Hööks höst/vinter 2014

@Magica Jo, jag vet att de brukar vara stora, därav att jag tänkte mig XXS (brukar ha XS annars) ;)
Låter ju inte alls lovande om t.om. du upplever den som lång fast du är lång!
Skulle nog bli ett enda stort tygstycke på lilla mig :(

Nya schabraket, stigbyglarna och plattorna. Även köpt ett par marina JH ridbyxor med lila detaljer (färgen på bilden gör inte ridbyxorna rättvisa)

var lite sugen på ett nytt reflexländtäcke. vart väldigt förväntansfull på som nya. men va besviken jag blev. vart är reflexerna? en liten här och en liten där. i min värld så har ett reflexländtäcke ordentligt med reflexer. inte några små här och där som knappt syns :meh:

Jag tycker det är så med alla reflexvaror, alldelens för lite reflexer!?

Jag tycker det är så med alla reflexvaror, alldelens för lite reflexer!?

kanske är mening att man ska sätta på reflexerna själv? en sån där gör-det-själv-pryl. tycker det är dåligt när dom tjatar om hur viktigt det är med reflexer och att nu har dom nya bra reflextäcken. dom där små ynkliga reflexerna syns ju knappt när man lyser på dom. funderar på om man skulle skicka klagomål till dom.

Hööks är ju ändå ansvariga för det dom säljer, så tycker absolut att klagomål är på sin plats.
Skulle ha ett reflextäcke till hunden igår och dom hade ett jättesnyggt i softshell med lite fleece i, perfekt tänkte jag. Men den enda reflexen var en tunn pasopal :meh:
Syns ju inte för fem öre.

Dom svarar snabbt iallafall :)

"Hej Lisa!
Tack för ditt mail och din åsikt!
Tråkigt att höra att du tycker att vi snålat med reflexerna.
Till denna typ av produkter brukar vi använda fluorescerande material som också reflekterar ljus på ett bra sätt (ofta det som ses som gult eller rosa).
Förutom det så använder vi som sagt både kantband och andra detaljer i reflex.
Givetvis skulle man kunna använda mer, men det är även en kostnadsfråga. Till viss del handlar det alltså om en balans mellan funktion och pris."

Så man får väl sy på fler reflexer själv..

"Hej Lisa!
Till denna typ av produkter brukar vi använda fluorescerande material som också reflekterar ljus på ett bra sätt (ofta det som ses som gult eller rosa).
Givetvis skulle man kunna använda mer, men det är även en kostnadsfråga. Till viss del handlar det alltså om en balans mellan funktion och pris."

fast fluorescerande material tycker i alla fall jag inte hjälper ett dyft när det är mörkt. börjar skymma, visst men när det är mörkt så syns det inte nått särskilt.
kostnadsfrågan är ju löjlig. dom har ju haft bättre grejer. men det är väl som vanligt med hööks, priserna höjs och kvalitén sjunker-
kommer helt klart sy dit på egen hand samt vid behov köpa nån annanstans

Jag ÄLSKAR mina blåa JH byxor! Att jag inte köpt sånna innan! Ska skramla ihop till ett par beiga också tänkte jag. Sen har jag även snöat in på de bruna Arezzo stövlarna. Nån som har?

Nya schabraket (och sadeln) :D
BFAB32F9-0E2E-48ED-85C6-F6B3F051793C_zps9yg3nwnd.jpg

Någon som har erfarenhet av jh-tränsen? Är sugen på achentränset Aversa men klämde på det i butik och det kändes väldigt plastigt... Försvinner plastkänslan efter ett tag eller är det bättre att leta efter ett annat träns i samma prisklass med mer läderkänsla?

"Hej Lisa!

Klent svar om du frågar mig :meh:

Det beiga schabraket jag köpte är verkligen nya favoriten! Ligger jättebra under sadeln och är dessutom snyggt ;)

Jag var inom igår och skulle köpa regn chapsen för 249 kr. de som enbart täcker låren och lite av knät. men de var helt slut! inte så konstigt med tanke på hur det har vräkt ner de senaste dagarna. Blev ett par softshell överdragsbyxor istället. Höll tätt men läckte lite vid mocka skoningen. Men annars nöjd. sköna att rida i. Hoppas på att kunna ha dem i vinter också.

Efter lite övertalning av mig själv så köpte jag detta idag:
300654_03.png

Hoppas att det kommer vara snyggt på hästen, älskar pannbandet :love: Rider för det mesta utan nosgrimma men tänkte att det blir nog snyggt sen när vi ska ut på tävlingsbanorna :up:
Jag älskar det där tränset och har gott och klämt på det sen det kom. En gång hade jag det tom med mig till kassan men då hade jag för lite pengar. Nån gång ska det bli mitt :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 625
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka