Hööks höst/vinter 2014

var lite sugen på ett nytt reflexländtäcke. vart väldigt förväntansfull på som nya. men va besviken jag blev. vart är reflexerna? en liten här och en liten där. i min värld så har ett reflexländtäcke ordentligt med reflexer. inte några små här och där som knappt syns :meh:

KL
Är lite sugen på den där långa, blåa JH-Collection jackan. Har dock inte möjlighet att komma förbi "min" Hööks på ett tag, så slänger in lite funderingar om den här, if it's ok? :D

- Den ska ju vara lång (såklart). Men jag är rädd att den kommer bli för lång på mig som är så pass "kort", typ att bara huvudet och fötterna sticker fram under/över den typ :angel: Så, tror ni som sett den irl att storlek XXS blir för lång för någon som är 162 cm?
- På bilderna ser den ju väldigt "plastig" ut. Och ja, jag förstår ju absolut att den är gjord av plast osv. Men är känslan sådär "jätteplastig" á lá plastpåsefeeling?
- På bilderna ser den ju också rätt tunn ut. Är den av typen "lättvikts-supertunn" jacka, eller är den åtminstone lite halvtjock (och således åtminstone duger åt en varmblodig människa när det är typ -5 grader)?

@Dressyrtjejen_97

Jag har provat den i butik. Jag har L i vanliga fall i de flesta jackor men får ha M i den så den är stor i stl. Jag är även lång och upplever den lång. Därav jag inte köpte den. Den är "medel" tjock. Inte jätte tunn och inte jätte tjock. Materialet; ja du, jag tycker att JHs jackor och västar överlag är lite "plastiga" i materialet. Går lätt i sönder.

@Nepenthe Jag gillar inte horsepower täckena alls. Sitter dåligt, håller inte för slitage och går sönder alldeles för lätt om någon tuggar lite. Inte alls värt det. Vill jag komma undan billigt köper jag hellre Horsewares Amigo.

@Nepenthe Jag har förra årets HP-täcke med helhals. Är jättenöjd med det! Sitter bra, ger inga skav och håller mycket bra för både regn och snö. Extra pkus för den stora svanslappen.

1395851_10201497177943245_885005691_n.jpg

@Nepenthe Jag har förra årets HP-täcke med helhals. Är jättenöjd med det! Sitter bra, ger inga skav och håller mycket bra för både regn och snö. Extra pkus för den stora svanslappen.

Åh, ser ju ut att sitta bra :) jag funderar på att börja köpa regntäcket och se!
Har ingen häst i hagen som biter de andra så

Jag köppte det i svart förra vintern och det höll 2 dagar. sen var det helt i sönder :( blev ett Rhino 200 g istället som är helt fortfarande.

@Magica Det beror nog väldigt på hur de andra hästarna i hagen beter sig. Mina två biter inte inte alls eller busar våldsamt, så täckena håller väldigt bra:).

@Fiorano

Jo absolut gör det det! Men inga av mina Hööks täcken har hållt förutom ett svart regn med rosa kantband.

Så jag har gett upp Hööks täcken. Blev lite besviken på det svarta 200 g då det var bra passform. Men höll inte för lite "nyp" lek. Det gör däremot mina HW täcken :)

Är toppen nöjd med mina hööks täcken. Håller tätt och ger inga skav.
Visst, biter någon i dom så är ju risken för hål större. Men så har det varit även med andra dyrare märken så jag fortsätter med mina hööks/Börjes/Ullared täcken där jag inte behöver bli ruinerad när det behövs ett nytt. :)

På tal om annat så har ju jag satt schabrak-stopp på mig själv. Vilket jag har klarat riktigt bra.
Men!! Har nu gått och köpt mig en dressyrsadel och inser att jag har inga (!!) dressyrschabrak :nailbiting:
Och hööks har 50:- rabatt på alla sina schabrak i helgen :nailbiting:
What to do??!!

Min rationella del av hjärnan säger ju att jag kan använda allroundschabrak till dressyren oxå. Men shoppingtarmen och schabrak-beroendet säger....bara ett...eller två :o:angel:

Jag har numera bara HW sen många år, men haft en del HP innan. De är lite ojämna i kvaliten, men generellt så är de faktiskt helt okej. De ligger dock idag för högt i pris anser jag, och det är en anledning till att jag slutade köpa dem. Men om jag inte var så HW-frälst och har hästar som HW sitter super på - så skulle utan tvekan kunna tänka mig HP igen. Kan dock inte uttala mig om kvaliten idag, men för 5-6 år sen hade jag flera stycken.

Ok, nu behöver jag hjälp! Valet står mellar ridbyxorna Blanca (marin), Charleston (marin) och JH Tempo (lila). Någon som har nån erfarenhet utav dessa?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 625
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka