Horsemanship...

R

reykurboy

Har en liten fråga.. måste man ha chaps när man tävlar horsemanship på d-tävling?? Finns det nån regel på det??
 
Man MÅSTE ALDRIG ha chaps!!!!

Jag har tävlat allt möjligt på alla nivåer från D-tävling till Q SM och äger inga chaps. (och ja jag har placerat mig också :)

Heja på, bara rid och ha kul :)
 
Lånar lite yta i din tråd... Måste man ha hatt eller hjälm på en d-tävling, eller går det att rida i keps eller barhuvad? (Har ännu inte hittat någon hatt till min lilla skalle, blir snart ett leksaksset på buttricks)!
 
Du måste alltid ha hatt eller hjälm då du tävlar. Där finns nog inga undantag.
 
Man skall aldrig säga aldrig ! På SM för några år sedan beordrade domaren chaps på för de tävlande i Horsemanship och WR. Det det blev ett fasligt rännande efter chaps för många av de tävlande, ingen vågade nobba. Rätt enligt regelboken kan det inte vara att beordra chaps för de tävlande och här borde kanske domarbiträdet eller tävlingledaren ha uppyst den utländske domaren att det inte fanns något stöd för hans beslut i Wras regelbok.
 
Det finns inte tvång på chaps i någon regelbok!!!!!

Ja det är tävlingsledarens och domarsekreterarens skyldighet att upplysa om de special regler som WRAS har.

Och det är även tävlingsledningen sak att tala om för domare att hann/hon inte får hitta på egna regler :devil:

Likaså är det upp till de tävlande att protestera å det bestämdaste. Man bör även skriva till Domarens huvudförbund och klaga :mad:

Stå på er och bli tuffare :cool:

Monke :)
 
Han sa att det var hans personliga åsikt att man skulle ha chaps på sig, inte att det stod i någon regelbok men ingen ville väl riskera att bli neddömd pga av en sådan sak??

Malin
 
Du minns säkert rätt att han sade att det var hans personliga åsikt att man skulle ha chaps på, men i sak ändrar det inget, ingen vågade stå emot domarens nyckfullhet och som du säger riskera att bli nerdömd. Ett par nästan oanvända chaps hänger fortfarande i källaren som ett minne ifrån den tävlingen !
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 389
Senast: settis
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 557
Senast: Fiador
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp