Bukefalos 28 år!

Hopphingstar 2007 ??

Sv: Hopphingstar 2007 ??

aha, gjorde du???? Berätta!!! Såg du benställning?

Var han trevlig i modellen? Såg du han i rörelse?

Camilla
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

*KL*

OK har precis letat mig fram till denna tråd efter en hint på Dressyr att den fanns!!! Har läst Baklänges en bit men det blir mastigt kom till listan och undrar lite...
Har en liten fundering på att betäcka mitt ena sto med Heartbeat e. Heartbreaker finns hos Hästtak tror jag det var men eftersom han inte är med på er lista blir jag nyfiken på om jag kan ha missat nåt om honom varför man inte ska välja honom typ - vad är era åsikter???
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

*KL*

OK har precis letat mig fram till denna tråd efter en hint på Dressyr att den fanns!!! Har läst Baklänges en bit men det blir mastigt kom till listan och undrar lite...
Har en liten fundering på att betäcka mitt ena sto med Heartbeat e. Heartbreaker finns hos Hästtak tror jag det var men eftersom han inte är med på er lista blir jag nyfiken på om jag kan ha missat nåt om honom varför man inte ska välja honom typ - vad är era åsikter???

Jg tycker han såg mkt trevlig ut på unghäst VM nu i höstas o är oxå lite mer nyfiken på honom. Framförallt vad han ger då han är ganska bitig själv eller rättare sagt: vilka ston tror ni att han passar?
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Jag ville skapa listan utifrån ett Elit perspektiv, dvs hingstar som redan visat att de kan ge avkommor med kapacitet att hoppa de allra högsta klasserna.
Hingstarna på listan har varit i avel längre än Heartbeat och visat att de kan ge toppavkommor. Mingränsen har varit WC starter ungefär. Ett par yngre har vi gjort undantag för ex är Contendro och Cardento med och ingen av dem har avkommor så högt än men de har godkända söner efter sig och så många riktigt bra hästar på högsta nivå i unghästklasser att vi tagit in dem ändå.

Heartbeats äldsta avkommor är väl ter eller fyra nu och det räcker ej. Egna meriter i sporten är ej tillräckligt för att hamna på den här listan.

Med detta inte alls sagt att han är någon dum hingst, tvärt om, jag håller honom ganska högt bland Heartbreakers söner. Men än är han för oprövad i avel. Heartbreaker är dock på listan och finns tillgänglig för avel via FAI från Eklunda.

I denna tråd försöker vi fokusera på hingstar som redan visat upp att de kan ge toppavkommor. Jag föreslår därför att du startar en ny om Heartbeat eller forstsätter på den som finns (Heartbeat tråd) (som jag själv startade förra året). Jag skriver gärna mer om honom där då jag själv är lite nyfiken på honom.
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Ok Förlåt jag fattade inte detta jag hoppade som sagt in på hint från Dressyr och började bakifrån:angel:
Jag ska genast hoppa över på Heartbeat tråden för jag tycker onekligen att han är intressant!!!

på ev. återseende i denna tråd :D
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Rankingen av hoppförärvare ser ut så här för 2006 (topp 10):

Darco
Contender
Quidam
Cassini I
Burggraf
Papillon Rouge
Indorado
Cavalier Royal
Libero H
Guidam


Burggraf finns på fryst via Eklunda men jag tror inte de har någon anstormning av ston till honom.
Papillon Rouge är jag själv svag för, tycker det vore något som verkligen skulle passa oss. Indorado är yngst i samlingen och har många i sin fan-club, borde göra att vi får upp ögonen för honom, eller?

efter WCfinalen blev jag väldigt förtjust i just Papillon Rouge. vilka fina avkommor! :love: ngn borde verkligen ta in på honom.. :angel:

hur går det för er i era funderingar? har ni bestämt er än?
 
Hingst med många bra förfäder i stammen?

Finns det någon hingst som har många av dessa hopphingstar i stammen och som finns i avel?
tex en hingst med For Pleasure-Cardento-Robin Z.(fantasihäst).
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Att välja hingst är ju både roligt och kanske lite trixigt. Lord Z verkar nedärva väldigt mycket prestation. Jag har själv ett tyskt sto vars mor är helsyster med Lord Z, med Acorado som far.

Personligen skulle jag bara välja en hingst från Tyskland. Stall Maas Hell som fött upp både Calvaro, Acord II, Landadel, Canturo och en mängd andra topp internationella hingstar. Maas Hell har bra hingstar Lancantus (Lord Calando-Cantus) Acolord (Acorado-Lord) Acodetto (Acorado-Contender) En relativt ny hingst Contefino som jag tror är efter Contendro
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Att välja hingst är ju både roligt och kanske lite trixigt. Lord Z verkar nedärva väldigt mycket prestation. Jag har själv ett tyskt sto vars mor är helsyster med Lord Z, med Acorado som far.

Personligen skulle jag bara välja en hingst från Tyskland. Stall Maas Hell som fött upp både Calvaro, Acord II, Landadel, Canturo och en mängd andra topp internationella hingstar. Maas Hell har bra hingstar Lancantus (Lord Calando-Cantus) Acolord (Acorado-Lord) Acodetto (Acorado-Contender) En relativt ny hingst Contefino som jag tror är efter Contendro

Lacantus är mkt fin,allround hingst av högsta klass. Contefino är e
Contender-Corofino,men tyvärr inte helt i form just nu.Calido är just nu-äntligen-mkt efterfrågad här!!

/b
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Har en 6åring efter Heartbreaker. Han har för att vara lite klyschig gått "från klarhet till klarhet". Har ännu inte mött en uppgift som verkar varaförstor för den lille hästen.

Sjuk skön hinderbjudning, grym hinderuppfattning, går alltid sluten, sjukt snygg att se på, väldigt korrekt byggd.

Tyvär är de allra flesta heartbreaker avkommor sjukt egensinniga och hårda i huvudet, på gott och på ont. Min vill hoppa och han gör det oavsett vad jag pysslar med. Men dom är ju tyvärr lika jävliga när man tex inte vill att de ska gå på bakbenen.

ja, det är min erfarenhet av heartbreaker avkommor, fantastiska tävlingsindivider men absolut inget för den rädde.
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

.....och ofta åt det mindre hållet som din verkar vara...

(fyller bara på lite)
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Hearbreaker har haft många ston i Belgien och Holland med ingen har blivit en riktig "all the way grand-prix horse", ungefär som Irco Mena här hemma, mkt bra men........det har ändå inte blivit ngt "stort"
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Om M Whitacker valt Mozart i den finalen istället för Portofino hade Papillon haft 3 avkommor!!!! i wc-finalen :cool:

Här har du en riktig Papillonfan! Jag har ridit och sett många avkommor. De är dock inte att leka med! Finns mkt i huvudet på dem, men otroligt många har ju gått hela vägen
 
Sv: Hopphingstar 2007 ??

Om M Whitacker valt Mozart i den finalen istället för Portofino hade Papillon haft 3 avkommor!!!! i wc-finalen :cool:

Här har du en riktig Papillonfan! Jag har ridit och sett många avkommor. De är dock inte att leka med! Finns mkt i huvudet på dem, men otroligt många har ju gått hela vägen

det är inte annat än att man blir lite avis.. :d jag skulle vara nöjd med en jag.. ;) sen är jag av den fasta övertygelsen att om det inte finns relativt mkt i huvudet på dem så blir de heller inte riktigt bra.. :angel: hahaha, nej men lite utmaning ska det allt vara :D

ngn som tänker ta in på honom nästa år?? :love:
 

Liknande trådar

Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 950
Senast: ginnies
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 071
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 289
Avel har 2 ston jag ska betäcka i år....beslutsångest... ena stoet är 2 år E: Cardento-Cortus. Hon är enormt stor, redan 170 cm och har...
2
Svar
27
· Visningar
4 067
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp