Hööks rumpvärmare i teddy...

domino

Trådstartare
Hur har dom tänkt sig passformen på den?
Köpte en igår och provade på min gamla sadel här hemma... :crazy:
Fickan bak är ju jättestor, där bakvalvet ska vara.. Gick ju tom ner under bossorna,kan ju inte vara behagligt för hästen när man sitter i sadeln. Hur är det meningen man ska fästa stropparna fram?
:confused:
Tacksam för svar! :bow:

Sv: Hööks rumpvärmare i teddy...

Jag köpte en från Börjes o den va bra i strl. På den sitter det ett resårband (från framkant-bakkant)som man trädde runt kåpan, vet ej hur Hööks´ ser ut.

Tittade på Hööks hemsida nu o den rumpvärmaren såg ju rätt skum ut måste jag säga :crazy:

Har aldrig sett den i verkligheten, bara på bild. Och jag har då tänkt på att den ser så stor ut baktill och alltså var det så. :crazy:

Min fungerar utmärkt! Vi är flera i stallet som har den och den passar nog alls tror jag...

Okej. Men går den inte under bossorna? Nu har jag bara provat den på min gamla sadel med lågt bakvalv. Men kanske passar bättre på den andra med högt... Var färster man stropparna fram??

har en från Källquist som påminner om Hööks, på den fäster man stopparna i sadelgjords stropparna. Den är oxå rätt stor baktill men jag drar inte ner den helt. Den sitter ju bra när man själv sitter i sadeln.

Liknande trådar

Utrustning Som så många andra sitter jag också fast i sadeldjungeln. Jag fick hem min häst (12 år, valack, 168 hög, 75% Trakehener 25% Eng...
Svar
5
· Visningar
2 004
Senast: ameo
·
Utrustning Ja nu ligger ju sadeln inte tillräckligt bra eftersom att kila upp den ens kommer på tal. Men jag behöver prata om detta.. Jag är... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
13 845
Senast: Nominous
·
Utrustning Har en treåring under inridning och har som säkert många andra det delikata problemet att jag hittar inget vettigt att lägga på hans...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: oki
·
Utrustning Jag har två islandshästar varav den ena mycket kräsen med sadelval. Han gillar inte alls bomsadlar om de är över 35cm långa(har hittils... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
11 610
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka