Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 563
  • Visningar Visningar 146 929

Bukefalos 30 år!

Ny kaffemaskin på jobbet. Men, kaffe med toner av kantarell? :crazy:
IMG20250610063554.webp

Jag rapporterade att jag hört en gök idag och fattade inte varför alla blev så imponerade att jag kunde känna igen det lätet. Skumt tänkte jag eftersom gök är ett fågelljud barn brukar kunna? Gökur? Vad jag hade skrivit? Hök. Nä, jag jag vet inte hur den låter, inte jämfört med andra rovfåglar.

Min man brukar mumla "fail to prepare, prepare to fail" för sig själv som ett litet mantra när han gör sig redo för en resa eller liknande och vill se till att få med sig alla viktiga saker. Nyss kom han in med mycket stolt hållning och höll triumferande upp en smart grej som han nästan glömt packa ner, samtidigt som han malligt deklarerade "prepared to fail!" och såg jättenöjd ut. Sedan insåg han vad han hade sagt, hur roligt det måste ha låtit under omständigheterna och vi båda skrattade så att vi grät 😂

Kan meddela att det här med att vara gift med en person som inte är så bra på svenska är lite oväntat underhållande. Min man kom just ut från arbetsrummet här hos mina föräldrar på sydkusten och var jätteförvånad eftersom han nyss pratat med en svensk kund som berättat att den närliggande byn Böste är lite av ett partyställe där det även anordnas en stor tennistävling varje år. Jag bara gapskrattade och sa att nu har det nog blivit lite fel här... Jag vet inte hur många här inne som känner till Böste, men det är alltså en extremt sömnig, pytteliten by med typ 30 hus. Ett sådant där ställe som man missar ifall man råkar blinka när man kör igenom, liksom. Där finns inte ens en affär och garanterat inga tennisbanor eller partyställen, det är liksom skrattretande att bara tänka tanken :laugh:

Båstad. Kunden hade pratat om Båstad. För en britt som inte har stenkoll på de svenska vokalerna låter "Böste" och "Båstad" ganska likt - min man uttalar Böste som "Bosste" så steget därifrån till "Båssta" är inte särskilt långt. Jag blir alldeles fnissig varje gång jag tänker på hur det i min mans huvud måste ha gått runt "men kan det verkligen vara ett partyställe, det där stendöda lilla stället man kör igenom på väg hit? Och var fan är alla tennisbanor?!" medan han till kunden sa något lite lagom förvånat och artigt :rofl:

Kan meddela att det här med att vara gift med en person som inte är så bra på svenska är lite oväntat underhållande. Min man kom just ut från arbetsrummet här hos mina föräldrar på sydkusten och var jätteförvånad eftersom han nyss pratat med en svensk kund som berättat att den närliggande byn Böste är lite av ett partyställe där det även anordnas en stor tennistävling varje år. Jag bara gapskrattade och sa att nu har det nog blivit lite fel här... Jag vet inte hur många här inne som känner till Böste, men det är alltså en extremt sömnig, pytteliten by med typ 30 hus. Ett sådant där ställe som man missar ifall man råkar blinka när man kör igenom, liksom. Där finns inte ens en affär och garanterat inga tennisbanor eller partyställen, det är liksom skrattretande att bara tänka tanken :laugh:

Båstad. Kunden hade pratat om Båstad. För en britt som inte har stenkoll på de svenska vokalerna låter "Böste" och "Båstad" ganska likt - min man uttalar Böste som "Bosste" så steget därifrån till "Båssta" är inte särskilt långt. Jag blir alldeles fnissig varje gång jag tänker på hur det i min mans huvud måste ha gått runt "men kan det verkligen vara ett partyställe, det där stendöda lilla stället man kör igenom på väg hit? Och var fan är alla tennisbanor?!" medan han till kunden sa något lite lagom förvånat och artigt :rofl:
Min kompis kille kommer oxå från ett annat land. Det är riktigt underhållande att närvara när han ska gå till affären som exempel å frågar om hon vill ha något och hon svarade dammsugare (som i bakverket).

Min kompis kille kommer oxå från ett annat land. Det är riktigt underhållande att närvara när han ska gå till affären som exempel å frågar om hon vill ha något och hon svarade dammsugare (som i bakverket).

En jobbarkompis åt ett bakverk han köpt och såg väldigt besviken ut. Han frågade vad det smakade och vi andra sa 'arrak'. Arbetskompisen såg lite lätt chokad ut och muttrade något om att 'på mitt språk betyder det svett, undra på att det smakar som det gör....'

Kollar en serie på tv, en karaktär sa: ”I'm so sorry you can't naked”

Ehm va? O_o

Han sa: ”I'm so sorry you can't make it ”

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar