Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Brodyren är väl likadan? Själv tycker jag spännena på framsidan är bättre, men för min del skulle det kvitta om jag skulle vilja ha den.

kl

Är det bara jag som reagerat över att grimman på framsidan inte är densamma som i tidningen? Fel spännen, fel hakar och fel "brodyr". hur vet man vilken det är man får?
Det står ju "se även framsidan" inne i katalogen, så jag antar att det är meningen att det ska vara samma?

Hoppas att man får den som är på hemsidan (inne i katalogen), för den på framsidan är ju inte alls lika fin :/

Det är den som är inne i katalogen som man får.
Jag har varit och köpt en.
Och de är ganska stora i storlekarna. Min häst som vanligtvis drar full har denna grimma i cob (dock på sista hålet). Cob i andra grimmor har bara varit att glömma, de har inte nått runt mulen på honom.

*KL*
Har inte läst tråden, så nån annan kanske redan sagt det men...
Någon mer som sett att samma förbygel finns på 2 ställen i katalogen, till olika priser? Den finns både på "ponnysidorna" och "förbygelsidan". Jag har inte katalogen i närheten nu så kan inte kolla vad den heter eller sidor, men den såg då likadan ut, samma storlekar och hade samma artikelnummer, så jag antar att det är samma.
Spännande bara att den var 100 kr dyrare på ena stället :rofl: Tror den kostade 599 på ponnysidan och 499 på förbygelsidan, eller om det var 499 och 399. Iallafall. Undrar hur mycket den egentligen kostar?

Nu hittade jag också på det.
På ponnysidan heter den förbygel, och bland förbyglarna heter den brösta, men det är som du säger, samma artikelnummer.
Man kanske skulle ringa Hööks och kolla? Jag har inget ärende dit närmaste tiden annars hade jag kunnat titta i butiken vad den kostar.
Snopet om man beställer från sidan där den heter brösta, och när räkningen kommer så är det en hundring dyrare.:crazy:

Jag ska dit idag kom jag på, så jag kan kika då! Fast annars borde det förstås bara finnas en på nätet... Ska kolla.
Den kostar 599 :crazy: De borde ju faktist ha det lägre priset när de har satt ut två priser i katalogen, just för att folk inte ska få en obehaglig överraskning. Dålig stil tycker jag.

Senast ändrad:

KL

Nån mer än jag som reagerat på hur de knäppt bensnörena på täckena? :o
(Syns tydligast på täcket på baksidan)

Nu hittade jag också på det.
På ponnysidan heter den förbygel, och bland förbyglarna heter den brösta, men det är som du säger, samma artikelnummer.
Man kanske skulle ringa Hööks och kolla? Jag har inget ärende dit närmaste tiden annars hade jag kunnat titta i butiken vad den kostar.
Snopet om man beställer från sidan där den heter brösta, och när räkningen kommer så är det en hundring dyrare.:crazy:

Jag kollade i förra katalogen, och det är tydligen samma där:crazy:

Är det jag som inbillar mej eller har de höjt priserna på typ...allt? :crazy:

Tycker jag med!
EX: Förra säsongen kostade "billiga-tränset" 179 kr. Nu kostar det 189!

Det är väl hyffsat vanligt att man knäpper så, dock gör inte jag det.

Är det så mycket att haka upp sig på, tio kronor? Ett komplett träns för hela 189 kronor? ;)

Ja, precis. Har alltid köpt saker där som 'slit och släng-saker', som inte var så dyra så då gjorde det inget att de gick sönder. Men nu tycker jag det är för dyrt för det, lägg på typ en femtiolapp på priset och du kan få samma sak från ett bättre märke som håller mycket längre. :crazy:

Var kanske lite otydlig, vet mycket väl om att 189 kr är otroligt billigt (och 10 kr mer är väldigt lite):p.
Det var mer det att jag la märke till det när jag bläddrade igenom katalogen, och tycker att det är intressant att de höjt priset (även om det är såpass lite).

Som jag trodde med TM-täcket alltså :S
Kul att Callisto håller måttet. Kanske ska kika på det en gång till.

Tycker det är kul också att du har positiva erfarenheter av deras utetäcken. Jag tycker att de har varit skit rentav men jag har kanske fått måndagsexen… Men 420 D i ett utetäcke är ju pinsamt och köper man de med lite mer försvarbara 1000D kostar de ju lika mkt som vilket annat täcke som helst. Då kan jag ju lika gärna fortsätta med märken som jag ”litar” på. Men jag får väl se ifall jag vågar mig på ett Hööks någon mer gång. :D

Mvh JV

haha okej ingen jag känner knäpper så, och det är ändå ganska många. Jag har hört att hästarna kan få skav av sån knäppning men det kanske inte är sant :)

Jag tycker inte heller om att man knäpper så!

Jag knäpper alltid i kryss så att dom slipper ha nått emot låren! :laugh:

KL

Nån mer än jag som reagerat på hur de knäppt bensnörena på täckena? :o
(Syns tydligast på täcket på baksidan)

Jag knäpper så under insekts-årstiden, för att jag inbillar mig att hästen lättare ska kunna vifta bort flugor om det är fritt fram ända fram med svansenviftningen :D

Annars brukar jag knäppa i kors, eller såsom hööks knäppt fast man snurrar ihop remmarna också så de inte ligger emot benen.

Liknande trådar

• Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
22 627
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
2 905
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 952
Senast: Tilly_85
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 179
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka