Hööks höst/vinter 2014

Tycker det är lite synd att det är så dressyrigt men tänkte att jag en vacker dag ska köpa detta och kombinera ihop :d Tråkigt att islandstränset inte har pannband dock, då hade jag köpt det på en gång :grin:

300379_03.png

Det är så jävla störigt att det inte är sant! Det svara kan man inte köpa likadant separat pannband till. Sjukt kass!

Så jag rider utan, har ovanstående som hemmaträns - minst antal remmar att pyssla med dagligen :o

http://instagram.com/p/uS0sf2i3Dz/

Kan ju tillägga att min häst kommer sällan i normala nosgrimmor och jag vill spänna den LÖST. Men denna räcker! Den sitter lite högt och ett hål (andra utifrån) för hårt för den är rätt "ostyrig" och hänger annars på sned och buktar ut helt snett. Hoppas den formar sig lite mer, den är jättemjuk dock så inget som trycker :)

Såhär ser lillplutten ut i nya tränset, lite halvkass bild och inget bett men var tvungen att prova ändå :angel: Trött häst...

CAM01214_zpshzkjx6t2.jpg

2 månader kvar till jul så dags att fundera över årets jul-outfit.
Hööks röda jul-ben-tjofräser...nån som har koll på hur stora de är? Vad skulle ni säga att de är för storlek?
Eller nån som har dom och kan mäta?
Funderar på om de går runt Våds ben eller om vi ska satsa på röda lindor istället. :)

Är lite inne på att köpa den rosa reflexvästen och rosa benreflexer. Men har läst mkt dåligt ang benreflexerna. Nån här som har erfarenhet av dem? Å västen?

Är lite inne på att köpa den rosa reflexvästen och rosa benreflexer. Men har läst mkt dåligt ang benreflexerna. Nån här som har erfarenhet av dem? Å västen?
Jag har både och. Västen är som vilken väst som helst, men benreflexerna är inte särskilt bra. De går i sönder och spricker.

@Magica Har västen som är som vilken väst som helst som sagt.
Benreflexerna spricker tyvärr väldigt lätt. Påpekade detta till min butik som då svarade att de aldrig hört nått sånt innan.
Köpte iaf ett sett till med löfte om retur om de sprack lika lätt igen.
Hoppas de håller så Våds rosa reflex-outfit är komplett :p

Är det någon som har Culmore tränset?
Vad tycker du om det? Å har någon en bild på det svarta tränset på brun häst? Dom visar ju bara det bruna på bild på en häst.

Har i dagarna köpt parkasen Lova och täcket Kodiak (200gr med helhals). Jackan är varm och skön men jag ser ut som en silltunna i den. Helt oformlig. Täcket har jag förra årets variant av i knallcerise och jag trodde att årets olivgröna var rätt tråkig i färgen. Men det var verkligen över förväntan! Samma färg som Schöckemöhles Green Tea-kollektion:).

Väldigt nöjd med mina inköp!

Hur är deras täcken? Måste köpa ett reserv till min. så tänkte ha ett inte allt för dyrt då. Tänker runt 200-300g foder.

De som heter utetäcken är inte direkt vattentäta väl? Vet att jag köpte ett begagnat och såg sedan att det var ett sånt. Det var blött rakt igenom när det hade regnat lite en dag

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 444
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 629
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur