Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så tänker jag med, men känner också att hur orkar människor separera under småbarnsåren?? Det är ju jättejobbigt.
Ja, det med. Hur fasen orkar folk överhuvudtaget? 😅 Eller, det gör väl folk överlag inte. Så mycket sjukskrivningar för utmattning etc som det är nu är jag övertygad om handlar mycket om allt vi förväntas klara av privat samtidigt som vi ska jobba, helst heltid. Tror att tidigare generationer inte riktigt förstår hur tufft det är att vara förälder idag. Önskar ibland att våra föräldrar kunde hjälpa till lite med barnpassning och så, men de har fullt upp med sitt. Är nog minst ett halvår sedan vi hade barnvakt och då var det bara åt stora.

Ja, det med. Hur fasen orkar folk överhuvudtaget? 😅 Eller, det gör väl folk överlag inte. Så mycket sjukskrivningar för utmattning etc som det är nu är jag övertygad om handlar mycket om allt vi förväntas klara av privat samtidigt som vi ska jobba, helst heltid. Tror att tidigare generationer inte riktigt förstår hur tufft det är att vara förälder idag. Önskar ibland att våra föräldrar kunde hjälpa till lite med barnpassning och så, men de har fullt upp med sitt. Är nog minst ett halvår sedan vi hade barnvakt och då var det bara åt stora.
Håller med, bävar för det här med att båda ska jobba och barnen vara på förskola, är ju helt orimligt att försöka få ihop det 😩.

E0532F2D-EF40-4358-8B72-FFE83A2559DB.jpeg

Fick börja babysäkra idag. Hon hittade gasen framåt och plötsligt var hon i lekrummet. Där det ligger femtiljoner små Lego och annat krams. Lösningen. Skruva fast en planka i dörrkarmen 🤫

detta är alltså vårt lekrum (eller kanske pojkarnas, hon har sina saker i vardagsrummet). Tycker de skall få ha ett ställe där de inte behöver fundera på att plocka upp allt smått utan kunna lämna halvfärdiga byggen framme

Visa bifogad fil 72359
Fick börja babysäkra idag. Hon hittade gasen framåt och plötsligt var hon i lekrummet. Där det ligger femtiljoner små Lego och annat krams. Lösningen. Skruva fast en planka i dörrkarmen 🤫

detta är alltså vårt lekrum (eller kanske pojkarnas, hon har sina saker i vardagsrummet). Tycker de skall få ha ett ställe där de inte behöver fundera på att plocka upp allt smått utan kunna lämna halvfärdiga byggen framme
Vi har höga trösklar i vårt gamla hus, det där skulle inte stoppa inte vår tjej :laugh: .

Nej, jag önskar också att våra föräldrar kunde hjälpa till mer. De har iofs hjälpt oss massor i vintras när det var som jobbigast men nu är det längesen vi hade hjälp med barnvakt. Är iofs mån om att de ska leva sitt eget liv, men egentligen handlar det väl mycket om att de typ alltid ska passa min brors barn 😔 Vilket jag kan känna är lite orättvist eftersom de bara har ett barn och inte alls lika jobbigt som vi har det

Nej, jag önskar också att våra föräldrar kunde hjälpa till mer. De har iofs hjälpt oss massor i vintras när det var som jobbigast men nu är det längesen vi hade hjälp med barnvakt. Är iofs mån om att de ska leva sitt eget liv, men egentligen handlar det väl mycket om att de typ alltid ska passa min brors barn 😔 Vilket jag kan känna är lite orättvist eftersom de bara har ett barn och inte alls lika jobbigt som vi har det
Samma här. Min mamma är barnvakt varje tisdag eftermiddag till min brors son så att han kan spela padel. Jag har varit utanför hemmet en gång för min egen nöjes skull sedan Tintin föddes :meh:

Samma här. Min mamma är barnvakt varje tisdag eftermiddag till min brors son så att han kan spela padel. Jag har varit utanför hemmet en gång för min egen nöjes skull sedan Tintin föddes :meh:
Jag funderar mycket på det här faktiskt. I min syskonskara är vi två systrar och sen en lillebror som är lite sladdis och som alltid varit bortskämd. Tycker det håller i sig även i vuxen ålder. Typ att mamma och pappa inte kan säga nej och att han tomat det för givet att de ställer upp.

Häromveckan hade de svårt att vabba och mamma hade deras pojke tis kväll- Tors kväll. De bor 25 min med bil från mina föräldrar och kunde väl hämtat honom efter jobbet? Så att mamma kunde få vila eller göra nåt annat. Samtidigt vill jag inte ta upp det för vi har ju också fått så mycket hjälp men har ju varit i en väldigt jobbig sits iom att Elsa inte sover så bra på dagen

Idag somnade Elsa i nya lilla resevagnen! Och snodde min glass. Det går ju inte att undvika socker forever, men hade jag fattat att hon skulle vara så intresserad av den hade jag inte ätit den framför henne. Hon brukar inte vara så intresserad av vad jag äter annars utan vara nöjd med det hon fått. Men det kanske är historia nu... Jag sa också till svärföräldrarna att hon inte kryper ifrån mig utan håller sig nära. Det var också igår, haha, hon lär sig nya saker väldigt snabbt!

Jag trodde nog hon skulle nöja sig med att krypa ett tag nu när hon precis lärt sig, men hon vill ställa sig upp mot allt hela tiden, och idag släppte hon soffan och tog ett steg mot mig. Började era krypare med det direkt också?

Jag ska vaccinera mig mot covid nästnästa vecka. Har ni gjort det och fått biverkningar? Jag är så nervös att jag ska bli sjuk och att amningen ska förstöras.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Gravid - 1år Jag är för otålig för att vänta på att någon annan ska starta en tråd för oss som väntar tillökning till hösten :angel: Hoppas att vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 086
Senast: Hedinn
·
R
Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 464
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 288
Senast: Kilauea
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 152
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Dalmatiner
  • Valp 2025