Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

Sv: Hööks Höst-Vinterkatalog 2011

*kl* Det enda jag ska handla är nog en sån där lurvig mössa! Är också ganska sugen på det nya svängda pannbandet med kedja. :)

Köper du pannbandet så kolla att länken sitter fast ordentligt. Fanns två i butiken i full när jag köpte mitt. På det ena satt länken inte riktigt fast på ett ställe så den hängde i en liten båge, så jag tog den andra som såg fin ut. Kommer hem och börjar smörja baksidan. Då hör jag något som åker i golvet. Då var det ett par länkar där ringarna inte satt ihop riktigt så de ramlade av! :mad: Men det är skitnsyggt :love:

KL

Rekomenderar även "jackan/tröjan" Zircona! Så sjukt skön, känns inte att man har den på sig! Kvalitén kan jag dock inte uttala mig om än, men än så länge är den toppen.

Hmm, har fingrat på dom många gånger redan men inte sett någon som är dålig av dom pannbanden!

Zircona kan jag varmt rekomendera, köpte en förra hösten tror jag det var. Superskön!

Rekomenderar även "jackan/tröjan" Zircona! Så sjukt skön, känns inte att man har den på sig! Kvalitén kan jag dock inte uttala mig om än, men än så länge är den toppen.
Jag använde min för första gången igår, duggregnade lite på utebanan. Blev varmt av att stå som hinderassistent = kavlade upp ärmarna. Bägge underarmarna hade 3-4 hål i sömmen... Efter 4h användning. Sömmen stretchar mindre än tyget, och sömmen (på min jacka) var dessutom VÄLDIGT vek.

Åkte förbi Hööks på hemvägen och en fick jackan lagd i symaskin och dubbelsäkrad med nya sömmar av en reko tjej ur personalen.

Gillar jackan, men varnar för krypande sömmar, om min inte är ett måndagsexemplar.

Någon som har Coolmax hjälmen? Vad tycker ni om den?

Vill ha en lätt lite svalare hjälm (behöver dock inte vara värsta hightech) till ett Ok pris. Tycker denna ser helt okej ut också.

Är det någon som köpt hunter tränset som kan lägga upp en bild när det sitter på er polle, funderar skarpt på att köpa ett :d

*kl*

Finns det någon som har ett svart Ashfordträns? (Dyons remonttränsrippa)

Provade i dag och nähe, den hjälmen ville inte passa på mitt huvud. Får ta och prova nån annan..

Är det någon som köpt hunter tränset som kan lägga upp en bild när det sitter på er polle, funderar skarpt på att köpa ett :d

Jag har beställt och kommer nog i början av veckan, ett brunt :)
Är det ingen före innan jag fått hem mitt så lägger jag ut e bild direkt när jag testat det :)

Har visserligen den inte, men ska nog köpa den så jag slipper en svettdusch varje gång jag rider:angel:

när den införskaffas är dock fortfarande ett mysterium... Hehe.

KL
Fick idag hem Steeds nya vinterkänga , otroligt sköna och bra. Hoppas dom håller med tanke på det billiga priset (: Kommer nog att värma skönt i vinter!

Någon som har köpt deras fristående pullarnosgrimma? De hade inga pullarträns i XL... Inte heller denna lösa nosgrimman men min erfarenhet säger att pullarnosgrimmor kan vara jättekonstiga i storleken! Har alltid fått göra fler hål fast resten av tränset sitter som det ska och passar.
Så vad tror ni?

Någon som har köpt deras fristående pullarnosgrimma? De hade inga pullarträns i XL... Inte heller denna lösa nosgrimman men min erfarenhet säger att pullarnosgrimmor kan vara jättekonstiga i storleken! Har alltid fått göra fler hål fast resten av tränset sitter som det ska och passar.
Så vad tror ni?

Jag tycker att deras pullargrimmor är STORA. Jag har fått göra extra hål. Hästen är ändå hyfsat grov.
Då är det de som kommer som kompletta träns.

Senast ändrad:

Någon som klämt på Wilton-stövlarna? Sett dem begagnade på bild och de ser väldigt trevliga ut. Men hur är kvalitén på dem i butik? Förstår att de absolut inte går att jämföra med Cavallo och liknande. Varierar kvalitén mycket??

Min pullarnosgrimma är från Hööks och den har du ju sett :) Om du kommer ihåg hur den sitter ;) När du kommer hit får vi åka dit och kika lite!

Just det! Den är ju rätt stor ja, men min hästs huvud är mer än "rätt stort"... :p Har deras remontträns nu i XL och får ha på yttersta eller näst yttersta hålet. Men vi får prova ditt på honom då! :idea:

Ja det är bara att ni provar :) Jag är jättenöjd med min och hästen gillar den också!

*KL*

Jag tror jag är ensammast i hela världen att tycka att breda & tjocka nosgrimmor är fula. Särskilt om de har vit fodring, då ser det ut som om hästen har ett stort bandage runt nosryggen. Dessutom ser det konstigt ut när bettringarna "står ut" från mungipan eftersom sidostyckena petas ut från sidan av den tjocka nosgrimman.

Jag är kanske udda som tycker så? :p

Nej, du är inte ensam...

Det krävs att man drar åt den hårt för att den ska sitta snyggt, och så gör man inte mot hästen för fåfängans skull!

Det finns fina, breda nosgrimmor utan pullback och megatjockt foder, de är bara lite svårare att hitta. ;)

Liknande trådar

Utrustning Katalogen släpps imorgon och nyheterna trillar in på hemsidan, så dags för en egen tråd:). Av de jag sett i butikerna är jag väldigt... 20 21 22
Svar
430
· Visningar
45 039
Senast: Snurre
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i... 2
Svar
25
· Visningar
4 473
Senast: pews1972
·
Småbarn Nu har overallerna börjat trilla in i butikerna & allt som hör till värmande ytterplagg. Jag med en son som är född i januari 2011...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: Ajda
·
Utrustning Nu är snart Hööks Höst- och vinterkatalog för 2010 här! Redan nu börjar det dyka upp nyheter på hemsidan, och jag tänkte att vi här... 17 18 19
Svar
363
· Visningar
43 458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Shop to you drop, del 4
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka