Först blev de lite sämre, sen har de blivit mycket sämre. Jag har ingen häst men bär ved (och diverse annat) i dem. Numera betraktar jag dem som förbrukningsvara, skrotar en handfull efter en vinter. Tycker också att de "tappar formen" rätt snabbt och blir svårare att lasta i då.IKEAS har blivit sämre. De gamla kassarna var bra. De nyare är av sämre kvalité och inget att fylla många kg i eftersom de efter ett tag går sönder i handtagen mm.
Det går att knöka de fulla med flera kg men föredrar att ha max 3-4 kg i dem. Just för att slippa knöka in dem.
Ni som har erfarenhet av andra påsar hur uppfattar ni livslängd och tålighet för de andra alternativen om man använder dem till grovgöra som inkluderar skav mot mark och riviga kanter på veden? Är det lönt att byta till dyrare påsar och tro de ska hålla så att de blir prisvärda i längden.
Många lovordar Hööks. Är det någon som har ett omdöme om Granngårdens? (som är lättare för mig att få tag på) Om man ser till andra kvaliteter än kg hö som går att mula i...
@ameo om det är gamla ikea-kassar ska du ta vara på dem för framtida bruk, även om du inte har dem till höet.