Horse Saver

LitenIsa

Trådstartare
Någon som har erfarenhet utav en Horse Saver sadel? :confused: Har blivit erbjuden att köpa en begagnad sådan eftersom jag i panik letar billig sadel till min häst (ska köpa en "riktig" senare när jag blir rik igen, sadel alltså).

Jag har haft en vintecsadel innan till förra hästen och den var helt underbar trots att det var en syntetsadel.

Någon som vet om Horse saver gör sjyssta syntetsadlar?

Tacksam för svar
Isa

Jag har haft en sådann för inte alltför länge sedan, en allround modell. Gillade den mkt, passade bra till både mig och hästen. Men sedan fick hon mer muskler över ryggen och då låg den inte bra längre. Så jag fick sälja. En helt klart prisvärd sadel. :)

Tack så mycket för de svaret.

Detta är också en allroundmodell och jag har lite samma problem, han är inte ordenligt musklad ännu så den kommer inte passa så länge.

Vet du något om ifall allroundsadeln kan passa på en häst med ganska hög och lång manke? Som en fullblodsmanke?

okej.
Blev ingen sådan sadel iallafall tyvärr. Säljaren begärde 100 kr under nypris för den. tycker det är lite väl maffigt för en begagnad sadel. Funderar på att köpa en ny sådan, är ju ett snällt pris från början.

Inte mkt och jag har mig själv att skylla för det. :D
Sålde den till en bekant(carmenzita här på Buke)för 200.- mest för att jag ville bli av med den.
Men den var lite sprucken på båda sidorna där stiglädren ligger mot, annars som ny. Men hade den varit hel och jag ej sålt till bekant, hade jag nog velat ha runt 700.- iaf. :)

Hej. Vi köpte en Källqvists syntetsadel Horse Saver ny på Granngården i sept -03 och min dotter tyckte den var jätteskön att rida i. Tyvärr köpte vi normal bom i stället för vid så den blev lite för trång för hästen. Hade det inte varit för att den inte riktigt passade hästen så hade vi inte försökt sälja den eftersom den var så skön att rida i. Jag menar verkligen "försökt sälja" för det verkar inte som om folk vill ha syntet. Men vi tyckte det var en bra sadel i förhållande till priset. Nåväl vi köpte i alla fall en annan syntetsadel som passar kanon till pållen. ;) Ingen här som behöver en jättefin, billig, nästan ny sadel?

Jag tycker som så att det är inte alla som har råd att lägga hur mycket som helst på sadeln men samtidigt så är ju sadeln en av de viktigaste sakerna i hästens utrustning så oavsett vilket märke eller material det är så måste man vara jättenoga med hur den passar hästen :)

Kan ju tillägga att denna sadel endast finns i normal mot vid bomvidd :smirk:

Jag har haft en, låg perfekt på hästen och jag satt verkligen kalas i den, men så fick hästen för sig att muskla sig ordentligt och sadelns 95 grader blev på tok för små. Precis som CosmicQueen säger är den ruskigt hal att sitta i och även relativt hård. Annar har jag bara gott att säga om den. Använde min dagligen i ett år ungefär innan jag sålde den, och då var den fortfarande i nyskick.

Jodå, det är många som köper den!(Jobbar i hästsportsbutik) Bra pris med! Jag har själv suttit i en allround med kilbossor. Helt underbar! :love: Funderar på att köpa en till min travarkille sen!

Sv: Horse Saver

**KL**
Gammal tråd, men jag köpte nyss ett sprillans nytt begagnat horse saver innetäcke, fodrat 300 gr, och jag skulle vilja läsa lite om det om det fortfarande finns att få tag i.. eller iallafall en nyare variant av detta. Finns det någon som vet vem som är återförsäljare? Har kolat Kjällqvists hemsida men det fanns inte något där vad jag kunde se.
Blir glad för svar
Ulrika

Hej!

Jag har Horse Saver både Flatback och dressyrsadeln! De ligger både jättebra på min häst och är sköna och bra! Det är underbara sadlar som funkar toppen och det enda "felet" är att de är i syntet och lite hala. Med helskodda ridbyxor är det inga problem. :)

Jag tänkte lite som du, att byta till en "riktig" senare, men det behövs verkligen inte! Dessa sadlar är super och dessutom billiga! Om de varit i läder skulle de vara riktigt eftertraktade och dyra tror jag! Dessutom läste jag igår att de är omstoppningsbara!

Jag har både dressyr- och hoppsadeln! Mycket bra sadlar som pasar min häst bra och som är sköna att rida i!!! Rekommenderas!!!!!

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 341
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 139
Senast: Fibusen
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de... 2
Svar
21
· Visningar
3 798
Senast: Lixiigirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka