Hööks höpåse.

pinky

Trådstartare
Är det någon som har höpåsen från Hööks?

Alltså den som används som hönät och har ett hål på framsidan att äta ur.

Jag funderar på att hänga in en sån i boxen för att undvika att min pålla trampar runt hösilaget och sedan vägrar äta det, alternativt ha halm i den som extra sysselsättning mellan huvudfrdringarna med hösilage. (Det är inte säkert att jag kan få stallägaren att böka ner fodret i påsen varje gång han fodrar...)

Hur fyller man den, är det enkelt?
Hur stort är hålet? (Kan hästen får in hela huvudet, eller bara nosen?)

Sv: Hööks höpåse.

Jag har använt denna typen av påse. Den är enkel att fylla på, men det ryms inte mycket i den alls. Spännena som håller påsen uppe har gått sönder ganska fort, tyvärr. Jag tycker dom vanliga näten är bättre (och billigare), men det är ju inte speciellt bra för hästen att äta med huvudet högt. Så som tillfällig lösning kan det kanske vara bra? Jag hade nog valt att fylla den med halm som förströelse och låta ensilagen vara kvar på golvet.
Hålet är inte så stort men dom kan lätt få in mulen dra ner den. Min pålle använde den som tuggleksak..... Mindre kul..

Va :devil: , det blev en IKEA-påse... ;)

Upphängd på ena väggen, eftersom jag inte har något hörn att hänga den tvärs över. Jag fäste 3 gamla bensnören längs ena långsidan på påsen, och det verkar hålla utan att påsen säckar ihop. Jag klippte även bort handtagen från påsen så att hon inte snor in sig i dem OM hon river ner den.

Allt som krävdes var 2 slaktade täcken, ett par dm balsnören och en IKEA-påse. :)

pinky skrev:
Va :devil: , det blev en IKEA-påse... ;)

Upphängd på ena väggen, eftersom jag inte har något hörn att hänga den tvärs över. Jag fäste 3 gamla bensnören längs ena långsidan på påsen, och det verkar hålla utan att påsen säckar ihop. Jag klippte även bort handtagen från påsen så att hon inte snor in sig i dem OM hon river ner den.

Allt som krävdes var 2 slaktade täcken, ett par dm balsnören och en IKEA-påse. :)

Jag ska snart ta patent tror jag ;) Mer än en Bukefalist som kör med IKEA-påse på tips från mig nu ;)

Fast - damen ska få en Hay Bar eller en höhäck med gummistänger. Hon äter ju mer än jag lyckas knöla ner i IKEA-påsen per natt :eek: Och som synes på bilden rymmer den utan problem 6 kg..

Mitt varmblods sto har lykkades å rive ned/ødelegge 2 :devil: IKEA poser på 2 netter! Vet inte hva hun driver med men jeg har innsett at hun vil spise på gulvet, så da får hun det.
Kallblodet derimot er veldig glad i sin IKEA pose :love:

Haha, Alexandra, det är jag som är boven - jag tipsade henne via PM....:) Du borde ta patent, för bägge alternativen med både ikea påsen och hö häcken är jättebra!

tack igen :)

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 715
Senast: Alexandra_W
·
Anläggning Hej. Jag undrar vad ni tycker är viktigt med för och nackdelar med dessa två stall: Nuvarande stall (stall 1) * 30 min resväg dit *...
Svar
10
· Visningar
1 756
Senast: Trolle
·
Foder & Strö Hej! Idag vaknade jag klockan nio av telefonen som ringer. Det är min ponny i stallet som har buksmärtor så jag åker genast ner och...
Svar
11
· Visningar
3 878
Senast: gloiredor
·
Foder & Strö Jag skaffade häst för ett halvår sedan och har lite bryderier i mitt stall. Jag har aldrig haft häst innan, men även de som har stallet... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka