Hööks specialbett?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Disab
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 335
Sv: Hööks specialbett?

Det är bra om det finns länk eller bild till bettet

Var på en hopptävling förra helgen (110-125 cm). Var och varannan ryttare red med det då! :smirk:

Cronis skrev:
Det är bra om det finns länk eller bild till bettet

Tro mig - jag har försökt. Men Hööks har lagt in så att det inte går att länka. Sorry.

Detta bett!:

500204.jpg

Jag har inte provat det men tycker att det verkar HELT onödigt

Sorbe skrev:

Hur sjutton lyckades du länka?
När jag försöker så kommer det bara upp en ruta att den skyddas av upphovsrätten osv osv!

Jag har studerat det där bettet flera gånger och en sak begriper jag inte!
Hålls bettet ihop av en nylon tråd :confused: Är inte det lite väl riskabelt :crazy:

Haha, tro mig, efter 5 år med byggande av hemsidor osv... Så har man lärt sig!

*viskar hemligheten*
När rutan kommer upp, dra upp den så du har "OK"-rutan på själva bilden, sen klickar du med BÅDA knapparna på musen samtidigt på "OK" så ska vanliga runtan komma upp! Men ibland händer det att du får göra så flera ggr, för man måste verkligen trycka EXAKT samtidigt! ;)
Nu har du lärt dig nått nytt idag! :)

Sorbe skrev:

*viskar hemligheten*
När rutan kommer upp, dra upp den så du har "OK"-rutan på själva bilden, sen klickar du med BÅDA knapparna på musen samtidigt på "OK" så ska vanliga runtan komma upp! Men ibland händer det att du får göra så flera ggr, för man måste verkligen trycka EXAKT samtidigt! ;)

AHA!!!!!
Fixade det på första försöket!!! Hade jag ingen aaaaaning om! Tack!

Sorbe skrev:

*viskar hemligheten*
Eller också kör man med annan webläsare än explorer.... :angel:

//Alice

Varför byta när man redan kan de flesta knepen?!

Sen funkar inte det jag vill på nått annat än Explorer!

Sorbe skrev:
Varför byta när man redan kan de flesta knepen?!

Sen funkar inte det jag vill på nått annat än Explorer!
Det beror ju på vad man är ute efter. Personligen tycker jag explorer är förkastligt och en alldeles för viruskänslig miljö (så även outlook). Har hittat en webläsare som passar mina behov bättre än explorer...

Men nu var det ju inte webläsare som tråden handlade om! Ber trådskaparen om ursäkt för sidospåret! :bow:

//Alice

Jag tycker det därför det finns ingen anledning till ann använda det! Det sägs att ett bett är inte skarpare än ryttarens hand så varför kan man inte då lika gjärna rida med ett "snällare" bett.

Jag fattar inte hur bettet fungerar? Alltså ska den svarta remmen vara under eller på nosryggen?
Om den är nosryggen så fattar jag funktionen, men annars :confused:

Etoile skrev:
Jag fattar inte hur bettet fungerar? Alltså ska den svarta remmen vara under eller på nosryggen?
Om den är nosryggen så fattar jag funktionen, men annars :confused:

Remmen funkar ju som en vanlig kedja.

Den ska såklart vara under hakan! Det är ett stångbett = måste ha kinnkedja. Istället för en kedja har detta bettet en nylonrem. Tycker det verkar vara ett trevligt bett! Jag har dock inte sett det i verkligheten och vet inte riktigt hur bettet sitter ihop och hur nylonremmarna ser ut. Men jag tycker ändå det ser trevligt ut.

Angående högerklicksskydd: Ett lättare knep än att mixtra med rutor o greja är att klicka snabbt på vänster och sen höger musknapp. Då kommer 'menyn' upp direkt.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 329
Senast: Silje
·
Utrustning Hej! Nybörjare på bomlös sadel. Hittade en begagnad från hööks som endast är provad. Padd under och allt såg fint ut. Men så när jag...
Svar
4
· Visningar
535
Utrustning Ni som har lite större storlekar på ridbyxor vart köper ni dem? Jag har kikat på hööks hemsida men hittade inte många ridbyxor där som...
Svar
7
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 916
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka