Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min kompis kille kommer oxå från ett annat land. Det är riktigt underhållande att närvara när han ska gå till affären som exempel å frågar om hon vill ha något och hon svarade dammsugare (som i bakverket).Kan meddela att det här med att vara gift med en person som inte är så bra på svenska är lite oväntat underhållande. Min man kom just ut från arbetsrummet här hos mina föräldrar på sydkusten och var jätteförvånad eftersom han nyss pratat med en svensk kund som berättat att den närliggande byn Böste är lite av ett partyställe där det även anordnas en stor tennistävling varje år. Jag bara gapskrattade och sa att nu har det nog blivit lite fel här... Jag vet inte hur många här inne som känner till Böste, men det är alltså en extremt sömnig, pytteliten by med typ 30 hus. Ett sådant där ställe som man missar ifall man råkar blinka när man kör igenom, liksom. Där finns inte ens en affär och garanterat inga tennisbanor eller partyställen, det är liksom skrattretande att bara tänka tanken
Båstad. Kunden hade pratat om Båstad. För en britt som inte har stenkoll på de svenska vokalerna låter "Böste" och "Båstad" ganska likt - min man uttalar Böste som "Bosste" så steget därifrån till "Båssta" är inte särskilt långt. Jag blir alldeles fnissig varje gång jag tänker på hur det i min mans huvud måste ha gått runt "men kan det verkligen vara ett partyställe, det där stendöda lilla stället man kör igenom på väg hit? Och var fan är alla tennisbanor?!" medan han till kunden sa något lite lagom förvånat och artigt![]()
Min kompis kille kommer oxå från ett annat land. Det är riktigt underhållande att närvara när han ska gå till affären som exempel å frågar om hon vill ha något och hon svarade dammsugare (som i bakverket).
Där läser jag Brandcontainer varje gång…Tråden ”Blandcontainer avfall” ville min hjärna koppla till hundar.
Bordercollie
Ja några bokstäver stämmer ju iaf.