Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

Sv: Hööks Vår-Sommarkatalog 2011

KL
Frågar här med då... Är Maxam easyfit GP en skitsadel eller funkar den att använda trots sitt pris? Tycker det verkar konstigt...

Det är ju ingen WOW sadel precis..

Men min kompis har haft en sån till vardags/skogs ridning och den har väl fungerat till det..

Men om det vore jag som skulle köpa en billigare syntetsadel hade jag hellre köpt en begagnad Wintec för samma pris, med förutsättning att den skulle passa vill säga..

kl
Någon som har köpt och har en bild på detta träns i brunt? http://www.hooks.se/Assets/ProductImages/Large/300676/300676_04.jpg
En häst i stallet har det tränset, tycker att det är en aning plasigt, men annars fint. Dock är ju pannbandet rätt fult, fel snokrem sitter även på på bilden.
skyyy_129124862.jpg

Men det där är väl den gamla bruna färgen? Hasselnöt hette den va? Nu är det ju mörkbrunt. :)

Du kan själv göra detta vattentest hemma. Sa de hur mycket vatten de använt? Iallafall, sätt bara täcket över en hink, så det bildas en "liten fördjupning" ner i hinken. Fäst täcket med ex gummiband runt hinken. Sedan häller du på vatten ex 1 liter och låter det det stå x antal timmar. Sedan kan du känna på undersidan om det är blött =)

Hade du något täcke under? För då kan ju det dra åt sig fukt utifrån och resultera i att man "stänger" in fukten där.

Frågan är ju hur mkt som skiljer ett vattentest mot verkligheten? I verkligheten så faller ju regnet ner, och hästen rör sig?

Nej, inget täcke under, utan bara det täcket. Ponnyn är en shettis med REJÄL päls, klippt på hals, bog och halva undersidan av magen.

Efter 4 h i rejält regn (Inte ösregn men nästan) så var ponnyn 'kall' under täcket, men inte blöt. Täcket var däremot blött i fodret, några torra fläckar men annars blött hela innerfodret från bakom manken och bak till svansen. Inget som runnit in i linningen. Ponnyn inte svettig eller liknande.

Så läcker inte täcket är det banne mig ett mysterium. Sen, jag tror ju inte de ljuger om att täcket inte läckt under vattentestet (de väntade 2 dygn tom för att se), men jag undrar hur mycket som skiljer vattentest och verklighet åt? Dvs kan ett täcke klara vattentest men inte 'duschning' t ex? Nu är det ju fel årstid för det, men annars så skulle det ju vara intressant att sätta det på ponnyn och ordna lite konstgjort regn och duscha ovanifrån på täcket och se vad som händer.

Häst vet jag inte, men ponny och arab så är det inte så långt emellan alla ggr.

Jag håller för övrigt med om att jag personligen inte tycker det är snyggt med för blaffiga (breda) nosgrimmor på för små huvuden.

*KL*

Hööks har testat täcket i helgen och anser att det inte läcker. Intressant det här. Deras förslag var att hästen blivit svettig. Isf blev han svettig i plus en grad, och utan att pälsen påverkades alls/han kändes varm, utan svettningen visade sig bara i blött innerfoder.

Trist, känner en som också har haft det med stjärnor och det läckte också in tyvärr:/ Tycker inte du ska ge dig, om du kände att ponnyn inte var varm och det var genom blött. Men det är konstigt att de inte läckte när det testades.

kl
Någon som har eller sett Callaghan-tränset på riktigt? Är det lika snyggt som på bilderna?

Petade på båda idag, det svarta tyckte jag var jättesnyggt!
På det bruna såg nosgrimman väldigt plastig ut och pannbandet föll mig inte i smaken. Synd, jag hade det på inköpslistan :(
Lädret kändes (för priset) kanonfint! Jag testar alltid att knäcka och böja åt alla håll och kanter :D

Jag ska köpa ett träns, velar mellan Artemist och Tudor i mörkbrunt.
fördelen med tudor är att det är billigare eftersom det ingår tyglar. men jag tycker ite om släta lädertyglar.

kanske kan kolla här, fast de inte är nån nyhet. Är det någon som har, eller har provat, deras softshellridbyxor?
Har bestämt mig för att inte köpa nya skor på Hööks, så funderar på vad jag ska inhandla för mitt tillgodokvitto :p

Åååh, hade jag itne haft ett regntäcke hadde jag köpt det röda från thermo-master :D:D:D har ju det gröna redan :P!

annars beställde jag sånt som funnits länge, som tömkörningsgjord osv.

Det är faktiskt otroligt fint! Det är ingen som tror mig när jag säger att det är ifrån hööks. :p

Mjukt och fint, Min ponny som det vanligtvis tar x antal veckor för att acceptera ett nytt träns, tyckte det här var helt okej
med det samma! Men pannbandet blev bortplockat fort som attan. :p Dock något stort i storleken.

testtrans_by_tarjeis-d37pj50.jpg

Det är mörkt chockladbrunt. Inget rött i, precis som jag vill ha det!

Får ta ny bild nu när ponnydjuret är klippt. Det gör sig extremt mycket bättre på hennes huvud då!

Snyggt tränset blev och hästen är ju urläcker :love:

*knapp*

Ja, jag kände såklart inte bara på träns när jag var där... :angel:
Inga vårnyheter dock.
img_1224_129377012.jpg

kanske kan kolla här, fast de inte är nån nyhet. Är det någon som har, eller har provat, deras softshellridbyxor?
Har bestämt mig för att inte köpa nya skor på Hööks, så funderar på vad jag ska inhandla för mitt tillgodokvitto :p

Har provat de, de var 10-15 cm för korta för mej... Så sak dom passa sak man nog ha ganska kort ben, är sj 177cm lång och har ganska långa ben.

Plockade du bort pannbandet :o

Om jag hade så mycket pengar över skulle jag köpa tränset bara för pannbandets skull :love:

Till alla:

Någon som sett hur det där gröna schabraket och luvan på sidan 123, SM Excellent.
Är det så där lysande limegrönt irl som det ser ut att vara på bilden ?

Det "Burberry"-rutiga inne täcket på sidan 66, är det något att ha ?

Hur väl stämmer passformen på Seamless boxertrosan på sidan 33 för 55:- ?

Perfekt för mig, alla ridbyxor är alltid för långa så jag får vika upp :D Älskar när man slipper, det blir så knöligt...

*kl*
deras "discogrimma" finns inte kvar på hemsidan länge :mad:
Funderar på köpa deras ponnyträns...dom har ju inge stort utbud med utrustning för minishettisar :(

KL, Var på Hööks idag för att shoppa 2 schabrak jag spanat in i katalogen men kom hem tomhänt. Kvaliteten kändes riktigt usel och det hängde trådar/var snett sydda osv. Blev riktigt besviken faktiskt :(

Det är ju ingen WOW sadel precis..

Men min kompis har haft en sån till vardags/skogs ridning och den har väl fungerat till det..

Men om det vore jag som skulle köpa en billigare syntetsadel hade jag hellre köpt en begagnad Wintec för samma pris, med förutsättning att den skulle passa vill säga..

Dom passar tyvärr inte, men det blir nog att jag satsar på en vanlig Thorowgood T4(begagnad) istället för jag kom på att man nog ändå inte kan ha bredaste järnet i maxamen:(

KL
Jag har tänkt köpa den nya repgrimman med ringar på sidorna för tyglarna.:laugh: Brukar rida mycket i repgrimma men har aldrig kommit på nån bra o smidig lösning att fästa tyglarna på..

Liknande trådar

Hemmet Ni som har en liten kontorsplats hemma, hur har ni det? Visa gärna bild :) Tycker inte jag får till det bra i nya boendet så har... 2
Svar
31
· Visningar
1 768
Senast: golit
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 192
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 145

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka