Bukefalos 28 år!

Hoppövningar för 4-åring?!

J

JLW

Det står helt still i min hjärna just nu så jag vill gärna ha tips på olika och bra övningar för en fyraåring som bara har hoppat enklare, mindre banor! Han hoppar allt och har väldigt lätt för sig, än så länge när hindrena är max 80cm höga i alla fall och han kan kasta sig över lite hur som... :p

Så vad kan göra för att krångla till det lite lagom? ;)
 
Sv: Hoppövningar för 4-åring?!

Var inte så svårt att bara googla lite iofs :angel:
 
Sv: Hoppövningar för 4-åring?!

Gör en stor " åtta " över hela ridbanan och sätt två hinder i mitten. En i ena varvet så man kan göra snett igenom i det varvet och en i andra. Det är viktigt att du mäter ut så att hästen kan göra snett igen och komma rakt på hindret. Gjorde det på mitt sto , det funkar ! :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 483
Senast: zarmino
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 589
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 742
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 786
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp