Hoppa i dressyrsadel?

Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Du kan hoppa så högt du vill bara att du sitter bra i sadeln och att du känner dig säker :)
Jag kan inte hoppa i en dressyr sadel kan jag säga :angel: :D
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Ja.än så länge är det nog ingen fara.Är hopprädd så 50-60 är väl det högsta den närmaste tiden iaf:o
Men roligt är det:bump:
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

När jag provred min märr red jag i dressyrsadel och då provhoppade jag också. Hindren gick väl på drygt en meter eller så, det gick bra, men knäna var utanför kåpan :D
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Jag har inga problem med det. Men min sadel har inga stora klossar, då får ja det svårare.
Har hoppat 80-90 cm banor i dressyrsadel:)
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Jag tycker det beror på hur hästen hoppar! Har du en häst som verkligen hoppar väl, mjukt och utan konstiga knyckar eller andra ryck, då kan man hoppa rätt högt. Men har man en knorkig häst så hoppar jag inte gärna alls i dressyrsadel! Hellre barbacka i så fall.
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Jag hopptränade på runt 120 med min dressyrsadel en period. Inga som helst problem.
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Känner en som brukar hoppträna sin ponny i dressyr sadel och då ligger hindrena på en meter osv!! Så visst går det men man borde tycka att man får mera stöd och komemr upp mera och kan följa med mera i språnget..men men..:angel:
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

*knapplån* Då får hoppsadel komma senare.Är ju så mycket annat man vill köpa.
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Fin häst! Vill bara säga att - lägg sadeln längre bak, den ser ut att ligga väl framme på bogarna. Och rygg bakom sadeln finns det ju gott om, synd att inte utnyttja utrymmet, tycker jag som själv har en extremt kort häst... Lägg sadeln tre fingrar bakom bogbladets yttersta spets när hästens framben är i högsta läget, det underlättar säkert hoppningen också alltid på nåt vis! ;)
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Har aldrig hoppat i dressyrsadel, men det kan väl inte vara nåt problem på dom höjderna? :)
Det känner du nog bäst själv. Det ska ju vara lite kortare stigläder bara.
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

Det beror helt på din sits, och hur långa ben/korta läder du behöver.
Jag har nästan aldrig problem att hoppa i olika sadlar trots att jag har en extrem hoppsadel i vanliga fall :p
Men vissa har ju svårare äbn andra med hoppsitsen.
 
Sv: Hoppa i dressyrsadel?

jag kan hoppa utan problem i dressyr sadewln, däremot är det helt omöjligt att rida dressyr i hoppen....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Pärla klämde sin lilla tass i dörren 😭 Det blev tvärdrag och jag hann inte stoppa dörren helt. Så den flög inte igen med full kraft men...
Svar
3
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 050
Senast: Pratsch
·
Ridning Hej! Har fått ett problem med min medryttarhäst som jag skulle vilja reflektera lite om! Jag har ridit min medryttarhäst i 4 månader...
2
Svar
22
· Visningar
5 812
Senast: yamyam
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp