Höra/läsa/säga/skriva fel del 2

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 563
  • Visningar Visningar 146 927

Bukefalos 30 år!

Slöscrollar på Facebook:

Lökringarna: Så ska Elmia undvika trafikkaos i påsk.

Kreativt ändå, undvika trafikkaos med hjälp av lökringar! Mycket nyfiken klickar jag in på Sveriges Radio för att höra mer om...

Lösningarna.

Meh.

Arabhästen viktig för beredskapen – men riskerar att dö ut​

Läser vidare under, den kan komma att ersätta traktorn...

Hinner tänka, men vaddå arabhästen, menar dom den ska vara mer tålig vid torka och klimatförändringar, hur ska den kunna dra så tungt, riskerar den att dö ut,,..Det är väl ändå en hyfsat populär och större ras? Nä vad e det här för tokigheter?:confused:

Läser igenom, Arbetshästen !!! :o ah ok, absolut mer logik i det

Arabhästen viktig för beredskapen – men riskerar att dö ut​

Läser vidare under, den kan komma att ersätta traktorn...

Hinner tänka, men vaddå arabhästen, menar dom den ska vara mer tålig vid torka och klimatförändringar, hur ska den kunna dra så tungt, riskerar den att dö ut,,..Det är väl ändå en hyfsat populär och större ras? Nä vad e det här för tokigheter?:confused:

Läser igenom, Arbetshästen !!! :o ah ok, absolut mer logik i det
Haha, vad kul!
Dock är betäckningssiffrorna nere i botten, så det finns inte sådär jättemånga. 59 betäckningar 2025, alla lär inte leda till levande föl tänker jag.

Men, araben är talrik internationellt, så den överlever nog nergången i Sverige ;)

Haha, vad kul!
Dock är betäckningssiffrorna nere i botten, så det finns inte sådär jättemånga. 59 betäckningar 2025, alla lär inte leda till levande föl tänker jag.

Men, araben är talrik internationellt, så den överlever nog nergången i Sverige ;)

Haha, ja,.. jag blev helt vilse ^^ Längesedan jag tänkt på den världen (häst generellt) men det är väl en del större stuterier som försvunnit i Sverige, tänker mest på Blommeröds? Men visste inte det var så lågt tal i Sverige.

Ja, i arabvärlden är den väl högt stående fortfarande. En av mina favoriter, hade gärna haft fler i Sverige men så länge dom finns kvar så 💕

Haha, vad kul!
Dock är betäckningssiffrorna nere i botten, så det finns inte sådär jättemånga. 59 betäckningar 2025, alla lär inte leda till levande föl tänker jag.aSer

Ja, det är värre med rent svenska raser!
Nordsvensk Brukshäst eller Gotlandsruss har extremt lite att hämta "utomlands".
All genetik från Tungdöle finns redan representerad i Sverige (större genetisk variation här), och för Russen så har man ju nyss jämtat det lilla som fanns från USA.

Ardenner kan hämta blod från "utomlands"

Men det behövs fler födda föl i alla raderna!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka