Bukefalos 28 år!

Hon får inte bygga stall

Sv: Hon får inte bygga stall

rlby).

Utöver de nio stallen besökte jag ett antal fd garage/skjul-stall för cirkus två hästar som jag inte tror haft besök från byggnämnd. Jag dömer inte dessa människor men jag vill inte ha min häst och det är det heller ingen som tvingar mig till.
Varför skall folk från byggnämnden besöka stall? För menar du att de skall kontrolloera bygglov? Många stall behöver inte ens bygglov.
 
Sv: Hon får inte bygga stall

(NLT)
En 41-årig kvinna i Blötberget får inte bygga ett stall med boxar för en eller två hästar. Detta trots att de närmaste grannarna sagt till henne att de inte har något att invända och att andra i byn har hästar på sina gårdar.

http://www.nyalt.se/artikel.asp?id=1731049

Nu vet jag hur denna gård ser ut. + att dom andra som har hästar i byn har två gårdar brevid varandra och de är som sista husen i byn. (med något sånär mark till) Alltså inget att jämföra med kvinnan som inte fick bygga stall (eller rättare sagt bygga ut det gamla stallet som användes för 20år sedan) bor nästan mitt i byn. utan någon mark alls.
Nu har jag absolut inget emot själv om dom bygger stall eller inte.
Ville bara förklara lite med 'att andra får ha hästar på sina gårdar..
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 010
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 419
Senast: Mabuse
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 253
Senast: skogaliten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 653
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp