Hööks höst/vinter 2014

Halva rean var det ja. Bytte storlekt på en grej o köpte lite annat och fick betala hela 3 kronor. Jag kände mig rätt dum faktiskt! Hade ingen aning om att prylen var prissänkt faktiskt.

Provade iaf termokjolen och ÅH! En sådan ska jag köpa :D För en gångs skull ska jag dock (försöka) ha lite is i magen o se om det blir någon drive med den eller någon 10% grej :)

Ett sånt där köpte jag oxå till min häst. I tron om att det ska vara ett milt och stilla bett. Är det det?
I vilket fall som helst, så är min häst väldigt känslig på det. Kanon att använda ibland, då han även blir känsligare på de 3-delade betten. Men tycker att han blir FÖR känslig och nästan lite ostabil med det för att användas hela tiden. Men jag gillar det :) Kan ju vara så att min häst är ovan med ett rakt bett oxå, då han aldrig haft det tidigare.

Jag har provat samma bett på Gedion, baucher lånade jag och det andra köpte jag. Båda fick tumme ner av honom, han gapade mest och ville inte alls ta stöd. D-ringsbettet hade jag tänkt ha på uteritt när jag behöver lite, lite mer skärpa än vanliga ledade men inte så mycket som hävstång ger. Gedion reagerade dock precis som på kimblewick och drog bara näsan närmare och närmare bringan. Han protesterar inte mycket men när man kan känna minsta lilla är det inte lätt att göra honom nöjd.
Men vad kul att Tiger gillade dem :)

You told me :angel:

Red med D-ringsbettet på förra dressyrträningen. Hästen blev lite spänd i början så jag fick ta/hålla lite i honom och sedan var det ju finito med den lovande känslan. Tungan över och SKARPT. Vi fullföljde träningen men hästen var inte nöjd.

Idag träning igen o tillbaka på baucherbettet - supernöjd hästis!

Jag måste sluta springa in på hööks i varje stad jag e :nailbiting::wtf:
Men iaf :D
Dagens skörd för hela 32 riksdaler:
Rosa reflexdamasker
2B3D0DB2-21B7-4B1E-86E2-09EA8988DC0B_zpstl51sdkt.jpg

Reflexgrimma till kommande fölis, även småttingar måste synas i höst/vinter
68CA45CB-533B-4F67-8E6B-037942BEB9FF_zpsvwa51hzl.jpg

Ochtidigare köp på rean, oxå till fölis. Ska man födas i oktober behövs små små täcken
Ylletäcke strl 85
04472774-E0DE-45E0-92A6-39B0F14594A4_zpsd5kgyr73.jpg

Fleecefodrat hundregntäcke :p Strl 75
9A4724C1-0007-4513-8BC2-80FCC5511C1D_zpsd9vspdsi.jpg

Rosa reflexdamasker

Jag gillar inte att vara negativ, men de där var tyvärr värdelösa. Jag reklamerade efter 2 användningar när reflexen trillade av i bitar.
Hoppas du fått ett bättre par, å andra sidan var de ju väldigt billiga;)

Jag gillar inte att vara negativ, men de där var tyvärr värdelösa. Jag reklamerade efter 2 användningar när reflexen trillade av i bitar.
Hoppas du fått ett bättre par, å andra sidan var de ju väldigt billiga;)
Hmm...som de andra rosa benreflexerna då :/
Hoppades dessa skulle vara bättre.
Men som sagt väldigt billiga så går de sönder så gör dom

Mina rosa har hållt hur länge som helst....
Mina rosa reflexer gick sönder på en användning. Iaf de som satt bak, fram höll de något längre.
Borde kanske reklamerat dom :/
Tänkte att dessa kanske kan hålla något mer då reflexerna inte sitter på insidan och slås emot om han stryker sig.
Gillar verkligen de rosa, och har en hel mundering nu så de får gärna funka.

så typiskt, köpte ridskor förre helgen, här i veckan kom mail med 15% rabatt på skor/stövlar :banghead::rage::meh: Jag tillomed sa det till sällskapet som va med, "nu förvånar det mig inte om det kommer komma rea på skor om några dagar bara för att jag äntligen fått fingrarna ur å köpa ett par..."

Har deras billiga syntetchaps sen innan. Dock behöver jag en stl mindre nu så var inom å köpte. Fick 15% rabatt.

Köpte även en blå JH grimma som jag spanat in länge. Men stl full var för stor och cob för liten. Så den ska tillbaka :-(

Äntligen fått nya tränset på bild, passade på att köpa det när Lundbutiken hade 1-års jubileum så fick 20% på ett helt köp.
Även tygalarna är nya då klanten trampade sönder de andra när min svägerska trillade av när han snubblade.

10624969_10152337598540665_3001595231087501787_n.jpg

Haha, knepig vinkel...han har inte åsneöron i verkligheten. ;)

Upptäckte just det marinblå "No guts no glory"-schabraket. Kan inte bestämma mig för om det är lite tufft eller ganska töntigt, men om jag behövde ett nytt schabrak till medryttarhästens allroundsadel skulle jag köpa det på två röda. :rofl:

Halva reapriset i min butik = hundsaker, hundsaker och hundsaker. Samt ett träns, två luddskydd, en nylongrimma och några täcken i strl 125 samt en illgrönt ponnyschabrak. Det var allt som fanns :( Så inga inköp. Hela rean har varit kass i min butik, väldigt lite saker.

Rosa reflexdamasker

Reflexgrimma till kommande fölis, även småttingar måste synas i höst/vinter
68CA45CB-533B-4F67-8E6B-037942BEB9FF_zpsvwa51hzl.jpg

Ochtidigare köp på rean, oxå till fölis. Ska man födas i oktober behövs små små täcken
Ylletäcke strl 85
04472774-E0DE-45E0-92A6-39B0F14594A4_zpsd5kgyr73.jpg

Fleecefodrat hundregntäcke :p Strl 75
9A4724C1-0007-4513-8BC2-80FCC5511C1D_zpsd9vspdsi.jpg
Jag har också köpt grimman och ulltäcket. Ska ha det till shettisen. :-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 443
Senast: Edla
·
Hästhantering Det var svårt att komma på var den här tråden borde ligga egentligen, både på utrustning och ridning egentligen. Men tillslut handlar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
13 627
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 029
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka