Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har Astrids föl kommit. Det var bättre än jag fruktade men minskat från 3 VG på märren, 2 på hingsten till 1 på ungen. En anings anings GP förbättring. Showresultat 77,839 så när hon är mer vältränad borde det gå att få en stjärna.
Det här är tredje ungen jag sett efter SYP Aytac och jag får en känsla av att han inte riktigt är någon lysande avelshingst. Han är inte dålig men man ser verkligen vad man får och det blir inget därutöver.
 
... En häst försvann? Jag kan inte komma på vart han tog vägen heller :confused::cautious:

Måste ha sålt honom ... tror jag O_o:rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Nu har jag gått igenom hela flocken och verkar som jag har gått ungefär plus minus noll vad gäller Conformation - lite sämre på vissa hästar men bättre på andra. Showpoängen har minskat men det är ju samma för alla så det betyder ju inget egentligen. Men kul att mina egna föl har fått betydligt bättre resultat än tidigare!! Hade haft väldigt svårt att pensionera dem, nu får de nog bli avelshästar istället. :love:

Blir spännande att se om det blir ytterligare kompensation för bugpocalypsen. Lite dåligt hanterat kan jag tycka ur kundvårdsperspektivet, många användare är rejält uppretade. Det kunde hanterats mycket snyggare. Att följa den dokusåpan är nästan lika spännande som de tre fölen jag väntar i morgon! :D
 
Huh. Den här sötnosen har lyckats få sig en stjärna. Det hade hon inte en suck att få förut. Skoj! https://www.horsereality.com/horses/202460/alma

Jag håller för övrigt på att gå igenom mina hästars nya resultat. Welsharna har jag bara hunnit ställa 3-4 ggr nu (olika för olika hästar), och av 23 hästar så har 10 redan fått sina stjärnor tillbaka. Ytterligare 11 stycken har fått minst ett 1st Premium, så av 23 hästar så har 20 fortfarande potential för stjärna. Det känns ju bra i alla fall, även om vissa av dem svajar mellan 1st och 2nd. Bara 2 hingstar har inte lyckats kravla sig över 80 %-strecket, men de är alla 2nd Premium med resultat mellan 78.138-79.929(!!!) för den egenuppfödda avkomman och 75.750-78.959 för CR/CR-hingsten. Så även om min flock i mångt och mycket inte är riktigt lika bra som den såg ut att vara förut, så är det fortfarande en bra skara hästar. :love:
(OBS! Jag räknar såklart inte samma resultat flera gånger, även om samma resultat ibland upprepas sisådär 7 gånger i Achievements. O_o)

Nu ska jag gå igenom islandshästarna också. :bump:
 
Jag köpte för övrigt en islandshäst på foundation häromdagen. Varför? För att det var Foal Doe 250000. En kvart till miljonen, liksom. Så snyggt nummer. Så tillfredsställande. (:o:rofl:)
Nu har den kravlat sig över 80 %-strecket ett par gånger i alla fall, så den är inte helt urusel. :p
 
Ja, islandshästarna har det ju också gått bra för. 20 av 25 har fått tillbaka sina stjärnor. Av de fem som inte har sina stjärnor så är det bara två som aldrig kommit över 80 %.

Jag är nöjd. :D
 
Nu har Astrids föl kommit. Det var bättre än jag fruktade men minskat från 3 VG på märren, 2 på hingsten till 1 på ungen. En anings anings GP förbättring. Showresultat 77,839 så när hon är mer vältränad borde det gå att få en stjärna.
Det här är tredje ungen jag sett efter SYP Aytac och jag får en känsla av att han inte riktigt är någon lysande avelshingst. Han är inte dålig men man ser verkligen vad man får och det blir inget därutöver.
https://www.horsereality.com/horses/251351/ortaya-wl
Min blev bra måste jag säga. Bättre GP än båda och 1VG o resten G.

Även denna blev klart förbättrad: https://www.horsereality.com/horses/185511/hamu-wl
 
Den tar jag gärna. Kan vara bra att ha egna hingstar med rätt färg för vissa experiment :)

Om du skulle kunna tänka dig att köpa loss welshen eller mustangen jag har liggandes till salu så att jag får plats med så skulle det vara ännu bättre :D

hrafntinna heter jag

Tror jag bara har 70 hrc kvar då jag gett bort pengarna, så beror på vad hästen kostar :laugh:
 
Alla mina utom 4st har fått tillbaka sina star pred. varav 3 st varit över 80-strecket en eller två gånger hittills. Den sista kämpade för att få sin stjärna sist så den får nog vara. Welsh-stoet med superGP som jag visade förut verkar däremot få en star nu som hon inte klarade sist, så det verkar gå jämnt upp till slut ändå :)
Två av welsharna har blivit day champion i hårda konkurrensen som inte blev det förut, båda PRE-stona day champion igen, min favorit Gypsy också day champion igen samt 3 av 5 Normans också day champion igen. Så livet går vidare, tack och lov :laugh::laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 051
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
99
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
153
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SMHI har utfärdat gul varning för stormbyar över stora delar av västra Sverige, som riskerar att påverka Gothenburg Horse Show.
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp