Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag väntar nog förresten att lägga ut resten av hingstarna tills jag gett dem några nya chanser att få star och jag hinner uppdatera texten, men om någon mer vill använda någon så hojta till!
 
Nu har ett av mina föl blivit day champion 3 ggr i samma show bland 448 andra araber. Varför måste det vara en av de där jag ska sälja då hon fått ett föl (låg GP)? Mina förra utställningsstjärnor var mycket roligare för de skulle jag behålla.
 
Ett shireföl har enligt sin sida inte deltagit i någon utställning ännu men ändå så syns conformationen :p
(Inte så bra siffror ändå så det är inte så viktigt :angel:)
 
Ett shireföl har enligt sin sida inte deltagit i någon utställning ännu men ändå så syns conformationen :p
(Inte så bra siffror ändå så det är inte så viktigt :angel:)
De har lagt ut det för att (förhoppningsvis) minska trycket på utställningarna. Ingen bugg alltså.
 
Ett shireföl har enligt sin sida inte deltagit i någon utställning ännu men ändå så syns conformationen :p
(Inte så bra siffror ändå så det är inte så viktigt :angel:)
De har lagt ut den på alla hästar för att lätta på trycket i showerna. Funkar sisådär alla vill ju ha tillbaka sina stjärnor men det minskar säkert något.
 
@Asko En till på temat: de har speedat upp energyn också tillfälligt, till varje halvtimme tror jag. Kommer ju hinna träna ihjäl hästarna ;)
 
Ett av mina trakehnerston med bra text men som tidigare gick strax över medelmåttigt på utställningar är nu daychampion, star o på de nu 3 utställningarna legat stadigt på 85-86 :banana: Hon har helt plötsligt gått o blivit bättre än hingsten hon är dräktig med även om marginalen inte är så stor :rofl: Gud vad jag längtar efter fölet nu, hoppas det blir ett sto :D
 
Nå, jag har en del Star-hästar kvar trots allt. Det sorgligaste är att min nya stjärna i stallet - isabellhingst med 88.9 på shower, nu inte ens når upp till 80. Inte väldigt förvånande, han var lite för bra för sina siffror. Men synd ändå. Tur jag tjänade multum på honom den korta stund jag hade honom up for stud, trist för de som använde honom dock. :o Istället verkar jag eventuellt kunna få Star på ett gulsvart sto med TO som legat under 80 innan.
Men skulle gärna abortera vissa väntade föl nu när jag ser nya siffrorna, finns ett par mindre lyckade kombinationer som var en chansning redan innan... Tråkigt att vänta 9 dar på dem. :meh:

Men shit vad ojämna resultaten är! Någon ligger kring 75 ett par shower för att sen plötsligt få 82. Rätt förvirrande.
 
Köpt häst...igen. Kunde inte låta bli. GP662 och stjärna i nya systemet. Tyvärr dräktig med en hingst jag inte skulle använda men det är ett stoföl så... Pris 5000 HRC, annan häst från samma säljare ligger ute för betydligt mer så jag undrar om det blev fel i siffrorna eller om det är färgen (vanlig fux kontra lever).
 
Jag har inte tagit bort några stjärnor från mina hästar ännu, eftersom det tack och lov ser ut som att de flesta ska få dem tillbaka. Det är svårt att ställa ut welsharna eftersom det är en av de utställningarna som tydligen kraschar allt. :p Så jag har inte hunnit ställa alla tre gånger ännu.

Det är en ny(gammal) liten islandsflicka som verkar ha tagit över rollen som Day Champion-titeltagare i mitt stall, trots att hon tappade ett VG efter uppdateringen. Jag hoppas att det håller i sig!
 
  • Gilla
Reactions: Laa
4 av 9 betäckningar på de tunga kallbloden misslyckade...Börjar kännas sådär att lägga pengar på dyra hingstar när knappt hälften tar:meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 024
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
94
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter SMHI har utfärdat gul varning för stormbyar över stora delar av västra Sverige, som riskerar att påverka Gothenburg Horse Show.
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Brexz
  • Ingen fart på agilitytävling

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp