Hoppande travare!!

Sv: Hoppande travare!!

Jag slaktar hellre än att se dom komma till nån som inte klarar av dom. Det är inte lätt att få dom sålda även om dom är utbildade.
 
Sv: Hoppande travare!!

Vill du diskutera slakt-frågan kan du väl starta en ny tråd istället för att dra upp en gammal tråd om Hoppande travare?

Snigelfarmor har rätt. Döda djur känner inte. Fd travare som kommer till okunniga hem pga att de är billiga är vanligt, det kan gå bra men i många fall inte. Det krävs att man kan utbilda dom, vilja betala för att ta hjälp av tränare, vetrinär etc. Att hästarna kan vara fina individer, javisst men det finns ett överskott av fd travare.

Det är bättre att ta sitt ansvar än att hästen säljs runt och hamnar på slaktbilden ändå fast Italienvarianten... eller dit fd travare hamnar där de köra lopp på gatorna? (minns inte landet)
 
Senast ändrad:
Sv: Hoppande travare!!

man måsten ju fråga alla hästvana människor som möjligt. fråga Josefin Stolt, hon är duktig och har redan två travare som räddas från slakt, fråga henne. Sök på Josefin Stolt på facebook.;)
 
Sv: Hoppande travare!!

Det är ju det vi har. Jag säljer/ger bort dom om jag vet att dom får det bra. Och vad gör man,med en hingst som inte håller för ridning, ingen vill ju ha en hingst.
Jag vill att mina hästar ska ha det bra om dom ska leva annars är der bättre att dom blir slaktade.
 
Sv: Hoppande travare!!

och josefin stolt kan ta emot ett 50 tal till travare? Isåfall skulle hon nog få den mängden omgående. Men när det finns mer hästar än dugliga intresserade ryttare som klarar av att ge en travare en bra utbildning och liv, ja då kan slakt vara ett bättre alternativ för de som blir över!

Och tror du seriöst att man VILL slakta sin bästa vän? Att det är ens mål?

Efter ett par år ock lite insikt i hur saker ser ut och fungerar i verkligheten kanske gör så att du ändrar uppfattning om den här frågan...
 

Liknande trådar

Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 141
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så blev det dags för hopptävlingsdelen av klubbcupen, och dags för mig att visa vad jag går för på en hinderbana. :p Bedömningen var...
Svar
0
· Visningar
377
Senast: cassiopeja
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 441
Senast: Görel
·
Avel Hallå alla! Funderar på olika hingstar jag skulle vilja använda på mitt sto i framtiden. Alice är e. Last Liberty ue. Temple wind xx...
Svar
7
· Visningar
1 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp