Hoppande travare!!

nilema

Trådstartare
I helgens hopptävlingar I Vännäs fanns det med en aktivt tävlande travare som hoppade 1.20 felfritt!! tyvärr utan placering. 9 årig hingst som har tjänat ca 448.000:-, så det är ingen "dålig" häst. (startar i Boden på torsdag)
Kan kanske sticka i ögonen på visst ridfolk som säger att travarna inte duger till nåt!
 
Trevligt att någon låter sin travhäst kombinera karriären med andra roliga aktiviteter.

Däremot tycker jag det är tråkigt med detta krig mellan travfolk och ridfolk angående travarnas kvalitéer.
Visst finns det travare som fungerar alldeles utmärkt som ridhästar, det är väl inget snack om saken! Och vill man lägga ner ett jättejobb på att få en fd travhäst att bli en ridhäst så är det ju upp till var och en. Däremot tycker jag att även travfolket borde förstå att om man söker en tävlingshäst för hoppning eller dressyr så är ju inte en travhäst det första alternativet man letar efter, av den orsak att det finns hästar som är bättre lämpade för detta. (sen är det också sant att vissa halvblod ändå int epassar som varken dressyr- eller hopphästar, men å andra sidan så passar inte alla travhästar på travbanan heller...)
 
Han var mycket duktigare än vissa av de andra hästarna som han tävlade mot och det är alltid kul att se ett varmblod.
Jag var själv där och såg honom hoppa :-)

Vicky
 
Gud så kul=)
Go varmblod.
Vad hette hästen?

Ett par hästar från "mitt travstall" startar på boden snart...=)
 
va kul!!Sånt blir man bara sååå glad när man får höra!!
 
Vad KUL att travarna kommer ut på hoppbanorna :smirk:
Vill man ha en travare som ridhäst eller ett halvblod som ridhäst så är det väl var och ens ensak och ingen annans. :p
 
Skoj! Visst kan travare, om man orkar skola om dom!
Själv har jag bara börjat tröttnat på trångsynta människor som tror att travarna bara hör hemma på ett enda ställe. Travbanan.
Speciellt när det faktiskt bevisligen finns travhästar som klarat sig bra på ridbanan!
 
Hästen heter Rikstens Frodo och hon som rider heter Hanna..Hon är otroligt duktig på att hoppa travare..Hon hoppade en annan förut som oss var en storhoppare! Och Frodo är såå otroligt snygg! :bump:
 
Jag började i år att tävla min NSV i hoppning och har även tagit FT kortet på honom...det är så kul.
Jag älskar människor som satsar på travare för visst kan de !!
/Cetzy
 
visst är det härligt att ha en travare! Man kan tävla ute på TRAVbanan och på RIDbanan. Härligt!!

;)
 
Min travare har inte hoppat 120 men han vann Hoburgsritten (distans 5 mil) i somras (viserligen inte startad de senaste 6 åren) Jag skall försöka starta min nordis nu i vinter han har placeringar i banhoppning och tränat för att starta fälttävlan (tog kortet i höstas)
/Cetzy
 
Jajamensan visst kan de!

Min travare som heter Dean Trot gick på banan tills han var 9år, sprang in ca 280 000kr och var tom med i en V75 final -stolt-

Nu mer har jag omskolat honom till ridhäst. Vi har tävlat hoppning några gånger och ridit Bergaritten, en distansritt på 4mil. I vår ska vi starta i en lättare dressyrtävling är det tänkt. Det ska bli spännande o se folks reaktioner när man kommer med en travare på dressyr tävling. Jag bryr mig inte det minsta om vad någon säger, jag är så otroligt stolt över min häst!!!! :)
 
Ja, jag hade tänkt det.
Det skulle vara skoj att rida ihop. Hon jag red med förra året har tyvärr inte kvar sin häst så jag har ingen att rida med nästa år.

Vart har du din häst uppstallad nu?
 
Det som är kul med Rikstens Frodo är ju att han både tävlar i trav och tävlar i hoppning parallellt.
 
Såg efter att jag skrivit inlägget tidigare att Rikstens Frodo slutade att tävla trav i fjol, men innan dess tävlade han trav och hoppning parallellt.
 
Jag hade oxå en travare som sköthäst som jag red lektion och tävlade hoppning med. Inte så högt kanske hoppade bara en meter med han som högst men det berodde mest på mig själv. Han tävlade trav medans jag skötte honom.
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 094
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
375
Senast: cassiopeja
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 433
Senast: Görel
·
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp