÄR fantastiskt och jag fattar inte att alla människor har en burk i skåpet.
 
Sv: homeopati

Prova får du se.... ge arnica D200 kvällen innan, på morgonen och direkt efter op...jag lovar dig att du kommer att se ut som en fågelholk

...och jag har sett op ärr förr....:D
 
Sv: homeopati

åååh, varför vill du bara missförstå...jag är ingen snorunge och jag har jobbat med Goops konvalecenter i 10 år.....

Och ändå lärt så lite?
Det var du som stack ut hakan.
Detta är en mycket vanlig traktspricka jag har lagat ett antal åt tränare på nivå och högre med goop som startat samma vecka.
 
Sv: homeopati

Jag har haft en hel del kastrater som varit sydda med en liten säkerhetskanal......även dessa har fått infektioner, fast dom käkat sulfa...

Jag vet att ni inte tror mig om jag säger att samtliga som fått arnica har varit helt normala....det KAN vara en slump, eller kanske inte.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är orolig över min hästs luftvägar. Står inackorderad och min stallägare har i mina ögon bara fått tag i sämre kvalite på halm...
Svar
8
· Visningar
688
Senast: Freazer
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av Hovpasta , Artimud eller Hoof Potty, vilket är olika hovleror. Kan man använda det direkt på en...
Svar
4
· Visningar
350
Senast: Miingla
·
Hästvård Jag har försökt hitta liknande trådar på forumet men hittar mest bara äldre trådar. Är intresserad av att veta hur användandet ser ut...
Svar
3
· Visningar
582
Senast: jemeni
·
Hästvård Glanssprayen går åt som smör här hemma. Funderar på att testa denna? Eller vad använder ni vars hästar har tjocka svansar och långa...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp