Horse Reality II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag förstår problemet, man måste ju ha något att jobba för.
Jag har sådan tur så jag har det. Med araberna har jag två mål. Det första är att avla fram en arab med över 680 i GP som får en stjärna. Mitt andra är att få fram en arab med minst 60 på styrka.
Det första målet känns rätt nåbart med tanke på att jag har en hingst med GP 688 dock med dåliga utställningsresultat. Det andra är svårare eftersom de flesta araber ligger under 50 på styrka. Det är dock där man enklast kan plocka upp totalpoängen för både galoppen och distansen.

Ja, jag borde väl sätta några mål, kan bara inte komma på något kul.. Funderar på om jag ska göra mig av med lite hästar och köpa ett riktigt bra sto från en annan ras om jag kan hitta en, och se om det kan kännas lite kul :D
 
Nån mer än jag som fått dubbelt utställningsresultat idag? Den är alltså bara ställd två ggr.
1544478089080.png
 
Tappade lusten lite med mitt föl som föddes sent igår. Ytterligare ett bottennapp. GP629, mor 624 far669.
Exteriör 2VG 10G av Gna så är det 4G+. Resultat på första utställningen 72,42 andra 76,32. Bägge föräldrarna har stjärna med 84,76 och 81,43 som högsta.
Det här är ju löjligt av mina nu 11 föl är det 2 jag är riktigt nöjd med (de är dock inte helt perfekta) och 3 som är bra eller iallafall som man kan förvänta. Resten är rätt dåliga.
 
Jag fick också ett riktigt uselt föl idag. Jag ska prova en annan hingst och ge det ett försök till, annars får nog stoet vandra vidare.

Jag tror att en bukefalist använt en av mina hingstar till två ston idag/inatt? :D En mustang vid namn aragorn, som snart borde ha tillräckligt mång avkommor med stjärna :banana:

Förövrigt har jag handlat på mig 2 Akhal-Teke (föl över 2 år gamla så snart vuxna) och en vuxen islänning. Jag har en plats till att fylla ut innan dagen är slut om jag hittar något annat roligt, annars får det vara. Har en känsla av att jag inte kommer ha plats att köpa nya hästar på länge efter idag, så det är nu eller aldrig :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Fått ytterligare en misslyckad unge, den här helsyskon till en av de bra :(
Nu hoppas jag på den som föds i övermorgon. Den är helsyskon till en tidigare som var bra exteriört men på tok för låg GP.
 
Fått ytterligare en misslyckad unge, den här helsyskon till en av de bra :(
Nu hoppas jag på den som föds i övermorgon. Den är helsyskon till en tidigare som var bra exteriört men på tok för låg GP.

Jag har också fått helsyskon till bra föl som blev totalt värdelösa 😔 Så trist när man förväntar sig en som är som den första
 
Fått ytterligare en misslyckad unge, den här helsyskon till en av de bra :(
Nu hoppas jag på den som föds i övermorgon. Den är helsyskon till en tidigare som var bra exteriört men på tok för låg GP.
Jag har också fått helsyskon till bra föl som blev totalt värdelösa 😔 Så trist när man förväntar sig en som är som den första
Såklart trist när det blir så, men spelet ska ju vara realistiskt och vore ju ändå lite tråkigt förutsägbart om alla föl blev som föräldrarna. Jag hoppas att det kommer kunna ge mer när man kan se fler generationer, att man kan utläsa lite av vad som kan tänkas bli baserat på vad som funnits bakåt. :)
 
Såklart trist när det blir så, men spelet ska ju vara realistiskt och vore ju ändå lite tråkigt förutsägbart om alla föl blev som föräldrarna. Jag hoppas att det kommer kunna ge mer när man kan se fler generationer, att man kan utläsa lite av vad som kan tänkas bli baserat på vad som funnits bakåt. :)
Nej självklart kan inte alla bli bra, blir bara lite trist när 3 av 3 ungar efter hingst med hög gp blir helt utan något av den varan. Hoppas som sagt på den som föds på torsdag :)
 
Nej självklart kan inte alla bli bra, blir bara lite trist när 3 av 3 ungar efter hingst med hög gp blir helt utan något av den varan. Hoppas som sagt på den som föds på torsdag :)
Det förstår jag! Håller tummarna för att det vänder för dig nu. :)
 
Det förstår jag! Håller tummarna för att det vänder för dig nu. :)
Det gör det säkert och jag lär mig ju mycket om hur man INTE ska göra :D.
Om ett par generationer när man kan kolla upp hästarna bakom med GP och exteriör så kommer det ju att gå att se trender. En sak jag kommit fram till av detta är att förutom att kräva bra exteriör av de ston jag betäcker med min GP688 hingst är att de ska ha rätt hög GP själv. Annars fortsätter ju GP lotteriet i all oändlighet. Helst ska GPn ligga över 660 men det blir svårt att genomföra inom rasen men ska de ligga under 650 ska det finnas mycket goda skäl att göra kombinationen.
 
Ännu ett föl fött med sämre GP och confo än föräldrarna och "tråkig" färg. Ännu en att pensionera alltså, tur att hon var gratis att tillverka...
Imorgon kommer nästa, bara att hålla hoppet uppe 🙄
 
Det gör det säkert och jag lär mig ju mycket om hur man INTE ska göra :D.
Om ett par generationer när man kan kolla upp hästarna bakom med GP och exteriör så kommer det ju att gå att se trender. En sak jag kommit fram till av detta är att förutom att kräva bra exteriör av de ston jag betäcker med min GP688 hingst är att de ska ha rätt hög GP själv. Annars fortsätter ju GP lotteriet i all oändlighet. Helst ska GPn ligga över 660 men det blir svårt att genomföra inom rasen men ska de ligga under 650 ska det finnas mycket goda skäl att göra kombinationen.
Ja alltså, nu har ju jag väldigt lite data att gå på, men betäcker jag ett sto med lågt GP med en hingst med hög GP tycker jag generellt fölen ofta får GP i nivå med stoets (strax över eller strax under). Nu har jag börjat betäcka de ston med lägre GP med hingstar med medel GP (alltså högre än stoets, men inte extremt mycket högre) och där verkar det vara större chans till att få föl med GP i nivå med hingstens (även över). Som sagt, extremt lite att gå på ännu, men väntar några fler såna kombinationer under veckan, så får vi se. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ronneby horse center öppnar igen efter tre veckors isolering
Svar
0
· Visningar
59
Senast: Gunnar
·
Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 084
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Hästnyheter Göteborg Horse Show närmar sig sitt slut. Men helgens stora hopptävling återstår.
Svar
0
· Visningar
107
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det vankas hästfest i Göteborg. SVT sänder hela helgen från Göteborg Horse Show. I kväll är det dags för de svenska stjärnorna i...
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp