Hoppet och glädjen kommer tillbaka

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från i våras när allt var jobbigt känns det så mycket bättre nu!
Jag börjar hitta tillbaka till mig själv, glad, stark och problemen ter sig inte lika stora, nattsvarta.

Jag har äntligen ett hem, en underbar lägenhet där jag går och myser, njuter, känner lycka!
Nytt jobb som genererar ett lugn, glädje att vara bra på nått, mer pengar och därmed bättre ekonomi.
Pengar på kontot, en ljus framtid.

Mitt i allt har jag ett ljus inom mig, som brinner. En låga jag inte kan släcka..
Jag vill bli hästägare igen! Jag ser tillomed framemot tidiga mornar med utsläpp :D
Skador och bakslag räknar jag med men jag vill ha den där kompisen igen. Som jag upptäcker naturen tillsammans med, tar risker och växer som människa, ihop med ett av de vackraste djuren jag vet :heart hästen

Jag delar detta med er då jag vill berätta för alla egentligen men är rädd för vad de ska tycka.
Det första min mamma sa var "köp inte häst igen vad du än gör"
det gjorde lite ont
 

Jag hämtar första egna hästen (ponnyn) imorgon. Jag är 35 och har inte sagt nåt till min mamma än för hon kommer ha så mycket åsikter :o.

Hoppas du hittar en ny fyrbent vän! :love:

åh :love: ja kommer inte berätta heller förens den är här :D Tack!
Blir nyfiken vad du hittat för ponny?
 
åh :love: ja kommer inte berätta heller förens den är här :D Tack!
Blir nyfiken vad du hittat för ponny?
Min gamla medryttarhäst. Han stal mitt hjärta totalt under de åren jag red honom och även om det gått närmare 8-9 år sen jag red honom så kändes han som sitt gamla (yngre) jag när jag var och provred. Han är 22 år nu och vi ska bara mysa i skogen, kanske nåt litet pass på banan nån gång bara - för att jag själv behöver rida för instruktör känner jag.
 
@Nepenthe Min mamma vet inte att jag föder upp hästar.... :angel: Hon tror att jag endast har två ridhästar (har 2 ston varav ett dräktigt nu + en unghäst)
Hon har dock gett upp med tjatet om jag inte ska sluta med häst snart. :p Mammor har alltid så mycket åsikter, strunta i det bara!

Och yey till att du vill hoppa terräng med din häst, det är det bästa som finns! :D

Haha, det bästa jag hört på länge :rofl: mammorna oroar sig säkert mest, därför de säger sånt!
Tack för att ni peppar mig :bow:
 
Min gamla medryttarhäst. Han stal mitt hjärta totalt under de åren jag red honom och även om det gått närmare 8-9 år sen jag red honom så kändes han som sitt gamla (yngre) jag när jag var och provred. Han är 22 år nu och vi ska bara mysa i skogen, kanske nåt litet pass på banan nån gång bara - för att jag själv behöver rida för instruktör känner jag.

Åh va roligt (tror jag läste tråden om honom kom jag på nu)
Rida i skogen är ju det bästa. Gör gott för själen :)
Har du facebook? Följ gruppen between horses ears om du inte redan gör det, man drömmer sig bort
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 706
Senast: Rie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Känns som luften gått ur mig, jag är ledsen ofta. Kämpar med extremt mycket på jobbet, vara trevlig och tillmötesgående.. Jag tänker...
Svar
7
· Visningar
944
Senast: Nepenthe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 332
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp